تجزیه و تحلیل داده‌ها با موبایل در Power BI mobile

برنامه‌های کاربردی Power BI، در تلفن همراه امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها را فراهم می‌کند.Power BI mobile

اکثر گروه‌های کسب‌و‌کار در مایکروسافت از Power BI برای ایجاد بینش و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها استفاده می‌کنند. برای حفظ سرعت کسب و کار و نیروی کار که همیشه در حال تغییر می‌باشند. داده‌های تعاملی پاور بی‌آی باید برای مشاهده و به اشتراک‌گذاری از هر دستگاه، در هر زمان و در هر کجا که هستند در دسترس باشند.

برای گسترش قابلیت‌های مصورسازی Power BI و بهبود تجربه کاربر، تیم BI در مایکروسافت راه‌کارهای نوآورانه‌ای برای دستگاه‌های  Android ،Ios  و Windows ارائه داده‌اند که به صورت داشبوردی بهینه شده و گزارش‌هایی را ارائه می‌هند.

قبل از برنامه‌های BI، توسعه‌دهندگان مجبور به ایجاد برنامه‌های کاربردی خاصی در زمینه BI برای دستگاه‌ها شده بودند. با وجود اینکه داده‌ها در یک سایت SharePoint میزبانی می‌شدند، این بدان معنا نبود که بتوان داده‌های قابل مشاهده، کنترل شده و انعطاف‌پذیری را به راحتی از یک دستگاه در دسترس داشت.

در گذشته، مدت زمان زیادی برای ایجاد برنامه‌های کاربردی سفارشی صرف می‌شد و اغلب نتایج شامل قابلیت‌های مدیریت داده‌ها نبودند. کاربران ممکن بود قادر به مشاهده هشدار قرمز / سبز / زرد در دستگاه تلفن همراه خود باشند، اما نمی‌توانستند به طور موثر با داده‌ها کار کنند.

برنامه‌های موبایل، قابلیت‌های Power BI را گسترش می‌دهند

در مایکروسافت، Power BI سبب دستیابی و اشتراک‌گذاری بینش تجاری با تصاویر غنی می‌شود. این دسترسی به کاربران کمک می‌کند که آگاه شوند، سریعا پاسخ‌ها را پیدا کنند، روند را مشخص نمایند و سریعتر تصمیم بگیرند. با استفاده از Power BI در وب، کارکنان می‌توانند اطلاعات مهم را از سرتاسر سازمان و از همه برنامه‌هایی که استفاده می‌کنند، در دسترس داشته باشند.
برنامه‌های تلفن همراه Power BI این قابلیت را با ارائه ویژگی‌های بصری خاص دستگاه و ویژگی‌های دیگر به همه کاربران می‌دهد؛ Power BI قابلیت نظارت بر کسب و کار، اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ها و پاسخ‌های سریع با استفاده از یک داشبورد تعاملی و طرح‌های گزارش را در قالب صفحه‌های کوچک بهینه‌سازی شده می‌دهد .

با استفاده از برنامه تلفن همراه Microsoft Power BI ، برای اندروید ، iOS و ویندوز فون ، کاربران هم اکنون می‌توانند به راحتی داده‌های کسب و کار خود را مشاهده و با آنها ارتباط برقرار کنند.
«برنامه‌های موبایل برای ما بسیار مفید هستند. بهبود سرعت و دسترسی برنامه‌های تلفن همراه Power BI، چابکی را بهبود داده و کمک می‌کنند تا به سرعت به نوسانات داده، پاسخ دهیم. بدیهی است موبایل مزیت بزرگی برای شرکت‌ها به حساب آید.»

استقرار برنامه‌های کاربردی BI موبایل در مایکروسافت Power BI mobile

یکی از مهمترین کانال‌ها که از طریق آن استقرار برنامه‌های موبایل Microsoft Power BI، انجام شد برنامه Microsoft Elite بود. Microsoft IT ،Microsoft Elite را به منظور اتخاذ فرهنگ از طریق کانال‌های اجتماعی و مدیران ایجاد کرد.

 Microsoft ITهمیشه «نخستین و بهترین مشتری» در زمینه استفاده از محصولات و تکنولوژی‌های جدید داخلی، قبل از انتشار آن‌ها به عموم، بوده است. کارکنانی که در اتخاذ برنامه‌های جدید مایکروسافت نقش دارند، اعتبار و بازخورد ارزشمندی را به گروه‌های محصول انتقال داده و بر ویژگی‌ها و جهت‌گذاری‌های محصول تأثیر می‌گذارند.

Microsoft IT پایگاهی پایدار و مشارکت کننده را ایجاد کرد که به تیم BI کمک می‌کند برنامه‌های تلفن همراه خود را برای انتشار آماده سازند. برنامه‌های تلفن همراه Microsoft Power BI ،2500 برنامه پیش فرض دارد. به طور کلی بازخورد کاربرها تا الان خوب بوده و ویژگی‌هایی که بالاترین امتیاز را در میان کاربران در مایکروسافت داشتند؛ شامل اشتراک‌گذاری، قسمت‌های مورد علاقه، ویرایش مورد علاقه و دعوت از افراد به دسترسی به داشبورد بوده است.

اشتراک‌گذاری داده‌ها در برنامه‌های تلفن همراه Power BI mobile

علاوه بر دسترسی مستقیم به داشبوردها، گزارش‌ها و نظارت بر KPI، کاربران برنامه موبایل BI راه‌های دیگری برای ارتباط با داده‌ها و به اشتراک‌گذاری اطلاعات از تلفن یا رایانه خود دارند.

داشبوردها

Power BI داده‌ها را از منابع مختلف داده جمع‌آوری می‌کند و آنها را در قالب داشبورد ارائه می‌دهد. داشبورد‌ها مکانی واحد برای نظارت بر وضعیت فعلی کسب و کار هستند. برنامه‌های کاربردی تلفن همراه Power BI تجربه‌ای بهتر در زمینه استفاده از داشبوردها را به کاربران دستگاه‌های تلفن همراه می‌دهند. در برنامه‌های تلفن همراه Power BI، کاربران می‌توانند داشبورد‌هایی را که در Power BI موجود هستند، کشف نمایند. داشبوردها در زمان واقعی به طور خودکار به روزرسانی می‌شوند و کاربران می‌توانند آنها را به اشتراک بگذارند.

گزارش‌ها

در حالی که داشبوردها نمای کلی از اطلاعات حیاتی را ارائه می‌دهند، گزارش‌ها نمایانگر عمق بیشتری از داده‌ها هستند. این دیدگاه چند بُعدی می‌تواند بینش‌های مختلفی را نشان دهد. با Power BI mobile، گزارش‌ها به طور کامل قدرت پاسخگویی دارند و فعال هستند. از مهمترین ویژگی‌های آنها قابلیت هم جهت و هم اندازه شدن با صفحه نمایش دستگاه‌ها می‌باشد. گزارش و نظارت‌های KPI نیز در یک تَپ قابل دسترسی است.

power bi mobile report

power bi mobile report

دسترسی به محل داده‌ها

علاوه بر دسترسی به داده‌های Power BI مبتنی بر فضای ابری، برنامه‌های تلفن همراه Power BI نیز با سرویس مایکروسافت  SQL Server Reporting Services2016(SSRS) مستقر در مایکروسافت کار می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که به اطلاعات داخلی محل خود با استفاده از دستگاه تلفن همراه‌تان دسترسی داشته باشید. با استفاده از برنامه‌های تلفن همراه Power BI، می‌توانید داشبورد‌های خود را از Power BI و KPI ها و گزارش‌های تلفن همراه خود را از SSRS، همه در قالب یک برنامه مشاهده نمایید.

ارسال تصاویر فوری و حاشیه‌نویسی

شما می‌توانید عکس‌های فوری را نه فقط برای همکاران خود بلکه برای هر کسی، ارسال کنید. هنگامی که عکسی فوری از یک بخش از برنامه تلفن همراه Power BI به اشتراک می‌گذارید، دریافت کنندگان می‌توانند عکس فوری آن بخش را دقیقا همانطور که می‌بینید، ببینند. اما آن‌ها نمی‌توانند داشبورد را باز کنند. قبل از اشتراک می‌توانید از فتوشاپ، حاشیه‌نویسی شامل خطوط، نظرات، یا برچسب‌ها نیز استفاده کنید.

دریافت هشدارهای داده

منابع داده طوری تنظیم می‌شوند که روزانه به روز گردند، هر چند آن‌ها قابلیت به روز شدن به صورت دستی را نیز دارند. با استفاده از برنامه‌های تلفن همراه Power BI، می‌توانید هشدارهایی برای اطلاع‌رسانی زمانی که داده‌ها در داشبورد شما به روز می‌شوند نیز تنظیم نمایید.

استفاده از دستگاه تلفن همراه برای اسکن کدهای  Power BI QR

qr code in power bi

qr code in power bi

کدهای QR در Power BI این امکان را می‌دهند که از اطلاعات خود در محیط فیزیکی و بافت محتوایی استفاده کنید. کدهای QR در Power BI می‌توانند هر مورد را مستقیما به اطلاعات مربوط به BI با هیچ جستجوی اضافی متصل سازند.

شما می‌توانید به راحتی کدهای QR را در سرویس Power BI برای هر بخشی که به آن دسترسی دارید، تولید کنید. کدهای QR می‌توانند از دستگاه تلفن همراه با استفاده از اسکنر کد QR در برنامه تلفن همراه  Power BI اسکن شده و اجازه دسترسی سریع به بخش مربوطه را به شما دهند.

برخی از نمونه قابلیت‌های کدهای Power BI QR عبارتند از:
  • شما می‌خواهید یک داشبورد با همکار خود به اشتراک بگذارید،.بنابراین یک کد QR برای بخشی در داشبورد Power BI ایجاد نمایید. شما می‌توانید کد را در ایمیل و یا در یک مکان کلیدی، به اشتراک بگذارید.
  • در بخش تولید، یک کد QR را می‌توان به ماشینی در کارخانه خود ارسال کرد.تا دسترسی سریع به داده‌های واقعی خود را نشان دهد، که در داشبورد Power BI نیز نشان داده شده است.
  • شما می‌توانید یک کد QR را در ارائه پاورپوینت وارد کنید، طوری که دیگران بتوانند.یک منبع زنده برای اطلاعات ارائه شده، اسکن کنند. Power BI mobile

نتیجه‌گیری

برنامه‌های تلفن همراه Microsoft Power BI توانایی‌های Power BI را گسترش می‌دهد.و به هزاران کاربر مایکروسافت این اجازه را می‌دهد تا اطلاعات مهم کسب و کارشان را به روز نگه داشته.و حوادث آینده محیط کسب و کار را همانطور که اتفاق می‌افتند کشف کنند. Power BI mobile

کاربران می‌توانند داده‌های خود را در قالب‌های جدید و بصری با نمودارها و نقشه‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه افزایش دهند. کاربران شرکت مایکروسافت در تلاش برای کشف سناریوهای جدیدی هستند.که برنامه‌های تلفن همراه Power BI را گسترش داده و بهره‌وری تلفن همراه را بهبود بخشند. Power BI mobile

برنامه‌های تلفن همراه Power BI دسترسی سریع به داشبورد‌هایی که قابلیت اطمینان.و سلامت خدمات ما را گزارش می‌دهند ، فراهم می‌نمایند . به راحتی می‌توان تصاویر فوری از بخش‌های دیگر به اعضای تیم ارسال کرد و آنها را نیز مطلع ساخت. چنانکه هشدارهای تلفن همراه Power BI در ایجاد تغییرات در وضعیت‌ها در زمان واقعی، کمک بسیاری خواهند کرد. Power BI mobile

 

نوشتهٔ پیشین
مصور سازی داده‌های CRM با استفاده از Power BI
نوشتهٔ بعدی
مفهوم داده‌های کثیف و پاکسازی داده‌ها در طراحی داشبورد
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست