یکی از راهکارهای اصلی و رایگان سئوی سایت، تلاش بر روی ترافیک ارگانیگ موتور جستجو و استفاده از ابزارهای رایگان گوگل است ما در این مقاله از کیسان قصد داریم یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزار به نام گوکل وبمستر را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید…

خوشبختانه، Google یک ابزار ساده به ما داده است تا بفهمیم چگونه سایت شما را می‌بیند، چه موضوعاتی ممکن است بر بازدید شما تأثیر بگذارد و چگونه می‌توانید سایت را برای رتبه‌بندی و نتایج بهتر بهبود ببخشید. این ابزار به عنوان Google Search Console یا گوکل وبمستر شناخته می‌شود.

این ابزار مدتی است که وجود داشته است و قبلاً با نام Google Webmaster Tools و یا Google Webmaster Central شناخته می‌شد.

در سال 2015، Google آن را به عنوان Google Search Console تغییر نام داد. بنابراین اگر اصطلاحات مختلفی مشاهده کرده‌اید، نگران نباشید. همه آنها اسامی مختلفی هستند که برای یک چیز ابزار در نظر گرفته شده است.

نکته جالب در مورد کنسول جستجوی Google یا GSC این است که کاملاً رایگان است. و توسط خود گوگل ساخته شده است‌، بنابراین مشاوره مستقیماً از منبع ارائه می‌شود.

در اینجا نحوه استفاده از GSC برای به حداکثر رساندن نتایج SEO خود آورده شده است.

افزودن وب سایت به گوگل وبمستر

برای شروع کار‌، باید یک حساب رایگان در GSC راه‌اندازی کنید. سپس باید تأیید کنید که در واقع سایتی را که می‌خواهید تجزیه و تحلیل کنید متعلق به شماست. (متأسفانه راهی برای بررسی سایت های رقیب شما با این ابزار وجود ندارد. برای بازرسی یک سایت باید مالکیت خود را ثابت کنید.)

تصویر

با کلیک بر روی دکمه “افزودن ویژگی” در کشویی سمت چپ شروع کنید.

در این مرحله، فقط نام سایت خود را وارد کنید. به یاد داشته باشید که باید اطلاعاتی که مربوط به سایتتان است را باید با دقت وارد کنید. باید ساییتان حتماً https: و دارای پروتکل www باشد.  به عنوان مثال: https://www.keysun-co.com  ولی شما با توجه به تصویر فقط باید نام سایتتان را وارد کنید.

در مرحله بعدی ، باید تأیید کنید که مالک سایت هستید. Google چند روش مختلف برای انجام این کار ارائه می‌دهد. روش توصیه شده این است که یک فایل HTML به سرور خود اضافه کنید. با توجه به تصویر روی گزینه Copy کلیک کنید. اما همچنین می‌توانید یک برچسب متا اضافه کنید، تنظیمات DNS خود را ویرایش کنید، یا به حساب Google Analytics یا Google Tag Manager خود متصل شوید.
داشبورد

پس از تأیید سایت ، مشاهده داده ها را در وب سایت خود شروع خواهید کرد. بعضی اوقات ممکن است چند ساعت طول بکشد تا اطلاعاتی را مشاهده کنید ، اما شروع به جمع شدن می کند.

پس از آن ، می توانید از چند ابزار مختلف برای کاوش آنچه Google می بیند استفاده کنید – نمای کلی ، عملکرد و بازرسی URL.

نمای کلی به شما یک نمای کلی از همه چیز می دهد ، از چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید تا میزان ترافیکی که می گیرید.

علاوه بر این ، خواهید دید که آیا ربات Google هنگام مرور از طریق وب سایت شما ، تعداد سایتهایی که به شما پیوند دارند و تعداد صفحاتی که Google نمایه سازی کرده است ، دچار خطای خزشی شده است.

با عملکرد ، می توانید جزئیات تفصیلی عملکرد سایت خود را در Google مشاهده کنید.

و با بازرسی URL ، می توانید هر URL واحدی را جستجو کنید. کافیست آن را در نوار جستجو در بالای صفحه تایپ کنید ، و یک گزارش سریع درباره نحوه مشاهده URL از طریق Google به شما ارائه می شود ، مانند این.

فهرست سایت

درست مثل همه موارد دیگر ، Google کامل نیست. بنابراین پیکربندی سایت شما می تواند به آنها کمک کند تا در رتبه بندی وب سایت شما کار بهتری انجام دهند.

هنگام پیکربندی ، چند منطقه وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید.

پوشش

برخی از صفحات در وب سایت شما وجود دارد که شما فقط نمی خواهید Google آنها را فهرست بندی کند. اینها می توانند مناطق ورود به سیستم خصوصی ، فیدهای RSS یا داده های حیاتی باشند که نمی خواهید افراد به آن دسترسی پیدا کنند.

در برگه پوشش می توانید یک گزارش اساسی از صفحات سایت خود مشاهده کنید.

این به چند دسته تقسیم شده است – صفحاتی با خطا ، معتبر با هشدارها ، معتبر و مستثنی. باید سعی کنید صفحات صفر با خطا یا هشدار داشته باشید.

تعداد صفحات معتبر و استثنا شده به آنچه دوست دارید Google ایندکس کند و مواردی که می خواهید خصوصی حفظ شود بستگی دارد.

با ایجاد یک فایل robots.txt می توانید نه تنها گوگل ، بلکه کلیه موتورهای جستجو را از دسترسی به صفحات وب که نمی خواهید دست آنها باشد ، منع کنید.

با این حال ، برای مناطق بسیار حساس وب سایت خود ، ممکن است بخواهید از کلیه دایرکتوری های مرتبط با رمز عبور محافظت کنید.

از طریق مولد و آزمایشگر robots.txt ، نه تنها قادر خواهید بود یک فایل robots.txt ایجاد کنید ، بلکه قبل از بارگذاری آن در سرور ، خواهید دید که آیا این کار به درستی انجام شده است.

در اینجا یک تولید کننده ساده از SEOBook وجود دارد.

انجام این کار عاقلانه است زیرا آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که اشتباه کنید و به آنها بگویید کل وب سایت شما را ایندکس نکنند.

و اگر به طور تصادفی بهم ریخته و صفحات نمایه سازی Google را پیدا کردید که نمی خواهید آنها را فهرست کند ، می توانید از طریق این بخش از آنها بخواهید که آن را حذف کنند

نقشه سایت

بعدی نقشه سایت است. این اساساً “فهرست مطالب” برای سایت شما است که می تواند به Google کمک کند هر صفحه را در سایت شما پیدا کند و سلسله مراتب آن را درک کند.

ارسال نقشه سایت به Google کمک می کند صفحاتی را که در وب سایت خود دارید ، تعیین کند تا بتواند آنها را فهرست بندی کند.

اگر نقشه سایت را ارسال نکنید ، ممکن است همه صفحات وب سایت شما فهرست بندی نشود ، به این معنی که بازدید زیادی ندارید.

نقشه های سایت باید در قالب XML ارسال شوند و نمی توانند بیش از 50،000 URL داشته باشند یا از 10 مگ بزرگتر باشند.

اگر از هر یک از این محدودیت ها فراتر رفته باشید ، باید نقشه سایت خود را در چندین پرونده تقسیم کنید و سپس آنها را ارسال کنید.

اگر اهل فن نیستید ، می توانید برای ایجاد نقشه سایت به نقشه سایت XML بروید. تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که آدرس اینترنتی صفحه اصلی خود را وارد کرده و روی “شروع” کلیک کنید.

هنگامی که نقشه های سایت شما بارگذاری شد ، Google به شما می گوید که چند URL شما در ایندکس قرار دارند. نگران نباشید ، معمول است که همه صفحات وب شما را فهرست بندی نکنند.

اما هدف شما باید همچنان ایندکس کردن هرچه بیشتر صفحات باشد.

معمولاً اگر صفحات نمایه نمی شوند ، به این دلیل است که محتوای آن صفحات منحصر به فرد نیست ، برچسب های عنوان و توضیحات متا عمومی هستند و وب سایت های کافی به صفحات داخلی شما پیوند نمی دهند.
پیشرفت ها

در حال حاضر ، تنها گزینه در بخش “Enhanctions” “قابلیت استفاده از تلفن همراه” است.

در حالت ایده آل ، شما می خواهید که هر صفحه در سایت شما در تلفن همراه با خطاهای صفر کار کند.

دیگر

در پایین نوار منو چند گزینه دیگر وجود دارد. بیایید به افراد بعدی شیرجه بزنیم.

اقدامات دستی

نخست ، اقدامات دستی است ، مقوله ای کاملاً گیج کننده است. به گفته تیم پشتیبانی خود Google ، این اساساً فقط به معنای “پرچم گذاری به عنوان هرزنامه توسط انسان” است.

به قول خودشان:

“الگوریتم های Google می توانند اکثریت قریب به اتفاق هرزنامه ها را شناسایی کرده و به طور خودکار تنزل رتبه دهند. برای بقیه ، ما از مرورگرهای انسانی برای مرور دستی صفحات استفاده می کنیم و در صورت نقض دستورالعمل ها ، آنها را پرچم گذاری می کنیم. “

بنابراین اگر سایت شما هرزنامه به نظر می رسد ، در اینجا اعلانی دریافت خواهید کرد.

تنها چیزی که باید در این صفحه مشاهده کنید اعلان “هیچ مشکلی شناسایی نشده” است – هر چیز دیگری به این معنی است که کار اشتباهی انجام داده اید و باید فوراً آن را برطرف کنید.

پیوندها

گزارش پیوندها داده های زیادی در مورد مکان دریافت لینک سایت ، صحبت های این پیوندها و محل پیوند آنها ارائه می دهد.

این به دو دسته اصلی تقسیم شده است – پیوندهای داخلی و خارجی.

پیوندهای داخلی از داخل سایت شماست ، که راهی عالی برای کسب عشق بیشتر به Google است.

وقتی از صفحه دیگری به یک صفحه لینک می دهید ، به Google می گوید آن صفحه برای سایت شما مهم است. به عنوان مثال ، من در پایین هر صفحه از سایت NeilPatel.com به ابزارهای SEO خود پیوند می دهم.

از آنجا که هر صفحه به این ابزارها پیوند دارد ، Google متوجه می شود که آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و به احتمال زیاد آنها را در نتایج جستجو بالاتر قرار می دهد.

اگر به صفحات داخلی خود پیوند ندهید ، آنها به همان اندازه PageRank نخواهند داشت و در لیست های جستجو نیز جای خوبی نخواهند داشت.

دسته دوم پیوندهای خارجی است. اینها پیوندهایی به وب سایت شما از سایت های دیگر است.

همانطور که می توانید تصور کنید ، بدست آوردن اینها سخت تر است اما بسیار با ارزش ترند. در حقیقت ، این پیوندهای خارجی – که به عنوان بک لینک نیز شناخته می شوند – اغلب به عنوان عامل برتر رتبه بندی مورد استفاده Google شناخته می شوند.

بهترین راه برای افزایش رتبه در Google این است که سایت های بیشتری را به شما لینک دهند.

این اتفاق می تواند گاهی اوقات فقط با ارسال محتوای عالی رخ دهد ، اما معمولاً ایده خوبی است که آن را برای دیگران در صنعت خود تبلیغ کنید تا آنها در مورد آن اطلاعات کسب کنند.

در هر صورت ، می توانید نمایه پیوند کامل خود را در اینجا مشاهده کرده و در مناطق ضعیف کار کنید تا در آینده نتایج بهتر جستجو را بدست آورید.
نتیجه

اگر می خواهید سئو سایت خود را افزایش داده و در Google عملکرد بهتری داشته باشید ، باید طبق قوانین آنها عمل کنید.

و اگر قصد انجام چنین کاری را دارید ، بهترین راه پیروی از توصیه های آنها است. توجه به توصیه های Google را شروع کنید و سایت خود را متناسب با نیازها و انتظارات خود تنظیم کنید.

ساده ترین راه استفاده از کنسول جستجوی Google رایگان است. فقط در چند دقیقه می توانید درک وب سایت خود را از نظر Google شروع کنید.

چگونه با کنسول جستجوی Google سایت خود را بهبود می بخشید؟

منابع:

NEILPATEL

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید