گزارش گارتنر در مورد ابزارهای هوش تجاری-پارت2

در این بخش از  گزارش گارتنر  Gartner 2023 در ادامه قسمت قبل به بررسی نقاط  قوت نرم افزارهای هوش تجاری BI میپردازیم.

SAS

گارتنر

SAS در این چهارگانه جادویی گارتنر  یک چشم انداز است. ابزار هوش تجاری SAS Visual Analytics یکی از مؤلفه‌های پورتفولیوی انتها به انتها SAS است که آماده‌سازی داده‌های بصری و افزوده شده، راه‌حل‌های ABI، DSML و AI را ارائه می‌دهد.

مزایا SAS

  • پلتفرم هوش تجاری یکپارچه: SAS چشم انداز محصول قانع کننده‌ای را برای مشتریان ارائه می‌دهد تا داده‌های خود را آماده کنند، آن‌ها را به صورت بصری تجزیه و تحلیل کنند، و مدل‌های علم داده، ML و AI را در یک تجربه طراحی تقویت شده بسازند، عملیاتی کنند و مدیریت کنند.
  • دسترسی جهانی با راه‌حل‌های صنعتی: کمپانی هوش تجاری SAS یکی از بزرگترین فروشندگان نرم‌افزار خصوصی است و یک اکوسیستم جهانی از یکپارچه‌کننده‌های سیستم‌ها دارد.

Incorta

Incorta یک ابزار هوش تجاری حاشیه ای در این گزارش گارتنر  است. پیشنهاد ارزش کلیدی Incorta توانایی آن در مدل‌سازی سریع داده‌ها از برنامه‌های کاربردی سازمانی مانند SAP، Oracle، Salesforce و JD Edwards است.

مزایا

  • گزارش‌دهی  چابک: کاربران تجاری می‌توانند با شاخص‌های ارزیابی کلیدی سطح بالا (KPI) شروع کنند و به جزئیات سطح تراکنش بپردازند.
  • امنیت:  ابزار هوش تجاری Incorta با میلیاردها رکورد کار می‌کند که صدها بار در روز به طور مستقیم از برنامه‌های سازمانی به روز می‌شوند.
  • جذابیت قوی برای مشتریان : بازخورد مشتریان نشان می‌دهد که Incorta تمایل دارد در فهرست نهایی سازمان‌هایی قرار بگیرد که سطح بالایی از بلوغ داده و تجزیه و تحلیل ندارند و به دنبال تقویت سریع قابلیت‌های خود هستند.

MicroStrategy

گارتنر

ابزار هوش تجاری MicroStrategy یک چالش در گزارش گارتنر است. MicroStrategy در مقیاس پذیری، مدیریت پذیری و حاکمیت برتر است.

مزایا  MicroStrategy

  •  محصول یکپارچه:  پلتفرم هوش تجاری MicroStrategy پایگاه‌های کد را به دست نمی‌آورد. تمام پیشرفت‌های جدید به صورت ارگانیک ساخته می‌شوند.
  • پلتفرم باز: از آنجایی که شرکت‌ها به ناچار سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام می‌دهند که شامل چندین برنامه کاربردی ابری و تجاری می‌شود، MicroStrategy به عنوان یکی از معدود فروشندگانی که واقعاً هم استقرار و هم قابلیت اتصال داده را در اولویت قرار می‌دهد.
  • گزارش‌دهی : ابزار هوشمندسازی کسب و کار و هوش تجاری MicroStrategy هم از نظر قابلیت‌های حاکمیتی و هم از نظر گزارش‌دهی بسیار ارزیابی می‌شود.

TIBCO Software

گارتنر

نرم افزار TIBCO در این چهارگانه جادویی به عنوان یک چشم انداز است. نرم افزار هوش تجاری TIBCO Spotfire  علم داده را با پشتیبانی قوی از جریان، از جمله قابلیت ترکیب داده‌های بی‌درنگ و استاتیک ترکیب می‌کند.

مزایا

  • دانشمندان داده : Spotfire می‌تواند با R و Python ادغام شود، توضیح‌پذیری را برای مدل‌های تولید خودکار فراهم کند و اجازه ساخت مدل هدایت‌شده از طریق TIBCO را بدهد.
  •  استقرار و مقیاس‌بندی خودکار: پلتفرم هوشمند  Spotfire را می‌توان در هر جایی در محل یا در فضای ابری مستقر کرد.

Zoho

گارتنر

Zoho یک ابزار حاشیه ای و ذخیره در این چهارگانه جادویی است. Zoho Analytics عمدتاً بر روی آماده سازی داده ها، بصری سازی داده‌ها و بازار برنامه های تحلیلی از پیش ساخته شده برای تحلیلگران تجاری متمرکز است.

 

مزایا ZOHO

  • تجزیه و تحلیل کسب و کار یکپارچه: Zoho Analytics با صدها گزارش و داشبورد از پیش ساخته شده مخصوص دامنه ارائه می‌شود.

ThoughtSpot

ThoughtSpot در این چهارگانه جادویی گارتنر یک ابزار  رویایی است. توانایی آن در انجام تحلیل‌های پیچیده و مقیاس‌پذیری آن برای تجزیه و تحلیل مجموعه‌های داده بزرگ به عنوان دلایل خرید آن یاد می‌کنند.

مزایا  ThoughtSpot

  • آشنایی با  بازار: دیدگاه آینده‌نگر ابزار هوش تجاری ThoughtSpot به شناسایی گسترده آن به عنوان یک پلتفرم تحلیلی تقویت‌شده منتهی شد.
  • ارائه محصول با محوریت مصرف‌کننده افزوده: استراتژی محصول ThoughtSpot به خریداران چشم‌انداز قوی برای تجزیه و تحلیل افزوده می‌دهد. این امکان را به مصرف کنندگان تحلیلی با سواد داده کمتر می‌دهد تا KPI ها را از طریق شخصی‌سازی مبتنی بر ML نظارت کنند.

منابع

https://www.gartner.com

نوشتهٔ پیشین
تفاوت‌های Power BI و QlikView
نوشتهٔ بعدی
مدل RFM در بخش‌بندی مشتریان چیست؟
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست