پیش‌بینی آینده جهان درباره هوش مصنوعی از زبان مدیرعامل شرکت بنز آقای دیتر زیچه

دیتر زیچه مدیر عامل شرکت خودروسازی بنز در سخنرانی اخیری که داشت اعلام کرد ۸۰درصد رفت و آمدهای شهری در آینده حذف خواهد شد! هوش مصنوعی

رقیبان ما شرکت‌های تولید خودرو نیستند بلکه شرکت‌هایی مثل اپل, گوگل و سیسکو هستند.در پنج تا ده سال آینده نرم‌افزار و اطلاعات همه صنایع را خواهد بلعید.شرکت خدماتی اوبر (UBER) که درحال حاضر بزرگترین شرکت تاکسیرانی است صاحب یک ماشین هم نیست و فقط یک نرم‌افزار است!

هم‌اکنون شرکت ایرباس بزرگترین شرکت هتل‌داری جهان است بدون داشتن حتی یک هتل ملکی!

شرکت Watson با ارایه نرم‌افزار تشخیصی خود، با دقت صددرصد به کمک پزشکان در تشخیص انواع سرطان خواهد آمد.

نرم‌افزارهای شبیه‌ساز ساختار DNA،شانس موفقیت در لقاح مصنوعی یا IVF را به ۹۹درصد خواهند رساند.تا ۸۰درصد از رفت و آمدهای شهری حذف خواهند شد و سیستم‌های اطلاعاتی جای آنها را خواهند گرفت … بنابراین آلودگی هوا نداریم، تصادف به حداقل خواهد رسید و وقت بیشتری برای تفریح خواهیم داشت.

به دو دلیل شرکت‌های بیمه به لبه ورشکستگی خواهند رسید:

اول بخاطر کاهش فعالیت‌های فیزیکی بخصوص در حمل‌و‌نقل و دوم پیش‌بینی بسیار دقیق سیستم‌های هوش مصنوعی از آینده، نیاز ما به بیمه را کمتر خواهد کرد.

تاثیر سیستم هوش مصنوعی در کشاورزی:

کشاورزی بدون خاک و مبتنی بر اطلاعات با بهره‌وری ۹۹ درصدی در مصرف آب، جای کشاورزی سنتی را خواهد گرفت.پول جای خود را به اطلاعات  یا پول دیجیتالی می‌دهد، پول دیجیتالی نقش پشتوانه ارز را در جهان بازی خواهد کرد.

شاید بتوان گفت تنها کسب و کار فیزیکی که در آینده رشد خواهد کرد، گردشگری است.انسانها کارهای خود را به سیستم‌های اطلاعاتی واگذار خواهند کرد و تفریح را برای خود نگه خواهند داشت.

تاثیر سیستم هوش مصنوعی در وکالت:پیش‌بینی

در آمریکا برای وکلای جوان دیگه کار پیدا نمی‌شود چون به راحتی و با کمک شرکت IBM  شما می‌توانید بادقت نود درصد راهنماییی حقوقی بشوید.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

تاثیر سیستم هوش مصنوعی در حمل و نقل :

در سال 2018 ماشین‌های بدون راننده در خدمت حمل‌و‌نقل خواهند بود.این مورد صنایع را در سال‌های آینده دچار مشکل خواهد کرد.فرزند‌ان ما دیگر نیازی به گرفتن گواهینامه رانندگی نخواهند داشت و همینطور دیگر وجود پارکینگ‌ها بی‌معناست.

چهره شهرهای آینده با این تغیرات عوض خواهد شد و اخبار وحشتناک رانندگی را دیگرنخواهیم داشت.صنایع خودروسازی ورشکسته خواهند شد.

تاثیر سیستم هوش مصنوعی در بیمه :پیش‌بینی

شرکت‌های بیمه هم ضربه بزرگی خواهند خورد و بازار املاک و مستغلات ماهیت خود را از دست خواهند داد.

تاثیر سیستم هوش مصنوعی در منابع:

شهرها آلودگی صوتی کمتری خواهند داشت. برق با کمک روش‌های نوین تولید ارزان خوهد شد. مشکل آب حل خواهد شد چون عمدتا به مصرف خوردن خواهد رسید.بررسی سلامت افراد ارزان و می‌تواند از طریق موبایل بررسی شود.چاپ سه بعدی بزودی و با سرعت تمام به خدمت طراحان صنتعی خواهد آمد و درکشور چین این کار با موبایل به راحتی انجام می‌پذیرد.

تاثیر سیستم هوش مصنوعی در شغل : پیش‌بینی

اگر می‌خواهید وارد دنیای جدید شوید ایده‌ی شما باید با موبایل ارتباط داشته باشد در غیر اینصورت باید آنرا فراموش کنید.ایده‌هایی که برای قرن بیست طراحی شدند در قرن 21 محکوم به شکست خواهند بود.هفتاد تا هشتاد درصد شغل‌ها تا بیست سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت.

شغل‌های جدید به وجود خواهند آمد ولی معلوم نیست در این مدت کوتاه مقدار آنها کافی باشد.گوشت تهیه شده که جایگزین گوشت گاو و گوساله می‌شود نیاز جامعه را به گرانی تولید گوشت از بین می‌برد و همینطور ۳۰ درصد زمین‌های کشاورزی که برای تامین غذای دام مصرف می‌شود آزاد خواهد شد و در کنار آن شرکت‌های دانش بنیان حشراتی را به بازار خواهند آورد که پروتئین بیشتری را دارا خواهند بود که البته خیلی از مردم انرا دوست ندارند.

هم اکنون یک اپلیکیشن بنام مودیز وجود دارد که احساس شما را نشان می‌دهد.در سال ۲۰۲۰ اپلیکیشن‌های دیگری قادر خواهند بود از طریق آنالیز حالت‌های صورت بگویند که کلام گفته شده دروغ یا راست است! تصور کنید چه اتفاقی برای سیاستمداران خواهد افتاد!!

 بیت کوین یک پول دیجیتال است که می‌تواند نقش پشتوانه ارز را در جهان را بازی کند. طول عمر در حال افزایش است و به بالای صد سال خواهد رسید.در زمینه تحصیلات تا سال 2020 هفتاد درصد مردم دارای موبایل خواهند بود و این بدان معناست که دسترسی به آموزش جهانی خواهند داشت و می‌توانند از موسسه Khan academy استفاده کنند،دسترسی رایگان به آموزش مجانی و همینطور تحصیل در کشورهای پیشرفته برای همه کودکان برقرار خواهد شد. می‌توان با در دسترس قرار دادن اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بصورت مجانی به کودکان در آفریقا و سایر نقاط جهان آنها را قادر به تکلم به زبان انگلیسی در حد عالی در عرض شش ماه کرد!

نوشتهٔ پیشین
تحلیل گران اطلاعات هوش تجاری به چه کسانی می‌گویند و وظایف آنها چیست؟
نوشتهٔ بعدی
انباره داده و روش طراحی و پیاده سازی آن
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست