ما در زمانی زندگی می کنیم که داده ها در اطراف ما هستند. در عصر دیجیتال، کسانی که می‌توانند تک تک قطره‌های ارزش خود را از انبوه داده‌های موجود در نوک انگشتان خود جمع کنند و بینش‌های تازه‌ای را کشف کنند که باعث رشد و تکامل می‌شود، همیشه در میدان نبرد تجاری پیروز خواهند شد.

مطالعات نشان می دهد که 79٪ از مدیران شرکت ها معتقدند شرکت هایی که از داده های بزرگ به روش صحیح استفاده نمی کنند موقعیت رقابتی خود را از دست خواهند داد و در نهایت ممکن است با انقراض روبرو شوند. علاوه بر این، 83 درصد از مدیران پروژه‌های کلان داده را برای کسب مزیت رقابتی دنبال کرده‌اند. بدون شک، بهترین راه برای به دست آوردن حداکثر ارزش از معیارها، بینش ها و اطلاعات، از طریق چیزی به نام کشف داده است.

اساساً، این اصطلاحی است که فرآیندی را توصیف می‌کند که از طریق آن کسب‌وکارها داده‌ها را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کنند و آن را عملاً برای تولید ارزش واقعی کسب‌وکار به کار می‌برند. کسب‌وکارها می‌توانند از تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌های بهبودیافته و همچنین فرآیندها و مدل‌های کسب‌وکار بهبودیافته بهره ببرند و بینش‌های خود را در بخش‌ها روان‌تر به اشتراک بگذارند و در عین حال استراتژی‌های تجاری هوشمند را پیش ببرند.

یک سازمان داده محور بودن با درک داده های شما شروع می شود. چه در مورد یک متخصص فناوری اطلاعات، یک CIO یا یک مدیر پروژه صحبت کنید، در عصر دیجیتال امروز، همه کاربران تجاری باید بتوانند به داده ها دسترسی داشته باشند و آنها را درک کنند.

این متدولوژی رویکردی به داده‌ها است که از موفقیت کسب‌وکار پشتیبانی می‌کند و تضمین می‌کند که همه افراد در یک سازمان با درک داده‌ها به روشی یکپارچه و تعاملی، این اختیار را دارند که از اطلاعاتی که در مقابل آنها قرار دارد، حداکثر استفاده را ببرند.

بنابراین، کشف داده چیست؟ برای چنین کاری از چه ابزارهایی استفاده می شود؟ پلت فرم کشف داده چیست؟ مدل کشف چیست و چگونه از آن در زمینه کسب و کار واقعی استفاده می کنید؟ در اینجا، ما تمام این مضامین و موارد دیگر را بررسی می کنیم و از مهمترین سؤال شروع می کنیم.
شانس شما: می خواهید یک ابزار حرفه ای کشف داده ها را به صورت رایگان آزمایش کنید؟
ما یک آزمایش 14 روزه رایگان ارائه می دهیم. امروز از کشف داده های مدرن بهره مند شوید!
کشف داده چیست؟

کشف داده‌ها اصطلاحی است که برای توصیف فرآیند جمع‌آوری داده‌ها از منابع مختلف با شناسایی الگوها و موارد دورافتاده با کمک تحلیل‌های پیشرفته هدایت‌شده و ناوبری بصری داده‌ها استفاده می‌شود، بنابراین یکپارچه‌سازی تمام اطلاعات تجاری را ممکن می‌سازد.

بیایید بگوییم که شما یک صاحب کسب و کار، یک تحلیلگر، یک CIO یا یک مدیر برنامه هستید. همه افراد شاغل در سازمان به راهی برای خواندن، درک و استخراج ارزش از تمام اطلاعاتی که به شکل داده وارد می شوند نیاز دارند.

استخراج ارزش از داده ها در یک محیط تجاری مدرن برای موفقیت هر شرکتی بسیار مهم است. توانایی کشف و همچنین تجزیه و تحلیل الگوها و روندها در مجموعه داده‌ها، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا مزیت رقابتی برای خود فراهم کنند، اهداف تجاری را برآورده کنند، موفقیت را تضمین کنند و در عصر دیجیتال مرتبط باقی بمانند.

همانطور که گفته شد، این مفهوم خود یک ابزار یا یک پلت فرم کشف داده نیست. این بیشتر اصطلاحی است که می توان از آن برای ایجاد ارزش تجاری استفاده کرد. گفته می شود، ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد که می توانید از آنها برای افزایش تلاش خود استفاده کنید.

این سطح از کشف را می توان به شرح زیر توصیف و طبقه بندی کرد:

آماده سازی داده ها
تحلیل بصری
تجزیه و تحلیل پیشرفته هدایت شده

بخش‌های زیر، با کمک راهنمای BI-Survey، تحلیلی عمیق از عملکرد درونی این روند ارائه می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا شرکت‌های تجاری از آن با موفقیت استفاده می‌کنند.
Big Data Discovery: چرا اینقدر محبوب است؟

اکنون که تعریف قطعی کشف داده‌ها را برای لذت خواندن شما بررسی کرده‌ایم، اجازه دهید این مفهوم نوآورانه را به عنوان یک روند بررسی کنیم.

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، صنعت داده های بزرگ در دهه گذشته رشد تصاعدی را نشان داده است. مطالعات نشان می دهد که در دو سال گذشته داده های بیشتری نسبت به کل تاریخ قبل از آن تولید شده است و از سال 2012 این صنعت حدود 13 میلیون شغل در سراسر جهان ایجاد کرده است. قدرت پیش‌بینی الگوها و ارتباطات، نحوه کار چندین کسب‌وکار را بهبود بخشیده است و آن را به یکی از بزرگترین صنایع در سراسر جهان و یکی از داغ‌ترین روندهای حال حاضر تبدیل کرده است.

داده ها به عنوان یک کالای ارزشمند و “ارز” برای مشاغل در نظر گرفته می شوند. این به شرکت ها کمک می کند تا بینش های قابل اعتمادی را بدست آورند که می توانند در مزیت رقابتی خود اعمال کنند. داده ها فرآیند تصمیم گیری را بهبود می بخشد، استراتژی های رشد را تقویت می کند، تجربه مشتری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و سازمان ها را قادر می سازد تا با مدل های تجاری خود نوآوری را هدایت کنند.

اما چگونه می توان این ذهنیت را اتخاذ کرد؟ چگونه این نوع استراتژی را در سازمان خود پیاده سازی می کنید و از چه ابزارهای تجزیه و تحلیل بصری استفاده می کنید

می تواند به تسهیل این فرآیند کمک کند؟

اول از همه، می‌توانید عملکرد کسب‌وکارتان را به لطف معیارهای خاص – شاخص‌های کلیدی عملکرد – ردیابی کنید و تمام بینش‌هایی را که داده‌هایتان ارائه می‌دهند، دریافت کنید. نمونه های KPI زیادی وجود دارد که می توانید بسته به صنعت و/یا دپارتمان خود از بین آنها انتخاب کنید. سپس، می‌توانید اطلاعات جمع‌آوری‌شده از داده‌های خود را در تمام تیم‌ها و بخش‌ها اعمال کنید، که به شما امکان می‌دهد تصمیمات جمعی بگیرید که در نهایت چالش‌ها را حل کرده و راه‌حل‌های پایدار را در تعدادی از زمینه‌های کلیدی ایجاد می‌کند.
بهترین ویژگی هایی که باید در ابزارهای کشف داده جستجو کنید
ابزارهای کشف داده ویژگی های برتر که باید به دنبال آنها باشید: 1. رابط کاربر پسند، 2. سریع باشید، 3. به راحتی با حجم عظیمی از داده ها کار کنید، 4. تجسم های تعاملی داشته باشید، 5. گزینه های نمودار پیشرفته، 6. زمینه های سفارشی داشته باشید. 7. اشتراک گذاری آسان باشد

ابزارهایی وجود دارند که در حال حاضر به شکل نرم افزار هوش تجاری وجود دارند – پلتفرم هایی که به طور خاص برای بهبود قابلیت های سنتی BI طراحی شده اند.

قبلاً سه مرحله کشف داده ها را ذکر کردیم: آماده سازی داده ها، تجزیه و تحلیل بصری و تجزیه و تحلیل پیشرفته هدایت شده. نرم افزاری که برای کشف داده های شما استفاده می کنید، باید پایه و اساس این سه مرحله مهم را فراهم کند. در اینجا فهرستی از ویژگی‌های اصلی که این نوع ابزارها باید برای فرآیند کشف داده‌های موفق داشته باشند را به شما ارائه می‌کنیم:

1) کاربر پسند باشید

در گذشته، فرآیندهای کشف و تجزیه و تحلیل داده ها به تحلیلگران حرفه ای یا کارشناسان فناوری اطلاعات واگذار می شد. امروزه، به لطف فناوری های مدرن و دموکراتیزه شدن داده ها، این تغییر کرده است. یکی از اصول هر ابزار مدرن کشف داده این است که باید یک رابط کاربر پسند داشته باشد. این به همه افراد سازمان شما این امکان را می دهد که از اطلاعات و ابزارهای موجود در دسترس خود بهره ببرند.

2) سریع باشید

با رشد داده ها در سال های گذشته، پیشنهاد ابزارهای موجود در بازار نیز افزایش یافته است. با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها از این راه حل ها سود می برند، باید مطمئن شوید که روی فناوری هایی سرمایه گذاری می کنید که مزیت رقابتی برای کسب و کار شما فراهم می کند. و در صنعتی که به سرعت در حال حرکت است، زمان کلید موفقیت است. به همین دلیل، باید از نرم‌افزاری استفاده کنید که به شما کمک می‌کند بدون اینکه منتظر بمانید تا اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید، دقیقاً به چه چیزهایی برای بهبود توانایی‌های تصمیم‌گیری خود نیاز دارید، استفاده کنید.

3) به راحتی با حجم عظیمی از داده ها کار کنید

کشف بصری به گسترش هوش تجاری سنتی و بهبود کارایی کمک می کند. اگر چندین پایگاه داده از نقاط تماس مختلف دارید، باید به دنبال ابزاری باشید که بدون توجه به مقدار اطلاعاتی که می‌خواهید گنجانده شود، امکان ادغام داده‌ها را فراهم می‌کند. علاوه بر اتصال داده ها، ابزار کشفی که انتخاب می کنید باید از کار با حجم زیادی از داده نیز پشتیبانی کند. به عنوان مثال با گزینه های فیلتر پیشرفته یا تشخیص الگو.

4) تجسم های تعاملی داشته باشید

مغز انسان تصاویر را بسیار سریعتر از اعداد پردازش می کند. به همین دلیل، یک ابزار کشف داده با کیفیت باید شامل تجسم داده های قدرتمند و تعاملی باشد که فرآیند کار و تجزیه و تحلیل اطلاعات را روان و قابل درک آسان کند. ابزارهایی مانند datapine، ایجاد کننده داشبورد را ارائه می‌کند که شامل طیف گسترده‌ای از الگوهای از پیش تعریف‌شده با انواع نمودارها و رنگ‌های مختلف است که به هر کسی در سازمان شما این امکان را می‌دهد تا داستانی را با داده‌ها تعریف کند. در تصویر زیر نمونه ای از داشبورد مالی را به شما ارائه می دهیم که معیارهای اصلی مورد نیاز برای درک سلامت مالی یک شرکت را در نگاه اول نشان می دهد.
مثال ابزارهای کشف داده: داشبورد مالی تعاملی

**برای بزرگنمایی کلیک کنید**

5) گزینه های نمودار پیشرفته داشته باشید

جدا از تجسم‌های تعاملی، یک نرم‌افزار به خوبی توسعه‌یافته باید دارای گزینه‌های نموداری پیشرفته برای انجام تجزیه و تحلیل با کیفیت و استخراج حداکثر پتانسیل از داده‌های شما باشد. برخی از این ویژگی های پیشرفته باید عبارتند از:

توانایی ترکیب چندین نوع نمودار در یک.
برای فعال کردن مقایسه و تجزیه و تحلیل پیشرفته، یک محور ثانویه اضافه کنید.
شاخص های روند متفاوتی مانند رنگ ها برای نتایج مثبت یا منفی داشته باشید.
به قالب بندی شرطی اجازه دهید تا به مقادیر غیرمنتظره اشاره کند و روندها یا الگوهای پنهان را کشف کند.
از ویژگی های دوره مقایسه برای مقایسه داده های دو دوره مختلف و نتیجه گیری بر اساس عملکرد و اهداف استفاده کنید.

6) فیلدهای سفارشی داشته باشید

فیلدهای سفارشی یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که باید در ابزارهای حرفه‌ای کشف داده جستجو کرد، زیرا به کاربران اجازه می‌دهند فیلدهای محاسبه‌شده جداگانه ایجاد کنند و همچنین ابعاد دسته‌بندی چندگانه را در یک فیلد ادغام شده با کمک انواع مختلف اتصال ترکیب کنند. ابزارهای داشبورد حرفه ای مانند datapine فیلدهای سفارشی را ارائه می دهند که به راحتی می توان با یک تابع drop & drop ایجاد کرد.

۷) به اشتراک گذاری آسان باشد

همکاری یک نکته اساسی برای مدیریت موفق داده است. بنابراین قابلیت های اشتراک گذاری یکی از ویژگی هایی است که باید هنگام سرمایه گذاری در یک نرم افزار BI پیدا کنید. datapine به شما این امکان را می دهد

انواع مختلفی از دسترسی را برای ذینفعان بر اساس نقش آنها و داده هایی که باید استفاده کنند فراهم می کند. توانایی به اشتراک گذاری آسان بینش ها و گزارش ها باعث افزایش ارتباطات بین تیم ها می شود که منجر به محیطی سازنده تر می شود. علاوه بر این، می توانید یک برنامه به اشتراک گذاری برنامه ریزی کنید و فرآیند را خودکار کنید تا مطمئن شوید مشتریان اطلاعات مورد نیاز خود را به موقع دریافت می کنند.

به طور خلاصه، لازم نیست که یک تحلیلگر خبره باشید یا کد برنامه نویسی را بخوانید تا داده های درون سازمان خود را درک کرده و از آنها ارزش بگیرید. یک ابزار قوی برای کشف داده ها باید این امکان را برای افراد فراهم کند که الگوهای داده را در تمام بخش ها بخوانند و درک کنند و این اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. چه در حال استخراج و ارزیابی KPI های منابع انسانی باشید یا معیارهای عملکرد خرده فروشی خاصی را تهیه کنید، ابزار مناسب باید بتواند با نیازهای سازمانی خاص شما سازگار شود.

برای ایجاد یک محیط تجاری مدرن واقعی در سازمان خود، باید کشف داده ها را پیاده سازی کنید تا بتوانید مرتبط، موفق باقی بمانید و فرهنگ داده محور را تسهیل کنید. اگر موفق به انجام این کار نشوید، نمی توانید با خواسته های دنیای دیجیتال همگام شوید. اگر نتوانید بیاموزید که چگونه از داده های خود بیشترین بهره را ببرید، کسب و کار شما عقب خواهد ماند.

اما این شاخه از هوش تجاری با ادامه پیشرفت فناوری حتی بیشتر در حال پیشرفت است و ما باید در حین اجرای آن به آنچه در کسب و کارمان رخ می دهد عمیق تر بپردازیم. ما را به کجا می برد و چگونه بر آینده سازمان ها و توانایی ما در تصمیم گیری های ارزشمند تأثیر می گذارد؟
شانس شما: می خواهید یک ابزار حرفه ای کشف داده ها را به صورت رایگان آزمایش کنید؟
ما یک آزمایش 14 روزه رایگان ارائه می دهیم. امروز از کشف داده های مدرن بهره مند شوید!
کشف داده های هوشمند یا هوش افزوده: مرحله بعدی را در تجزیه و تحلیل کسب و کار کشف کنید
کشف داده ها نشان داده شده است

سازمان ها از ابزارهای کشف داده استفاده می کنند که به بهبود قابلیت های تصمیم گیری آنها کمک می کند. اکنون می بینیم که این مفهوم به چیزی که کشف داده های هوشمند یا هوش افزوده نامیده می شود، تبدیل شده است.

هوش افزوده هوش تجاری را با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، هشدارهای داده‌ها و قابلیت‌های هوش مصنوعی برای یافتن خودکار روندها و شباهت‌ها در داده‌ها بهبود می‌بخشد. این به میزان زیادی سرعت تصمیم گیری را بهبود می بخشد و به دست آوردن بینش مبتنی بر اطلاعات شما را آسان تر می کند.

گارتنر مسئولیت اخیراً معرفی اصطلاح “کشف داده های هوشمند” را بر عهده دارد و آنها آن را به عنوان “قابلیت کشف داده های نسل بعدی که بینش های تجزیه و تحلیل پیشرفته را برای کاربران تجاری یا دانشمندان داده شهروندی در دسترس قرار می دهد” تعریف می کنند.

بعداً، گارتنر – شرکتی که در زمینه نرم‌افزار، پلتفرم و ابزار نفوذ زیادی دارد – تصمیم گرفت اصطلاح ذکر شده را بیشتر تقویت کند و نمایش دقیق‌تری از قابلیت‌های خود به آن بدهد و آن را هوش افزوده نامید.

برای مشاهده اینکه گارتنر به چه ابزارهای کشف داده کمک کرده است و همچنین بینش خود را در این زمینه الهام بخشید، این مطالعه موردی را بررسی کنید.
هوش افزوده: تجزیه و تحلیل افزوده و آماده سازی داده های افزوده

گارتنر گزارش کاملی را منتشر کرد که در آن اهمیت تجزیه و تحلیل افزوده در آینده مورد بحث قرار گرفت. بیایید نگاهی بیشتر به آن بیندازیم.

Augmented Analytics از الگوریتم های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی برای خودکارسازی بینش هایی که از داده های خود دریافت می کنید استفاده می کند. اساساً، با خودکارسازی آماده‌سازی داده‌ها و تسهیل بیشتر اشتراک‌گذاری داده‌ها در سراسر سازمان، فرآیند دستیابی به بینش‌های شما را ساده می‌کند. این فرآیند استخراج ارزش از داده های شما را سرعت می بخشد.

Augmented Data Preparation به افراد در کسب و کار امکان دسترسی به داده‌های هدفمندتر را می‌دهد تا بتوانند همه مفروضات و رویکردهای تصمیم‌گیری مبتنی بر اطلاعات را با اطمینان و سهولت بیشتری آزمایش کنند. این مدیریت کیفیت داده ها و حاکمیت را ارتقا می دهد و امکان شفافیت داده ها را فراهم می کند.

چرا آنها مهم هستند؟

در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که باعث می شود فکر کنیم هم تجزیه و تحلیل افزوده و هم آماده سازی داده های افزوده حیاتی هستند:

می‌توانید پیش‌بینی‌ها و راه‌حل‌های دقیق‌تری را در سراسر بخش‌ها انجام دهید.
آنها زمان بیشتری را برای تصمیم گیری استراتژیک آزاد می کنند.
آنها دسترسی به داده ها را بهبود می بخشند.
آنها تأثیر مثبتی بر ROI (بازده سرمایه گذاری) و TCO (هزینه کل مالکیت) دارند.

اینها تنها برخی از معدود مزایایی است که می توانید از راه حل های هوش افزوده برای کسب و کار خود دریافت کنید. با پیشرفت سریع فناوری، راه حل های تحلیلی جدیدی همیشه معرفی می شوند. به عنوان یک حرفه ای، به روز ماندن در مورد آخرین روندها و اطلاعات هوش تجاری ارزشش را دارد.

کشف داده‌ها صرفاً یک فعالیت اختیاری در زمانی نیست که کسب‌وکارها با تعهدشان به نوآوری داده‌ها زندگی می‌کنند و می‌میرند. در عصر مدرن، این یک ضرورت است. برای تبدیل شدن به داده‌محور واقعی و سوق دادن قابلیت‌های تصمیم‌گیری به سمت یک نتیجه موفقیت‌آمیز، سازمان‌ها باید فرآیندی از کشف را اتخاذ کنند که همکاری بین کاربران و بخش‌ها را تسهیل می‌کند و این امکان را فراهم می‌سازد.

درک داده ها حتی برای کسانی که متخصص داده نیستند.

مراحل کشف ضروری وجود دارد که باید برای اطمینان از اینکه تلاش های شما در فرهنگ شرکت شما ریشه دوانده است، بردارید. بیایید آنها را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.
چگونه می توان داده های هوشمند را کشف کرد؟
نحوه انجام تحویل هوشمند داده ها: 1. اهداف تجاری خود را مشخص کنید، 2. نقاط دردناک خود را شناسایی کنید، 3. منابع داده های مختلف را با هم ترکیب کنید، 4. داده های خود را پاک کنید، 5. یک مدل کشف داده ایجاد کنید، 6. با داده های خود داستان بگویید، 7. فرآیند خود را خودکار کنید، 8. داده ها را در دسترس قرار دهید

1) اهداف تجاری خود را مشخص کنید

اولین گام برای انجام کشف داده های هوشمند، تعیین اهداف کسب و کارتان است، به این ترتیب فرآیند خود را بر روی اطلاعات درست متمرکز خواهید کرد. برای این منظور، می توانید با سهامداران کلیدی و اعضای تیم خود ملاقات کنید و گفتگویی را برای تعریف اهداف استراتژیک اولیه برای کسب و کار و معیارهایی که برای پیگیری پیشرفت و اندازه گیری موفقیت به آنها نیاز دارید آغاز کنید.

این مرحله از فرآیند همچنین برای درگیر نگه داشتن همه افراد در شرکت در فرآیند کشف داده ها و ایجاد یک فرهنگ قوی مبتنی بر داده در سازمان شما مفید است.

2) نقاط درد خود را شناسایی کنید

پس از تعیین اهداف، زمان شناسایی نقاط دردناک یا موانعی است که شما را از تبدیل شدن به یک نهاد تجاری باهوش تر و باهوش تر باز می دارد. در حالی که هر سازمان ذاتاً متفاوت است و مطمئناً یک اندازه برای همه مناسب نیست، مجموعه ای از نقاط دردناک وجود دارد که اغلب از یک سازمان به سازمان دیگر منتقل می شوند. در اینجا چند نمونه هستند:

دسترسی به مجموعه های بزرگی از اطلاعات در سازمان شما تا حدودی محدود و کند است.
انبوهی از داده ها از منابع مختلف، جمع آوری، درک و به کارگیری مؤثر اطلاعات غیر سنتی را غیرممکن می کند.
پیچیدگی سیستم‌ها و پلتفرم‌های فعلی شما به این معنی است که کاربران زمان زیادی را صرف مدیریت، درک و گزارش داده‌ها می‌کنند و زمان کمتری را برای پیشرفت و نوآوری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

آیا این آشنا به نظر می رسد؟ پیاده‌سازی ابزار هوشمند تجاری یا داشبورد جدید و نوآورانه در سازمان شما به حل تعداد زیادی از این موانع کمک می‌کند (چیزی که بعداً با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد)، همانطور که در این مراحل کشف داده‌ها کار خواهید کرد.

3) منابع داده های متنوع را برای بینش عمیق تر ترکیب کنید

همانطور که می‌دانید، داده‌ها از منابع مختلفی، چه ساختاریافته و چه بدون ساختار، به دست می‌آیند. با جمع‌آوری داده‌ها از منابع داده‌ای ساختاریافته و بدون ساختار، یا متنوع و نگاهی متفاوت به آن‌ها، می‌توانید بینش‌های جدیدی را کشف کنید که کسب‌وکار را به جلو می‌برد.

با یکپارچه‌سازی داده‌های خود از منابع مختلف و جمع‌آوری آن‌ها با اعضای کلیدی کسب‌وکارتان در یک محیط مشارکتی، می‌توانید این معیارها و بینش‌ها را با هم ترکیب کنید تا پازلی از دانش را جمع آوری کنید که قفل موفقیت سازمانی پیشرفته را باز می‌کند.

انجام این کار به شما درک واضح تری از کارهایی که برای رسیدن به اهداف تجاری خود (یا حتی کشف اهداف جدید) باید انجام دهید، می دهد و KPIهایی را تنظیم می کند که به شما کمک می کند به عنوان یک جمعی جمعی به آنجا برسید، نه بخش هایی که به تنهایی کار می کنند. به عنوان مثال، فرآیند گزارشگری مالی می تواند توسط ذینفعان مختلف مورد استفاده قرار گیرد، چه داخلی (در ارتباطات بین بخشی) و چه خارجی (سایر شرکت ها، سرمایه گذاران، سهامداران و غیره).

4) داده های خود را پاک کنید

هنگامی که داده ها را از تمام منابع مرتبط با کسب و کار خود جمع آوری کردید، حجم زیادی از اطلاعات برای مقابله با آنها باقی می ماند. در عین حال، ممکن است با داده های نادرستی مواجه شوید که می تواند به فرآیند کشف شما آسیب برساند. به همین دلیل، همیشه باید قبل از تجسم داده های خود را پاک کنید و شروع به استخراج بینش از آنها کنید.

می‌توانید با افزودن کدهای گمشده، رفع فیلدهای خالی، حذف مشاهدات تکراری و داده‌های با فرمت نادرست شروع کنید. سپس می توانید حتی عمیق تر بروید و داده های متنی خود را پاک کنید. بسیاری از کسب‌وکارها با نظرسنجی‌ها، نظرات رسانه‌های اجتماعی و سایر ورودی‌های متنی کار می‌کنند که برای تجزیه و تحلیل آنها بسیار مهم است. برای اینکه الگوریتم‌ها الگوها را شناسایی کنند، داده‌های متنی باید «پاک‌سازی» شوند تا از نویسه‌های نامعتبر یا هرگونه خطای نحوی یا املایی جلوگیری شود.

هدف نهایی مرحله پاکسازی داده ها جلوگیری از خطرات کار با داده های گمراه کننده است که می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند. همچنین به ابزارهای گزارش BI کمک می کند تا با اطلاعات شما تعامل بهتری داشته باشند و فرآیند کشف داده هوشمند را انجام دهند.

5) یک مدل کشف داده ایجاد کنید

مدل کشف داده هوشمند چیست؟ اساساً، این نوع مدل یک رویکرد استراتژیک برای استفاده از داده های شما است. آنها معمولاً شامل جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها و همچنین اقدامات مبتنی بر داده‌ها هستند که یک سازمان پس از کشف بینش‌های جدیدی که برای توسعه کسب‌وکار ضروری است، انجام می‌دهد. انتخاب بهترین ابزار گزارش برای کار نیز عامل مهمی است.

“مدل سازی” این سیستم ها و فرآیندهای متنوع اغلب شامل استفاده از نمودارها، ارجاعات نمادین و

اطلاعات متنی برای نشان دادن روشی که داده ها در کسب و کار جریان می یابد. نمونه‌هایی از مدل‌های کشف از نظر رویکرد شامل نمودارهای موجودیت-رابطه، مشخصات نقشه‌برداری داده‌ها، ماتریس‌های داده و نمودارهای جریان داده است.

ما این سوال را در نظر گرفتیم که “مدل کشف داده چیست؟” و نمونه‌هایی از این نوع مدل‌ها را بررسی کرده‌ایم، اما نکته مهم در اینجا این است: برای پیمودن مسیر به سوی روشنگری مبتنی بر داده در کل شرکت، باید جریان اطلاعات خود را درک کنید و یک استراتژی سازمانی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که به منسجم‌ترین روش مدیریت می‌شود. راه ممکن
شانس شما: می خواهید یک ابزار حرفه ای کشف داده ها را به صورت رایگان آزمایش کنید؟
ما یک آزمایش 14 روزه رایگان ارائه می دهیم. امروز از کشف داده های مدرن بهره مند شوید!

6) با داده های خود داستان بگویید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای اطمینان از سازمان شما، یک موجودیت کاملاً مبتنی بر داده‌ها است، زیرا قادر به ایجاد روایتی الهام‌بخش و قابل پیگیری با داده‌های خود هستید – روایتی که همه افراد در سازمان می‌توانند بدون توجه به شرایط خود، با آن همراه شوند. صلاحیت فنی

برای دستیابی به این هدف، اتخاذ تجسم داده ها ضروری است، و برای کمک به شما برای شروع، در اینجا 3 سوال وجود دارد که باید بررسی کنید:

کدام نوع تجسم داده را باید انتخاب کنم و چگونه این کار را انجام دهم؟
چه کتاب‌هایی را برای تجسم داده‌ها می‌توانم بخوانم تا از داستان‌سرایی داده‌های خود مطلع باشم؟
چه نوع نمونه هایی از تجسم داده ها را می توانم برای الهام جستجو کنم؟

اگر بتوانید داستانی بگویید و تصویری را با داده های خود ترسیم کنید، مطمئن خواهید شد که در سراسر سازمان در دسترس است و در نتیجه به شما کمک می کند تا شرکتی بسیار منسجم و موفق تر بسازید.

7) فرآیند خود را خودکار کنید

گام بعدی برای دستیابی به کشف داده های هوشمند، خودکار کردن فرآیندهای شما است. همانطور که قبلاً در مورد تمیز کردن داده های شما ذکر کردیم، با چنین حجم زیادی از اطلاعات، فرآیند آماده سازی می تواند زمان بر و مهمتر از همه پرخطر باشد. انسان‌ها ممکن است اشتباهاتی مانند طبقه‌بندی اشتباه داده‌ها مرتکب شوند که می‌تواند منجر به مشکلات بزرگ‌تری در آینده شود. به همین دلیل، روی آوردن به راه‌حل‌های BI با فناوری‌های اتوماسیون به این معنی است که از تکنیک‌های پیشرفته‌تر طبقه‌بندی داده‌ها مانند جستجوی مبتنی بر فهرست یا جستجوی الگوها سود خواهید برد. به این ترتیب داده های شما نتایج دقیق و گویاتری ارائه می دهند.

یکی دیگر از مزایای مهم اتوماسیون در کشف داده ها، تصمیم گیری بلادرنگ است. داشتن تمام داده‌های شما به صورت زنده و در یک مکان، بحث را قادر می‌سازد تا بر اساس آخرین اطلاعات موجود، تصمیمات تجاری دقیقی اتخاذ کند.

8) داده ها را در دسترس قرار دهید

ما بارها از طریق این پست اهمیت دسترسی برای کشف موفق داده ها را بیان کرده ایم. وقتی از قابلیت دسترسی صحبت می کنیم، منظور استفاده از ابزارهای کاربر پسند است که هر فردی در سازمان می تواند بدون نیاز به دانش فنی از آن استفاده کند، اما همچنین می تواند در هر زمان از چندین دستگاه به آن دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال، تیم بازاریابی باید بتواند به سرعت به معیارهای فناوری اطلاعات برای پشتیبانی از استراتژی های تجارت الکترونیک خود دسترسی داشته باشد. به این ترتیب، شما پایه‌هایی را برای فرهنگ داده‌محور بسیار مورد نظر ایجاد می‌کنید و همه افراد سازمان خود را برای پیوستن به آن توانمند می‌سازید.
شانس شما: می خواهید یک ابزار حرفه ای کشف داده ها را به صورت رایگان آزمایش کنید؟
ما یک آزمایش 14 روزه رایگان ارائه می دهیم. امروز از کشف داده های مدرن بهره مند شوید!
ابزارهای کشف داده برای عصر مدرن
شخصی که از نرم افزار داشبورد برای کشف داده های هوشمند استفاده می کند

این ابزارهای اکتشافی ارائه‌های بصری شامل نقشه‌های جغرافیایی، نمودارها، نمودارها و عناصر رنگی را برای تسریع فرآیند کشف داده‌ها و همچنین کشف الگوها یا روندها در داده‌ها، نه تنها در گذشته و پیش‌بینی، بلکه در حالت واقعی ارائه می‌کنند. زمان. این داده‌های سازمان‌یافته، ساده و بصری معمولاً به‌صورت داشبورد، گزارش‌ها، نمودارها و جداول بی‌درنگ در یک مکان متمرکز و با قابلیت پیمایش آسان ارائه می‌شوند.

محصولات و ابزارهای کشف داده دروازه‌هایی برای پرورش یک سازمان مولدتر، کارآمدتر، غنی‌تر از نظر بینش و تجزیه و تحلیل اکتشافی هستند. هر پلتفرم هوش تجاری یا ابزاری که ارزش آن را داشته باشد، همه ویژگی‌های کلیدی را که قبلاً در راهنما ذکر شده بود، ارائه می‌کند و در عین حال به شما کمک می‌کند تا با موفقیت هر یک از مراحل لازم برای موفقیت تجاری مداوم در این عصر دیجیتالی را پوشش دهید.

برای تازه نگه داشتن ذهن خود، در اینجا خلاصه ای از ویژگی هایی است که باید در یک نرم افزار کشف داده به دنبال آنها باشید:

آنها کاربران تجاری را به صفر می رسانند و محیطی بدون کد ارائه می دهند.
آنها کسب و کارها را قادر می سازند تا انواع منابع داده را به دست آورند.
آنها قابلیت‌های آماده‌سازی و مدل‌سازی داده‌ها، مانند ترکیب داده‌ها از منابع متفاوت را فراهم می‌کنند.
آنها تصاویری قابل درک از داده ها را از طریق تجسم داده های آنلاین ارائه می دهند.
آنها می توانند تجسم هایی را فعال کنند که برای کاربر تعاملی هستند.
آنها از تجزیه و تحلیل آماری از طریق ویژگی های تجزیه و تحلیل پیشرفته هدایت شده پشتیبانی می کنند که بلافاصله پس از اجرا آماده می شوند.
آنها انتخاب های مختلفی را برای تسهیل اشتراک بینش بین همسالان ارائه می دهند.
تجزیه و تحلیل، تجزیه و تحلیل و آماده سازی داده ها ساده شده و

یکپارچه.

در datapine، ما این ویژگی‌ها و ویژگی‌های قدرتمندتر را برای فرآیند کشف داده ارائه می‌کنیم. صرف نظر از بخش، صنعت یا سطح فعلی بلوغ دیجیتال شما، داشبوردها، ابزارها و الگوهای ما به هدایت کسب و کار شما به سوی آینده ای درخشان و شکوفا کمک می کنند.

برای دیدن نمونه‌هایی از آنچه ارائه می‌دهیم و اینکه چگونه می‌توانیم فرآیند کشف داده‌های شما را بهبود بخشیم، طیف نمونه‌های داشبورد ما را کاوش کنید یا برای یک دوره آزمایشی ۱۴ روزه کاملاً رایگان ثبت‌نام کنید!

و به یاد داشته باشید، داده ها قدرت هستند – از آن عاقلانه استفاده کنید و دنیا را در دستان خود خواهید داشت.

منبع:

datapine.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید