نرخ کلیک (CTR) چیست؟

به بیان ساده، نرخ کلیک درصد نمایش‌هایــی است که منجر به کلیک کاربر می‌شود. اگر آگهی PPC شما 1000 نمایش و یک کلیک داشته باشد، این 0.1٪ CTR است. CTR به عنوان یک معیار به شما می‌گوید جستجوگران مرتبط چگونه تبلیغ شما را پیدا می‌کنند.

در بازاریابی اینترنتی، CTR مخفف عبارت click-through rate است. معیاری که تعداد کلیک‌های تبلیغ کننده بر روی تبلیغات خود را به ازای تعداد بازدید اندازه‌گیری می‌کند. دستیابی به یک نرخ کلیک بالا برای موفقیت در PPC ضروری است، زیرا این امر به طور مستقیم هم روی نمره کیفیت شما تأثیر می‌گذارد و هم بر میزان پرداخت شما با هر بار کلیک شخصــی بر روی تبلیغات جستجوی شما.

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک PPC به نرخ کلیک تبلیغات PPC شما گفته می‌شود. این عدد درصد افرادی است که تبلیغ شما را مشاهده می‌کنند (نمایش‌ها) در واقع با کلیک بر روی تبلیغ، می‌روند. فرمول CTR به این شکل است:

(تعداد کل کلیک بر روی آگهــی) / (تعداد کل برداشت) = نرخ کلیک از طریق

به طور کلــی، می‌توانید نرخ کلیک خود را در داشبورد حساب PPC خود مشاهده کنید. CTR بالا به این معنــی است که درصد بالایی از افرادی که تبلیغ شما را می‌بینند روی آن کلیک می‌کنند.

چرا نرخ کلیک مهم است؟

میزان کلیک برای حساب شما مهم است زیرا به طور مستقیم روی آمار کیفیت شما تأثیر می‌گذارد. Google Ads و سایر سیستم عامل‌های بازاریابــی جستجو برای تبلیغاتــی که دارای ارتباط بالایی هستند با تخفیف، قیمت گذاری می‌کنند. یکی از روش‌های انجام این کار ارائه امتیازات کیفیت بالاتر به تبلیغاتــی با نرخ کلیک بالای Google Ads است. نرخ بالای کلیک منجر به کسب امتیازات با کیفیت بالا می‌شود.

امتیازات با کیفیت بالا به شما امکان می‌دهد موقعیت تبلیغ را برای هزینه‌های کمتری بهبود یا حفظ کنید. بعلاوه، اگر در نمایشگرهای مربوطــه تبلیغات می‌کنید، دستیابــی به نرخ کلیک بالا به این معنی است که بیشترین تعداد ممکن را به سمت پیشنهاد خود سوق می‌دهید.

نرخ کلیک “خوب” چیست؟

از نقطه نظر آماری کاملاً بستگی دارد. نگاهی به پاسخ یاهو به سوال “چه میزان نرخ کلیک خوب است”: پاسخ صادقانه این سوال این است: “بستگی دارد.” نرخ کلیک به طور طبیعــی از کمپین به کمپین دیگر و حتی از کلمه کلیدی به کلمه کلیدی دیگر متفاوت است. همه مواردی که در نحوه نمایش آگهــی شما دخیل هستند، از کپی تبلیغات شما تا رتبه‌بندی آگهی در صفحه نتایج، نقشــی اساسی دارند.

بنابراین در حالی که شما می‌خواهید یک نرخ کلیک “بالا” داشته باشید، در واقع هیچ عدد جادویــی وجود ندارد. میزان متوسط ​​کلیک بر حسب صنعت، متفاوت خواهد بود و CTR مورد انتظار شما از جمله سایر عوامل به موقعیت تبلیغ شما بستگــی دارد. در زیر معیارهای میانگین نرخ کلیک در Google Ads در 20 صنعت متداول را پیدا خواهید کرد.

میانگین CTR در Google Ads برای جستجو 1.91٪ و برای نمایش 0.35٪ است. اما میانگین متوسط است. بنابراین، به عنوان یک قانون کلی، نرخ کلیک خوب Google Ads در شبکه جستجو 5/5٪ یا در شبکه نمایش 0/5-1٪ است. به طور کلی، همانطور که در بالا اشاره کردیم، شما می‌خواهید تا حد ممکن یک نرخ کلیک بالاتر داشته باشید. به جز وقتی که این کار را نکنید. هنگامی که نرخ‌های بالاتر از نظر کلیک برای کسب و کار بد است.

اگر یک کلمه کلیدی برای کسب و کار شما مناسب نیست یا قرار نیست فروش، بازدهــی، سود تجاری و غیره ایجاد کند، نرخ کلیک بالای آن برای این اصطلاح برای کسب و کار بد است. استدلال این موضوع کاملاً روشن است:

  • شما بابت هر کلیک پرداخت می‌کنید
  • با کلیک‌های زیاد، هزینه تبلیغات زیادی ایجاد می‌شود
  • بعضــی اوقات شما روی کلمات کلیدی کلیک بسیار گران قیمت کلیک می‌کنید و حتــی اگر تبدیل شوند نیز سود کسب نمی‌کنید
  • شرایط و کلیک‌های نامربوط صرف هزینه کردن بدون ایجاد مشاغل اضافی است

بنابراین شما همیشه نرخ کلیک بالاتری نمی‌خواهید، آنچه می‌خواهید CTR زیاد در کلمات کلیدی است که عبارتند از:

  • مرتبط: باید با متن آگهــی، صفحه فرود و پیشنهاد خود ارتباط برقرار کنید.
  • مقرون به صرفه: کلمات کلیدی که منبع سودآوری ندارند.

بنابراین، در یک پوسته مهره‌ای، CTR خوب به این معنی است که ابتدا کلمات مناسب را هدف قرار دهید، سپس هرچه بیشتر می‌توانید افراد را کلیک کنید تا روی آن تبلیغات کلیک کنند. دستیابی به نرخ‌های کلیک کلــی برای تبلیغات خود بنابراین دستیابی به نرخ کلی کلیک در PPC به موارد زیر بستگی دارد:

  • کلمات کلیدی هدفمند برای پیشنهاد دادن
  • کلیک‌های مقرون به صرفه
  • ابزارها و روش‌ها برای تلفیق نزدیک کلمات کلیدی با متن آگهی و صفحه‌های مقصد
  • توانایــی تقسیم سریع و کارآمد گروه‌های کلیدی برای تولید هدفگیری نزدیکتر

به یاد داشته باشید، هرچه میزان کلیک شما بیشتر باشد، نمرات کیفیت شما بهتر خواهد بود و امتیازات با کیفیت بالا یکــی از بهترین پیش بینی کننده‌های موفقیت در PPC است.

بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک چیست؟

ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ آیا واقعاً نتایج سودآوری دارد؟ در مورد تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، اکثر افراد سوالات زیادی دارند. ابتدا با یک سوال شروع می‌کنیم به عنوان مثال، آیا شما می‌توانید بدون اینکه ابتدا پول خرج کنید، درآمد کسب کنید؟ این بدیهی کاملاً درست است و چیزی است که ما گاهی باید به مشتریان یادآوری کنیم که چه زمانی آن‌ها با خوشحالــی یک زن و شوهر بزرگ را صرف تجهیزات عالی می‌کنند اما نمی‌خواهند هزینه‌ای برای بازاریابی صرف کنند.

ایجاد تجارت، خود یک سرمایه‌گذاری است و شما بدون سرمایه‌گذاری هم در وقت و هم در بازاریابی، هیچگاه نتیجه آن را نخواهید دید. برای بسیاری از مشاغل، بازاریابی PPC بخشــی اساسی از آن سرمایه‌گذاری است و در این پست، ما قصد داریم تمام مواردی را که برای شروع باید بدانید بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک چیست؟

PPC مخفف  “pay-per-click marketing” و به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است. سیستم عامل‌های تبلیغاتــی PPC به شما امکان می‌دهند محتوا ایجاد کنید، آن را به کاربران مربوطه نشان دهید و سپس اقدامات خاص انجام شده در مورد آگهی را از شما دریافت کنند. در بسیاری از موارد، برای کلیک‌های تبلیغاتــی که کاربران را به سایت شما می‌کشد هزینه پرداخت خواهید کرد، اما در برخــی از سیستم عامل‌ها می‌توانید هزینه کارهای دیگر مانند نمایش‌ها، بازدیدهای ویدئو و مشارکت در سایت را نیز پرداخت کنید.

تبلیغات PPC فرصتــی باورنکردنی است که می‌توانید با قرار دادن نام تجاری و محصولات خود در برابر کاربران علاقه‌مند که ممکن است هرگز دیگر آن را پیدا نکرده‌اند، به کسب و کار خود پیشرفت دهید. جای تعجب نیست که می‌تواند ابزاری بی بدیل برای ایجاد آگاهی از برند، تولید آگهی‌ها و هدایت تبدیل‌ها باشد.

چرا نمی‌توانم فقط به جستجوی ارگانیک اعتماد کنم؟

مهم نیست که شغل شما چقدر باورنکردنی است، سایت شما چقدر بهینه است یا مشتریان شما چقدر شما را دوست دارند. اگر شما یک شرکت بزرگ مانند Nike یا Office Max یا Macey نیستید، احتمالاً برای نشان دادن تلاش خواهید کرد در بالای صفحه نتایج موتور جستجو. این امر به ویژه درصورتی که بخواهید در جستجوی بسیار رقابتی رتبه بندی کنید ، جایی که مشتری ها به دنبال محصولات خاص هستند ، این امر صادق است.

همانطور که گفته شد ، شما باید کاملاً سایت خود را برای جستجو بهینه کنید. با این حال ، بهینه سازی جستجوی عالی نمی تواند نوع مواجهه گسترده ای را که تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک می تواند به شما ارائه دهد ، جبران کند. به خصوص اینکه رقبای شما از سیستم عامل ها استفاده خواهند کرد ، حتی اگر اینگونه نباشید. این به خودی خود ارزش سرمایه گذاری مالی را دارد.

محبوب‌ترین سیستم عامل‌های PPC کدامند؟

حتی اگر هنوز سرتان را به مفهوم PPC پیچیده‌اند، من تضمین می کنم که با بسیاری از سیستم عامل‌های PPC که هر کدام مزایای منحصر به فرد و بهترین کاربردهای خود را دارند بسیار آشنا هستید. دو بزرگترین سیستم عامل PPC عبارتند از:

Google Ads، جایی که تبلیغات براساس جستجوهای مشتریان به آنها نشان داده می‌شود. بهترین ارزش Google Ads از طریق نمایش محتوای آگهی شما به کاربرانی است که به طور فعال بدنبال آنچه شما می‌توانید ارائه دهید و بیشتر در چرخه خرید هستند، قرار می‌گیرد.

Facebook Ads، که دارای یک سیستم هدف گیری بی نظیر است (و همچنین به شما امکان می دهد در اینستاگرام تبلیغ کنید). تبلیغات فیس بوک دارای دو نقطه قوت اصلی است: هدف گذاری مجدد شما بر اساس بازاریابی تقسیم شده و مخاطبان سفارشی و توانایی معرفی نام تجاری شما به مشتریانی که نمی دانستند آن را می خواهند. Google Ads همه چیز در مورد برداشت تقاضا است ، در حالی که Facebook Ads همه در مورد تولید تقاضا است.

همچنین بسیاری از سیستم عامل های PPC دیگر در خارج وجود دارد که بسیاری از آنها در سایت های رسانه های اجتماعی وجود دارد. این شامل:

  • توییتر تبلیغات
  • پین های تبلیغاتی
  • تبلیغات LinkedIn
  • تبلیغات Quora
  • YouTube Ads (که از نظر فنی بخشی از سیستم Google Ads است)

بسیاری از مشاغل دوست دارند تبلیغات خود را بین سیستم عامل های مختلف تبلیغ کنند تا بیشترین سود ممکن را از هرکدام ببرند. تقریباً همه سیستم عامل های پرداخت به ازای هر کلیک (و مطمئناً هر یک از موارد ذکر شده در اینجا) از سیستم پیشنهادات استفاده می کنند.

چرا تبلیغات PPC پیشنهادات را درگیر می کند؟

تقریباً همه سیستم عامل های PPC از سیستم پیشنهادات استفاده می کنند. تبلیغ کنندگان “پیشنهادی” را انتخاب می کنند – مبلغی که آنها مایلند برای یک اقدام پرداخت کنند (مانند یک کلیک) – که در تعیین تعداد قرارگیری های تبلیغات تبلیغاتی آنها نقش دارد.

واقعیت امر این است که فقط تعداد زیادی مکان برای دادن وجود دارد. پیشنهادات به نوعی زمینه بازی را مساوی می کند و به افرادی که مایل به پرداخت هزینه بیشتر هستند اجازه می دهد این نقاط را بدست آورند. صدمه ای نمی بیند که این به سیستم عامل های PPC کمک می کند تا حد ممکن درآمد کسب کنند.

برخی از سیستم عامل ها مواردی بیش از فقط پیشنهاد در مورد چگونگی جایگزینی را در نظر می گیرند.

Facebook Ads و Instagram Ads تبلیغات و ارتباط تبلیغات را در نظر می گیرند. به تبلیغاتی که عملکرد خوبی داشته باشد ، نمره ارتباط بیشتری داده می شود و تعداد بیشتری از نمایش با قیمت ارزان تر از تبلیغات با ارتباط کم به آنها تعلق می گیرد. به همین ترتیب ، Google Ads بر اساس عواملی مانند مرتبط بودن کلمه کلیدی و کیفیت صفحه اصلی به تبلیغات نمره کیفیت اختصاص می دهد که می تواند در میزان پرداخت شما برای هر کلیک تأثیر بگذارد.

چقدر باید برای فعالیت های PPC هزینه کنم؟

دو شکایت بزرگ وجود دارد که من اغلب از مشتریان در مورد بازاریابی PPC می شنوم. اولین مورد این است که هنگام شروع کار کمی احساس طاقت فرسایی می کند ، اگرچه بعد از اینکه آنها اولین کمپین خود را راه اندازی کردند ، این معمولاً از بین می رود. دوم این که گران است.

هیچ بحثی وجود دارد در اخلالگر ، ما هزاران حساب PPC را حسابرسی کرده ایم و شاهد هدر رفتن تبلیغات زیادی هستیم.

اما ، تبلیغات PPC نیازی به هدر دادن پول نیست. بله ، این همیشه هزینه دارد ، اما اگر این کار را درست انجام دهید ، می توانید کمی پول سرمایه گذاری کنید و سودهای کلانی را بدست آورید! (آن بدیهیات تجاری را که در ابتدا صحبت می کردیم به خاطر می آورید؟).

اساساً هزینه تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک را می توان به دو قسمت تقسیم کرد: میزان هزینه ای که می توانید برای یک کمپین اختصاص دهید (کل بودجه تبلیغات) و هزینه ای که می توانید برای نتایج فردی (پیشنهاد خود) هزینه کنید.

بودجه کل تبلیغات شما با بودجه بازاریابی شما تعیین می شود ، بنابراین به اندازه کافی ساده است. اگر توانایی پرداخت 500 دلار را دارید ، عالی است ، به دنبال آن بروید. اگر توانایی پرداخت 50 دلار را دارید ، این نیز عالی است.

اینکه چقدر می توانید در هر پیشنهاد هزینه کنید می تواند کمی محاسبه شود اما هزینه های خرید خود را با دقت در نظر بگیرید. برای فروش محصول ، این کاملاً ساده است – احتمالاً شما می توانید 1 دلار برای هر بار خرید کالایی که 70 دلار است ، هزینه کنید ، حتی اگر فقط 25٪ کلیک به فروش (4 دلار در هر فروش) تبدیل شود.

هر چند گاهی اوقات محاسبه آن کمی دشوارتر است – در مورد Lead ها یا تعامل روی پلتفرم چطور؟

اگر ارزش سرب یا معامله کمی نامشخص است ، من به شما توصیه می کنم نگاهی دقیق به ارزش مادام العمر (LTV) مشتریان خود بیندازید. فقط به این فکر نکنید که آنها از فروش اول چقدر سود می برند ، در نظر بگیرید که مشتری متوسط ​​شما در طول مدت رابطه خود با شما چه مبلغی را خرج می کند. این را با نرخ تبدیل خود مقایسه کنید و قادر خواهید بود میزان توانایی پرداخت پیشنهاد را بهتر ارزیابی کنید.

افکار نهایی

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک می تواند در ابتدا ترسناک باشد ، اما بازاریابی PPC یک روش باورنکردنی برای جذب ترافیک ، هدایت و فروش است. PPC می تواند شما را در مقابل مخاطبانی قرار دهد که به طور فعال سعی در یافتن محصولات و خدماتی دقیقاً مانند شما دارند و همچنین مخاطبانی که تصوری از وجود محصولاتی مانند محصولات شما ندارند.

مهم نیست که چقدر احساس خستگی می کنید ، به یاد داشته باشید که حتی متخصصان PPC نیز بار اول کارها را درست انجام نمی دهند. آنها دائماً در حال آزمایش و آزمایش چیزهای جدید هستند. اگر می خواهید ایده های مختلف را آزمایش کنید ، صرف نظر از اینکه کدام پلتفرم را انتخاب می کنید ، در نهایت خواهید فهمید چه عواملی موثر است.

آیا می خواهید از بخش آزمون و خطای معادله صرف نظر کنید؟ شما همیشه می توانید کارشناسان PPC را استخدام کنید تا اطمینان حاصل کنید که مبارزات شما مانند کره روان روان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم به شما در تبلیغات PPC کمک کنیم ، در اینجا در تبلیغات اختلال با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید