استقرار انبار داده در سازمان‌ها

دیدگاه های مختلفی در خصوص طراحی و ساخت انبار داده ها (DataWarehouse) وجود دارد. یک دیدگاه به طراحی یکپارچه و سراسری انبار داده و همچنین استفاده از انبارک های داده ای (DataMart) موقت اعتقاد دارند و گروهی دیگر به طراحی و ساخت انبارک های موقتی و زودگذر.

بنابراین مانند ابزارهای هوش تجاری در این زمینه نیز هوش تجاری کیسان تعصبی بر روی راه حل های ممکن ندارد و انتخاب کاملا وابسته به پروژه تعریف شده خواهد داشت.

انبار داده چیست؟

انبار داده یک مخزن مرکزی اطلاعات است که می تواند.برای تصمیم گیری دقیق تر مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. داده ها از سیستم های معاملاتی،.پایگاه های اطلاعاتی رابطه ای و منابع دیگر، به طور معمول از طریق ردیابی منظم،.به انبار داده ها سرازیر می شوند. تحلیل گران تجارت، مهندسان داده،.دانشمندان داده و تصمیم گیرندگان از طریق ابزارهای هوش تجاری (BI)، کلاینت های SQL و.سایر برنامه های تجزیه و تحلیل به داده ها دسترسی پیدا می کنند.

داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای ادامه رقابت برای کسب و کارها ضروری شده است. کاربران تجاری برای استخراج بینش از داده های خود، .نظارت بر عملکرد مشاغل و پشتیبانی از تصمیم گیری، به گزارش ها، داشبورد و ابزارهای تجزیه و تحلیل اعتماد می کنند. انبارهای داده با ذخیره سازی کارآمد داده ها، این گزارش ها، داشبوردها و ابزارهای تجزیه و تحلیل را تأمین می کنند. تا ورودی و خروجی (I / O) داده ها را به حداقل برسانند و نتایج جستجو را به سرعت به صدها و هزاران کاربر همزمان تحویل دهند.

انبار داده چگونه کار می کند؟

یک انبار داده ممکن است دارای چندین پایگاه داده باشد. در هر پایگاه داده، داده ها به صورت جدول و ستون سازماندهی می شوند. در داخل هر ستون، می توانید توصیف داده ها، مانند عدد صحیح، فیلد داده یا رشته را تعریف کنید. جداول می توانند در داخل طرحواره ها سازماندهی شوند، که می توانید آنها را به عنوان پوشه در نظر بگیرید. هنگامی که داده ها بلعیده می شوند، در جداول مختلفی که توسط طرح توصیف شده اند، ذخیره می شوند. ابزارهای پرس و جو با استفاده از طرحواره تعیین می کنند که به کدام جدول داده ها دسترسی داشته و تجزیه و تحلیل کنید.

 

انبارهای داده، پایگاه داده ها و دریاچه های داده چگونه با هم کار می کنند؟

به طور معمول، مشاغل از ترکیبی از یک پایگاه داده، یک دریاچه داده و یک انبار داده برای ذخیره و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنند.

با افزایش حجم و تنوع داده ها، پیروی از یک یا چند الگوی معمول برای کار با داده ها در سراسر پایگاه داده، دریاچه داده و انبار داده سودمند است.

یک انبار داده به طور خاص برای تجزیه و تحلیل داده ها طراحی شده است، که شامل خواندن مقادیر زیادی داده برای درک روابط و روند موجود در داده ها است. از یک پایگاه داده برای ضبط و ذخیره داده ها مانند ضبط جزئیات یک معامله استفاده می شود.

برخلاف یک انبار داده، یک دریاچه داده یک مخزن متمرکز برای همه داده ها است. از جمله ساختاری، نیمه ساختاری و غیر ساختاری. انبار داده ها مستلزم آن است که داده ها در قالب جدول سازماندهی شوند. برای قالب جدولی لازم است از SQL برای پرس و جو داده ها استفاده کرد. اما همه برنامه ها نیازی ندارند که داده ها در قالب جدول باشند. برخی از برنامه ها، مانند تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، جستجوی متن کامل و یادگیری ماشین، می توانند به داده ها دسترسی پیدا کنند حتی اگر “نیمه ساختاریافته” یا کاملاً بدون ساختار باشد.

 

چگونه می توان یک انبار داده در AWS مستقر کرد؟

AWS به شما امکان می دهد از تمام مزایای اصلی مرتبط با محاسبات درخواستی بهره مند شوید: دسترسی به فضای ذخیره سازی و ظرفیت محاسبه به ظاهر بی حد و حصر، مقیاس گذاری سیستم به طور موازی با مقدار رو به رشد داده جمع آوری شده، ذخیره شده و پرس و جو شده و پرداخت تنها هزینه منابعی که تهیه می کنید AWS مجموعه گسترده ای از خدمات مدیریت شده را ارائه می دهد که به طور یکپارچه با یکدیگر ادغام می شوند، بنابراین شما می توانید به سرعت یک راه حل تجزیه و تحلیل و ذخیره سازی داده ها را به پایان برسانید.

فهرست