استفاده از پایتون در پاور بی ای

پاور بی‌ای (Power BI) یک ابزار تجزیه و تحلیل داده و بینش تجاری است که توسط مایکروسافت ارائه می‌شود. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا داده‌ها را جمع‌آوری، تبدیل و به تجزیه و تحلیل بپردازند و نتایج را به صورت گرافیکی و قابل درک به نمایش بگذارند. پایتون (Python) یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند و پرکاربرد است که دارای کتابخانه‌های اطلاعاتی برای تحلیل داده‌ها و ایجاد بصری‌سازی می‌باشد.

پایتون

می‌توانید اسکریپت‌های پایتون را مستقیماً روی پاور بی‌ای دسکتاپ اجرا کنید و داده‌های جمع‌آوری شده را به مدل داده Power BI Desktop اضافه کنید. با استفاده از این مدل شما می‌توانید گزارش‌هایی ایجاد کرده و آنها را در سرویس Power BI به اشتراک بگذارید.

۲ ابزار پایتون

برای استفاده از پایتون در پاور بی‌ای به دو بسته در پایتون نیاز دارید:

۱-Pandas: یک کتابخانه نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌باشد. پانداس یک کتابخانه قدرتمند برای تحلیل، پیش‌پردازش و بصری‌سازی داده‌ها است. داده‌های وارد‌شده شما باید در یک چارچوب داده pandas  باشد. فریم داده یک ساختار داده‌ای دو بعدی است. به عنوان مثال، داده‌ها به صورت جدول در سطر‌ها و ستون‌ها نمایش داده می‌شوند.

۲- Matplotlib: یک کتابخانه جامع برای ایجاد بصری‌سازی‌های ثابت، متحرک و تعاملی در پایتون است.این یکAPI  (واسط برنامه سازی نرم‌افزار ) شی گرا برای رسم  نمودار‌ها در برنامه‌ها با استفاده از جعبه ابزار‌های رابط کاربری گرافیکی (GUI) همه منظوره مانند Tkinter فراهم می‌کند. در یک کنسول، از ابزار خط فرمان   pip  برای نصب دو بسته استفاده کنید. ابزار pip با نسخه‌های جدیدتر Python قابل‌استفاده شده است.

از دستور زیر برای نصب استفاده کنید:

پایتون کیسان

فعال‌سازی اسکریپت نویسی پایتون

در (File> Options and settings> Options> Python ) Power BI Desktop را انتخاب کنید تا  صفحه گزینه‌های اسکریپت پایتون ظاهر شود.

پاور بی ای

در صورت لزوم ، مسیر محلی نصب پایتون را در فهرست‌های اصلی Detected Python مشخص کنید. در تصویر بالا ، مسیر محلی نصب پایتون C: \ Python است. مطمئن شوید مسیر برای نصب محلی پایتون است که می‌خواهید پاور بی ای  از آن استفاده کند. سپس OK را انتخاب کنید.

پس از نصب پایتون ، آماده شروع اجرای اسکریپت‌های پایتون در پاور بی ای هستید.

توجه:

پاور بی‌ای اسکریپت‌ها را مستقیما با استفاده از فایل‌های قابل اجرا (.exe) از دایرکتوری که  در تنظیمات فراهم‌شده استفاده می‌کند. ممکن است برخی از  توزیع‌های پایتون که نیاز به یک مرحله اضافی برای آماده‌سازی محیط دارند) مانند(Conda اجرا نشوند. برای جلوگیری از این مشکلات، از توزیع رسمی پایتون استفاده کنید. راه حل ممکن دیگر این است که Power BI Desktop را از محیط پایتون شخصی خود راه اندازی کنید.

اسکریپت های پایتون را آماده کنید

ابتدا یک اسکریپت در محیط توسعه پایتون محلی خود ایجاد کنید و مطمئن شوید که با موفقیت اجرا می شود. برای آماده‌سازی و اجرای اسکریپت‌های پایتون یک سری محدودیت وجود دارد :

  • فقط قالب‌های داده پاندا به عنوان ورودی در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین مطمئن شوید داده‌هایی که می‌خواهید به Power BI وارد کنید، در یک فریم داده نشان داده می‌شوند.
  • هر اسکریپت پایتونی که بیشتر از 30 دقیقه اجرا شود، از برنامه خارج می‌شود.
  • فراخوانی‌های تعاملی در اسکریپت پایتون، مانند انتظار برای گرفتن ورودی از کاربر، اجرای اسکریپت را متوقف می‌کند.
  • اگر یک دایرکتوری را در اسکریپت پایتون تنظیم کنید، باید یک مسیر کامل به دایرکتوری مذکور مشخص کنید.

به عنوان مثال، در اینجا یک اسکریپت ساده پایتون وجود دارد که pandas را وارد می‌کند و از یک فریم داده استفاده می‌کند.

ورودی:

کیسان هوش تجاری

خروجی:

پایتون- هوش تجاری

اسکریپت پایتون خود را اجرا کرده و داده‌ها را وارد کنید

۱-در نوار Home>GetData را انتخاب کنید.

۲-همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، گزینه Other> Skype Python را انتخاب کنید. سپس connect را انتخاب کنید.

۳-اسکریپت خود را در کادر اسکریپت پایتون که ظاهر می‌شود کپی کنید. سپس  OKرا انتخاب کنید.

۴-اگر اسکریپت با موفقیت اجرا شود،Navigator  ظاهر می‌شود و می‌توانید داده‌ها را دانلود کرده و از آنها استفاده کنید و سپس Load را انتخاب کنید.

توجه: اگر پایتون نصب یا شناسایی نشود، هشداری نمایش داده می‌شود. اگر چندین نصب محلی دارید، می‌توانید هشدار را نیز ببینید.

نتیجه‌گیری

استفاده از پایتون در پاور بی‌ای به کاربران امکان می‌دهد تا قدرت تحلیل داده و ایجاد بصری‌سازی پیشرفته را با استفاده از کتابخانه‌های پایتون به نرم‌افزار اضافه کنند. این ابزارهای قدرتمند به کاربران امکان می دهد تا داده ها را بهبود بخشند، الگوها و روندهای جدید را کشف کنند و تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام دهند. با استفاده از پایتون در پاور بی‌ای، کاربران می‌توانند ابزارهای سفارشی را بسازند و به طور کامل کنترل کنند که چگونه داده‌ها را تحلیل کنند و به نمایش بگذارند.

جدیدترین مقالات روز مرتبط با هوش تجاری را با کیسان مطالعه کنید.

منابع

https://powerbi.microsoft.com/en-us

 

نوشتهٔ پیشین
تحلیل کلان داده با Hadoop
نوشتهٔ بعدی
2 روش ترکیب داده در پاور بی‌ای (power BI)
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست