Google Analytics (GA) یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود در وب برای تجزیه و تحلیل وب سایت است. هنگامی که به درستی تنظیم و استفاده می شود ، به شما امکان می دهد ترافیک وب سایت خود را تجزیه کرده و اطلاعات حیاتی را برای تقویت استراتژی بازاریابی دیجیتال خود جمع آوری کنید.

در حالی که GA مدتی است که وجود دارد ، بسیاری از مردم هنوز از حداکثر توان خود استفاده نمی کنند. آنها فقط سطح را خراش می دهند.

در این پست ، من به شما نحوه فارغ التحصیلی از لیگ جزئی کاربران GA به سطح حرفه ای را نشان خواهم داد. این امر به شما مزیت بیشتری نسبت به رقبای شما می دهد ، زیرا می توانید در داده های مهم مبتدیان نادیده بگیرید. در نتیجه ، شما قادر خواهید بود کمپین ها و محتوای موثرتری ایجاد کنید.

چگونه از Google Analytics مانند یک حرفه ای استفاده می کنید؟
مطمئن شوید که اصول اولیه را رعایت کرده اید

قبل از اینکه بتوانید حرکات حرفه ای جالب را در Google Analytics انجام دهید ، مهم است که اصول اولیه را به درستی انجام دهید. در اینجا مراحل مهم برای مقابله با موارد زیر آمده است:
مطمئن شوید که Google سایت شما را خزیده است

برای استفاده بیشتر از Google Analytics ، Google باید از قبل در حال خزیدن سایت شما باشد. ممکن است اساسی به نظر برسد ، اما نادیده گرفتن این امر همه چیز را مخدوش می کند.
مشاوره با نیل پاتل

ببینید چگونه آژانس من می تواند حجم زیادی از ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند

SEO – باز کردن حجم عظیمی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.

رزرو تماس

به Google Search Console (GSC) بروید و برای فعال کردن خزیدن ، روی سایتی که می خواهید خزیدن کنید کلیک کنید. در بخش “خزیدن” ، روی “واکشی به عنوان Google” و سپس کلیک کنید:

مسیر صفحه موردنظر برای خزیدن را در کادر متن وارد کنید.
هر دو نسخه دسکتاپ و تلفن همراه وب سایت خود را برای آزمایش انتخاب کنید.
پس از انجام آزمایش ، نمایه سازی را درخواست کنید.
همچنین از Google بخواهید تمام پیوندهای مستقیم را فهرست بندی کند.

درک کنید چه محتوایی بیشتر (و حداقل) محبوب است

محتوا پایه همه کمپین ها و بازاریابی شما است. به همین دلیل ضروری است که بدانید چه محتوایی در وب سایت شما بیشتر (و حداقل) محبوب است.

برای این کار باید با ورود به حساب GA خود و رفتن به رفتار> محتوای سایت> همه صفحات ، گزارش را بکشید. پس از ورود ، صفحات خود را بر اساس معیارهای مربوط به نیازهای خود مرتب کنید. به عنوان مثال ، می توانید آنها را با توجه به بازدید صفحات ، زمان متوسط ​​در صفحه و غیره مرتب کنید.

تجزیه و تحلیل محتوای خود از این طریق به شما کمک می کند بفهمید که چرا محتوای رتبه برتر خوب عمل می کند ، بنابراین می توانید آن استراتژی را در جاهای دیگر تکرار کنید.
انواع گزارش های Google Analytics را بشناسید

یکی از بهترین چیزها در مورد Google Analytics این است که به شما یک دید کلی از فعالیت وب سایت خود می دهد. این از طریق پنج گزارش اصلی ، از جمله:

زمان واقعی: فعالیت در سایت شما در زمان واقعی.
مخاطب: در داخل بازدید کنندگان وب سایت خود را جمع آوری کنید
اکتساب: جزئیات نحوه بازدیدکنندگان از وب سایت شما
رفتار: کاری که مردم در سایت شما انجام می دهند
تبدیل: چگونه رفتار منجر به تبدیل و فروش می شود

ما بعداً در این پست به جزئیات بیشتری در مورد برخی از این گزارش ها خواهیم پرداخت. بنابراین ، بیایید از GA مانند یک حرفه ای استفاده کنیم؟
مرحله 1: اهداف Google Analytics را تنظیم کنید

هدف فعالیتی است که می خواهید افراد در وب سایت شما انجام دهند. نمونه هایی از اهداف عبارتند از:

پر کردن فرم تماس
انجام خرید
بارگیری یک کتاب الکترونیکی
هرگونه فعالیت دیگر مرتبط و مهم برای موفقیت کسب و کار شما

برای تعیین اهداف GA ، به برگه مدیریت حساب GA خود بروید و “اهداف:” را انتخاب کنید.
نحوه استفاده از Google Analytics مانند یک حرفه ای – اهداف خود را تعیین کنید

در مرحله بعد ، روی “هدف جدید” کلیک کنید و یکی از الگوهای ارائه شده را انتخاب کنید. متناوبا ، به پایین بروید و گزینه “Custom” را انتخاب کنید.
نحوه استفاده از Google Analytics مانند یک حرفه ای – راه اندازی هدف

چهار نوع اصلی از اهداف وجود دارد که باید در Google Analytics تعیین و دنبال کنید. اینها هستند:

اهداف مقصد: اینها را برای ردیابی بازدید از صفحات مهم برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری تعیین کنید.
اهداف مدت زمان بازدید: مدت زمانی را که افراد در صفحات خاصی در سایت شما صرف می کنند ، مربوط به کل مدت یک جلسه کاربر ، پیگیری کنید.
صفحات بازدید شده برای اهداف جلسه: این هدف تعداد صفحاتی را که هر بازدیدکننده در یک جلسه مشاهده می کند ، پیگیری می کند.
اهداف رویداد: همانطور که از نامش پیداست ، وقتی کاربر یک رویداد خاص در سایت شما را تکمیل می کند ، مانند ثبت نام در خبرنامه ایمیل یا ضربه زدن به صفحه فرود خاصی که تنظیم کرده اید ، تحریک می شوند.

تعیین اهداف جزء اساسی اندازه گیری تجزیه و تحلیل وب سایت شما است. به همین دلیل است که باید اهداف خود را در GA تنظیم و به درستی پیکربندی کنید. این امر ردیابی آنها و درک نحوه عملکرد کمپین های بازاریابی آنلاین را آسان تر می کند. شما می توانید ارزیابی کنید که آیا آنها م effectiveثر هستند و در غیر این صورت ، از داده ها برای ایجاد تکرارهای بهتر استفاده کنید.
مرحله 2: گزارشات Google Analytics را در زمان واقعی درک کنید

بخش گزارش زمان واقعی Google Analytics به شما امکان می دهد

برای نظارت بر فعالیت وب سایت خود در صورت وقوع. این به شما نشان می دهد که مردم چگونه به کمپین های بازاریابی و زیرساخت های شما واکنش نشان می دهند.

گزارش های زمان واقعی برای ردیابی کمپین های تبلیغاتی حساس به زمان بسیار عالی هستند. آنها همچنین برای عیب یابی پارامترها و رویدادهای UTM در میان تعداد زیادی استفاده عالی هستند. به عنوان مثال ، می توانید واکنش مخاطبان خود را نسبت به پست وبلاگ جدید یا کمپین بازاریابی ایمیلی مشاهده کنید.

چه نوع داده هایی می توانید از گزارش های زمان واقعی در GA دریافت کنید؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.
نحوه استفاده از Google Analytics مانند یک حرفه ای – درک گزارشات در زمان واقعی

در اینجا شش ویژگی را می توانید اندازه گیری کنید:

نمای کلی: این گزارش تصویر بزرگی از آنچه در وب سایت شما اتفاق می افتد ، از جمله مکان ، منابع ترافیک و تعداد بازدیدکنندگان صفحات مورد بازدید و موارد دیگر را نشان می دهد. همه در زمان واقعی.
موقعیت مکانی: موقعیت جغرافیایی که کاربر در آن قرار دارد را مشاهده کنید ، هم به شکل لیست و هم روی نقشه تعاملی.
منابع ترافیک: صفر در وب سایت هایی که بازدیدکنندگان فعلی شما از آنجا آمده اند. داده ها به راحتی توسط منبع (مبدا ترافیک) و متوسط ​​(دسته منبع) سازماندهی می شوند. همچنین تعداد بازدیدکنندگان از هر یک را نشان می دهد.
محتوا: گزارش محتوا نشان می دهد که بازدیدکنندگان فعلی شما در کدام صفحات وقت می گذرانند. می توانید نمای خود را بین کاربران فعال فعلی و لیستی از نمایش صفحات در 30 دقیقه گذشته تغییر دهید.
رویدادها: اهداف رویداد خود را در زمان واقعی دنبال کنید و دسته بندی ها و اقدامات خاصی را بررسی کنید.
تبدیل ها: این گزارش نشان می دهد که کاربران فعال در حال تکمیل چه اهدافی هستند. همچنین بینندگان و درصد کل کاربران فعال که یک هدف را تکمیل کرده اند بینش می دهد.

برای مشاهده گزارش های زمان واقعی خود ، وارد حساب Google Analytics خود شوید ، به وب سایت خود بروید و نمای مورد نظر را انتخاب کنید. از آنجا روی “باز کردن گزارش” و سپس “در زمان واقعی” کلیک کنید.
مرحله 3: به گزارشهای خرید توجه کنید

گزارش های خرید در Google Analytics به شما کمک می کند بفهمید ترافیک شما از کجا آمده است. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا نحوه عملکرد کمپین های بازاریابی خود را درک کنید.

برخی از داده هایی که از گزارش نمای کلی کسب می کنید شامل موارد زیر است:

چه کانال هایی بیشترین ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کنند (مستقیم ، ارگانیک ، پولی ، اجتماعی ، ایمیل ، وب سایت های دیگر و غیره)
معیارهای مشارکت برای هر کانال (به عنوان مثال ، نرخ پرش ، مدت زمان جلسه ، صفحات در هر جلسه ، متوسط ​​مدت زمان جلسه).
نرخ تبدیل و نرخ تبدیل در هر کانال

همچنین می توانید منابع ترافیک را در سطح دقیق تری پیگیری کنید. شما می توانید این کار را با سفارشی کردن جداول گزارش دستیابی خود انجام دهید تا رویدادها یا تبدیلهای خاصی را که می خواهید به منبع ردیابی کنید نشان دهد.

از این داده ها برای چه کاری می توانید استفاده کنید؟

دانستن اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما از کجا می آیند ، عنصر مهمی در راه اندازی و مدیریت کمپین های بازاریابی دیجیتال است. این همان چیزی است که Acquisition Reports به شما کمک می کند.

بررسی عمیق گزارش های جذب ترافیک به شما کمک می کند تا بدانید کدام کانال ها باعث ایجاد ترافیک در وب سایت شما می شوند. در نتیجه ، می دانید که برای ایجاد کمپین های موثرتر ، بیشتر وقت و منابع خود را در کجا متمرکز کنید.

درک منابع ترافیکی شما نیز برای کمک به شما در ایجاد محتواها و کمپین های بسیار شخصی برای مخاطبان هدف ضروری است. همانطور که می دانید ، شخصی سازی برای برجسته شدن در یک دنیای دیجیتالی پر سر و صدا بسیار مهم است.
مرحله 4: گزارش جمعیت شناسی و علایق Google Analytics را فعال کنید

یکی از بهترین ویژگی های Google Analytics ، گزارش جمعیت شناسی و علایق است. این به شما امکان می دهد تصویری واضح از بازدیدکنندگان وب خود دریافت کنید. به عنوان مثال ، این اطلاعات در مورد جنسیت ، موقعیت و علایق مخاطبان شما ، در میان سایر داده های ضروری مخاطب محور ، ارائه می شود.
نحوه استفاده از Google Analytics مانند یک حرفه ای – گزارش های جمعیت شناسی و علاقه را فعال کنید

برای به دست آوردن این داده های ضروری ، باید گزارش جمعیت شناسی و علایق را فعال کنید.

توجه داشته باشید که اگر Google Signals را فعال کرده اید ، نمی توانید گزارش های Demographics and Interests را فعال کنید.

چگونه می توانید گزارش جمعیت شناسی و علایق را فعال کنید؟

وارد داشبورد Google Analytics خود شوید.
وب سایتی را که می خواهید جمعیت شناسی و علایق را فعال کنید انتخاب کنید
روی “مخاطب” کلیک کنید.
“Demographics” و “Overview” را انتخاب کنید.
روی “فعال کردن” کلیک کنید.

هنگامی که عملکرد گزارش را فعال کردید ، ممکن است یک یا دو روز طول بکشد تا Google Analytics اطلاعات جمعیتی مخاطبان شما را تولید کند.

برای تجزیه و تحلیل بهتر رفتار کاربر بخشهای تعریف شده ، می توانید یک بخش پیشرفته در Google Analytics ایجاد کنید.

گزارش “علایق” از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا موضوعات دیگری را که مخاطبان به آن علاقه دارند نشان می دهد. این گزارش را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

دسته بندی های وابستگی: این دسته علایق عمومی بازدیدکنندگان از سایت شما ، مانند سرگرمی ها و فعالیت هایی که آنها از آن لذت می برند را نشان می دهد. این داده ها هنگام ایجاد کمپین های آگاهی از برند متناسب با مخاطبان مورد نیاز شما ضروری است.
بخش های درون بازار: اینها کاربرانی هستند که قصد خرید بالایی دارند. می توانید از این روش برای دسترسی به افرادی که در مرحله بررسی هستند استفاده کنید.
دسته های دیگر: این گروه کاربران را بر اساس Acquisition عمومی ، Beha گروه بندی می کند

vior و معیارهای تبدیل

شناسایی مشخصات جمعیتی و علایق بازدیدکنندگان به شما کمک می کند تا کاربران با ارزش را هدف قرار دهید. باز هم ، این به شما کمک می کند تا کمپین های خود را به طور دقیق تنظیم کنید تا از نتایج بهتر اطمینان حاصل کنید.
مرحله 5: از Google Tag Manager برای درک بهتر تاثیر بازاریابی خود استفاده کنید

Google Tag Manager (GTM) یک ویژگی مفید Google Analytics است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به تغییر کد ، برچسب های بازاریابی (قطعات کد یا پیکسل های ردیابی) را مستقر و مدیریت کنید. با GTM ، برای ایجاد ، آزمایش ، استقرار و رفع برچسب های خود نیازی به توسعه دهنده ندارید.

بنابراین چگونه GTM به شما کمک می کند تا تاثیر بازاریابی خود را بهتر درک کنید؟

دو کلمه – ردیابی رویداد.

با بازاریابی سنتی ، شما به توسعه دهندگان نیاز داشتید تا قوانین متفاوتی را برای ردیابی رویدادهای مختلف ایجاد کنند. این کار بسیار زیادی بود و به زمان زیادی نیاز داشت. GTM ، با این حال ، به شما این امکان را می دهد تا رویدادهایی را که می خواهید ردیابی کنید به راحتی مشخص کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مجموعه ای از ویژگی ها را که می خواهید جستجو کرده و در صفحات وب خود ثبت کنید وارد کنید. البته ، این امر نظارت و اندازه گیری سریع موفقیت کمپین های شما را آسان تر می کند.

مزیت دیگر GTM این است که بر خلاف ابزارهای تجزیه و تحلیل سنتی که همه نوع داده را جمع آوری می کنند (برای بدست آوردن داده های موردنظر شما باید آنها را غربال کنید) ، GTM با تعیین داده های موردنظر شما در وقت شما صرفه جویی می کند.

همچنین می توانید محرک هایی را که این برچسب ها را خاموش می کنند مشخص کنید ، و اطمینان حاصل کنید که داده های جمع آوری شده برای اندازه گیری عملکرد کمپین های شما مورد نیاز است.

در حالی که GTM یک ابزار عالی است که مدیریت برچسب ها را آسان می کند ، اما اگر تجربه فنی ندارید ، هنوز نیاز به یک منحنی یادگیری دارد. این پست نحوه استفاده بیشتر از Google Tag Manager را به شما آموزش می دهد.
مرحله 6: نحوه ایجاد گزارشات سفارشی را بیاموزید

Google Analytics دارای گزارشات از پیش تنظیم شده حاوی داده های ارزشمند است. با این حال ، برای استفاده بیشتر از GA و دسترسی به داده هایی که بیشتر با اهداف تجاری شما مرتبط است ، ممکن است نیاز به ایجاد گزارش های سفارشی داشته باشید.
نحوه استفاده از Google Analytics مانند یک حرفه ای – نحوه ایجاد گزارشات سفارشی را بیاموزید

گزارش های سفارشی که می توانید ایجاد کنید شامل موارد زیر است:

الگوهای عملکرد و جذب سایت (مانند گزارشات مرورگر ، گزارش رفتار مشتری و غیره).
گزارش عملکرد محتوا (گزارش کارآیی محتوا ، گزارش سایتهای ارجاع شده).
گزارشات SEO (گزارش تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی ، گزارش صفحات ارجاع).

چگونه گزارش های سفارشی ایجاد می کنید؟
گزارش سفارشی خود را ایجاد کنید

برای ایجاد گزارش سفارشی خود:

وارد حساب GA خود شوید.
برگه “گزارش” را باز کنید.
روی سفارشی سازی> گزارشات سفارشی کلیک کنید.
یک گزارش سفارشی جدید اضافه کنید و نام آن را بگذارید.

نوع گزارش را انتخاب کنید

پس از اتمام مراحل بالا ، نوع گزارش را انتخاب می کنید. گزینه های شما در اینجا عبارتند از:

Explorer: این نوع گزارش استاندارد GA است.
جدول تخت: داده های وب سایت شما را به عنوان یک جدول قابل مرتب و ثابت با ردیف ها و ستون ها ارائه می دهد.
همپوشانی نقشه: از یک قالب نقشه برای نشان دادن میزان مشارکت و حجم ترافیک استفاده می کند.
قیف: نمودار تعداد کاربرانی را که تکمیل کرده اند و تکمیل نکرده اند ، در هر مرحله از یک قیف نمایش می دهد. شما می توانید ببینید کدام یک از مراحل به خوبی اجرا می شود و کدام یک نه.

معیارها را برای گزارش سفارشی خود پیکربندی کنید

معیارهایی که در گزارش سفارشی خود استفاده می کنید تحت تأثیر نوع گزارش انتخاب شده است. این همچنین داده های موجود در گزارش سفارشی شما را تعیین می کند. برای افزودن معیارهای مشخصی که می خواهید پیگیری کنید:

روی +افزودن معیار کلیک کنید.
گزینه های ارائه شده را جستجو کنید یا نام متریک مورد نظر خود را وارد کنید.
روی متریک (های) موردنظرتان کلیک کنید.

افزودن فیلترها (اختیاری) را در نظر بگیرید

فیلترها به شما امکان می دهند داده های نشان داده شده در گزارش سفارشی خود را محدود کنید. این مرحله اختیاری است. برای افزودن فیلترها ، روی “+افزودن فیلتر” کلیک کنید و فیلترهایی را که می خواهید اعمال کنید انتخاب کنید.
از سوالات متداول Google Analytics مانند یک حرفه ای استفاده کنید
آیا Google Analytics واقعا رایگان است؟

بله ، استفاده و جمع آوری داده ها کاملاً رایگان است. برای شروع ، این راهنما را دنبال کنید تا برچسب سایت را به وب سایت خود اضافه کنید و شروع به جمع آوری داده ها کنید.
آیا گواهینامه Google Analytics ارزش دارد؟

Google Analytics می تواند بسیار زیاد باشد. با این حال ، اگر بتوانید برخی از ویژگی ها و کاربردهای پیشرفته آن را درک کنید ، می توانید کمپین های بسیار هدفمند و موثری ایجاد کنید. درنتیجه بله. اگر با GA کار زیادی انجام دهید ، گواهینامه Google Analytics می تواند ارزشمند باشد.
گزارش های Demographics and Interests چیست و چه کاربردی دارد؟

این ویژگی ضروری به شما اطلاعاتی در مورد جمعیت شناختی مخاطبان مورد نظر می دهد. در نتیجه می توانید کمپین های شخصی سازی شده ایجاد کنید. مهمتر از همه ، باید داده ها را جمع آوری کرد.
چگونه می توان از Google Analytics برای SEO استفاده کرد؟

می توانید اهداف SEO را در GA تعیین کنید و یک گزارش سفارشی ایجاد کنید که به شما در جمع آوری داده های مربوط به آن اهداف کمک می کند. از طرف دیگر ، از GA برای توجه به منابع ترافیکی که بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند استفاده کنید و محتوا و کمپین های متناسب با آن منابع ایجاد کنید.
استفاده از Google Analytics Like A Pro: نتیجه گیری

Google Analytics یک ابزار قدرتمند است که هر بازاریابی باید در دسته ابزار خود داشته باشد. این یک منبع عالی از داده ها است که به شما نشان می دهد در زیر کاپوت y چه می گذرد

وب سایت ما و کمپین های بازاریابی

همچنین بینش های کاربردی برای ایجاد صفحات فرود بهتر ، محتوای آزمایشی A/B و ردیابی ترافیک شما از کجا ارائه می دهد.

با این حال ، هر روز رقابت برای مشتریان سخت تر می شود ، شما باید از اصول GA فراتر بروید. شما باید نحوه استفاده از آن را مانند یک حرفه ای بیاموزید.

منبع:

neilpatel.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید