بهینه سازی در صفحه سایت

هنگامی که لیست کلمات کلیدی خود را پیدا کردید. مرحله بعدی در واقع پیاده‌سازی کلمات‌کلیدی هدفمند در محتوای سایت شما‌ست. هر صفحه در سایت شما باید اصطلاح اصلی و اصطلاحات مرتبط را هدف قرار دهد. در واقع به این اصطلاحات بهینه‌سازی صفحات سایت می‌گویند.

ما در این مقاله از کیسان قصد داریم به چند عنصر مهم و اساسی در صفحات سایت بپردازیم که در نهایت درک بهتری در مورد چگونگی هدایت ترافیک موتور جستجو به وبسایت خود، داشته باشید.

انتخاب عنوان مناسب

منظور از برچسب عنوان یک صفحه‌وب، توصیف دقیق و مختصر محتوای یک صفحه است. به معنای دیگر عنوان‌ها و یا تگ‌ها، در اصل برای درک بهتر گوگل از صفحه سایت شماست. Google معمولاً 50-60 حرف اول برچسب عنوان را نمایش می‌دهد. محدودیت دقیق کاراکتر وجود ندارد، زیرا عرض کاراکترها می‌تواند متفاوت باشد و عناوین صفحه‌نمایش Google حداکثر (درحال‌حاضر) با حداکثر 600 پیکسل است.

توضیحات متا

توضیحات متا تکه‌ای مختصر از محتوای اصلی شماست که با حدود 155 نویسه است. توضیحات متا برچسبی در HTML است، که در موتورهای جستجو بیشتر نشان داده می‌شوند. بنابراین بهینه‌سازی آن برای سئو داخلی بسیار مهم است. توضیحات متا هم در واقع نسخه تبلیغاتی اضافی سایت شما است.

توضیحات متا برای لینک سازی داخلی بسیار مهم است.

که فقط در سرچ اولیه گوگل در زیر عنوان نمایش داده میشود. Google با آنچه در نتایج جستجو نشان می‌دهد از برخی آزادی‌ها استفاده می‌کند. بنابراین ممکن است متای توضیحات شما همیشه نشان داده نشود، اما اگر توصیف جذابی از صفحه خود داشته باشید که باعث کلیک کردن صفحات سایت شما توسط افراد جستجوگر شود، می‌توانید میزان بازدید را بسیار افزایش دهید. (به یاد داشته باشید نشان دادن نتایج جستجو فقط اولین قدم است! شما همچنان باید کاربران را به سایت خود بیاورید و در واقع اقدامات مورد نظر خود را انجام دهید. در ادامه همراه ما باشید.)

 

محتوای بدنه یا محتوای اصلی

یکی از مهمترین و موثرترین اصل در بهینه سازی سایت، محتوای اصلی سایت شماست. کسب و کار شما در هر زمینه‌ای که باشد، مهم تولید محتوای جذاب و تاثیرگذار است. از نظر گوگل انواع خاصی از محتواها وجود دارد که بر اساس جذابیت و یک سری نکات دیگر که ما در مقاله استراتژی سئو توضیح کامل این موارد پرداختیم.

همانطور که گفته شد، Google به طور فزاینده‌ای از انواع خاصی از محتوا طرفداری کرده است و هنگام ساخت هر یک از صفحات سایت خود، مواردی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

محتوای ضخیم و منحصر به فرد

از نظر تعداد کلمات هیچ عددی جادویی وجود ندارد و اگر چند صفحه محتوا در سایت خود داشته باشید با تعداد انگشت شماری تا چند صد کلمه، از لطف خوب گوگل دور نخواهید شد، اما به طور کلی به روزرسانی های اخیر گوگل به ویژه از محتوای منحصر به فرد طولانی تر پشتیبانی می کند. اگر تعداد زیادی صفحه دارید فکر کنید هزاران نفر از صفحات بسیار کوتاه (50-200 کلمه محتوا) یا تعداد زیادی محتوای تکراری است که در آنها چیزی تغییر نمی کند جز برچسب عنوان صفحه و یک خط متن می گوید، این می تواند شما را دچار مشکل کند. به کل سایت خود نگاه کنید.

آیا درصد زیادی از صفحات شما تکراری و کم ارزش هستند؟ اگر چنین است، سعی کنید راهی برای  این صفحات شناسایی کنید، یا تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید تا ببینید چه میزان از ترافیک دریافت می کنند و به سادگی آنها را (با استفاده از یک متا برچسب noindex) از نتایج جستجو حذف کنید تا به نظر نرسد گوگل که سعی دارید شاخص آنها را با صفحات کم ارزش زیادی پر کند تا تلاش کند آنها را رتبه بندی کند.

تعامل

Google به طور فزاینده ای میزان معیارهای تعامل و تجربه کاربر را بیشتر می کند. با اطمینان از پاسخگویی محتوای خود به سوالاتی که جستجوگران می‌پرسند، می توانید بر این امر تأثیر بگذارید تا احتمالاً آنها در صفحه شما بمانند و با محتوای شما درگیر شوند. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به سرعت بارگیری می شوند و عناصر طراحی (مانند تبلیغات بیش از حد پرخاشگرانه در بالای محتوا) ندارند که احتمالاً جستجوگران را خاموش کرده و آنها را از سایت دور می کند.

قابلیت اشتراک گذاری

هر یک از مطالب موجود در سایت شما صدها بار به آن پیوند نخواهند خورد. اما به همان روشی که می خواهید از عدم انتشار مقادیر زیادی از صفحات دارای محتوای کم ارزش مراقب باشید، می‌خواهید قبل از انتشار صفحات جدیدی که در سایت خود ایجاد می کنید چه کسی احتمالاً آنها را به اشتراک بگذارد و به آنها پیوند دهد. داشتن مقادیر زیادی از صفحات که احتمالاً به اشتراک گذاشته یا به آنها پیوند داده نشده است، این صفحات را در رتبه بندی مناسب نتایج جستجو قرار نمی دهد و به ایجاد یک تصویر خوب از سایت شما به طور کلی برای موتورهای جستجو کمک نمی کند.

ویژگی های Alt

نحوه علامت گذاری تصاویر می تواند نه تنها نحوه درک صفحه شما توسط موتورهای جستجو بلکه بر میزان ایجاد ترافیک جستجو از جستجوی تصویر در سایت شما نیز تأثیر بگذارد. ویژگی alt عنصری در HTML است که به شما امکان می دهد در صورت عدم مشاهده توسط کاربر، اطلاعات جایگزین را برای آن ارائه دهید. ممکن است تصاویر شما به مرور زمان خراب شوند (پرونده ها پاک می شوند، کاربران با اتصال به سایت شما مشکل دارند و غیره) بنابراین داشتن یک توصیف مفید از تصویر از منظر کاربرد کلی می تواند مفید باشد. این همچنین فرصتی دیگر به شما می دهد.

شما نمی خواهید موارد کلمه کلیدی را وارد کنید و کلمه کلیدی اصلی خود و هر نوع تغییر احتمالی آن را در ویژگی alt خود قرار دهید. در واقع، اگر به طور طبیعی در توصیف نمی گنجد، کلمه کلیدی مورد نظر خود را به هیچ وجه در اینجا وارد نکنید. فقط مطمئن شوید که از مشخصه alt استفاده نکنید و سعی کنید یک توصیف دقیق از تصویر ارائه دهید (تصور کنید که آن را برای شخصی توصیف می کنید که نمی تواند آن را ببیند. این همان چیزی است که وجود دارد!).

با نوشتن طبیعی در مورد موضوع خود، از فیلترهای بهینه سازی بیش از حد جلوگیری می‌کنید. به عبارت دیگر: به نظر نمی رسد می خواهید Google را فریب دهید تا صفحه خود را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود رتبه بندی کند. شانس بیشتری برای رتبه بندی برای تغییرات ارزشمند تغییر یافته در موضوع اصلی خود داشته باشید.

ساختار URL

ساختار URL سایت شما می تواند از نظر ردیابی مهم باشد (شما می توانید با استفاده از ساختار URL تقسیم شده و منطقی، داده ها را در گزارش ها به راحتی تقسیم بندی کنید.) و همچنین از نقطه نظر اشتراک‌پذیری (کپی و چسباندن URL های کوتاه تر و توصیفی آسان تر است.) تا جایی که ممکن است کلمات کلیدی را نادیده بگیرید. یک URL توصیفی کوتاه ایجاد کنید.

علاوه بر این اگر مجبور نیستید، نشانی های اینترنتی خود را تغییر ندهید. حتی اگر نشانی های اینترنتی شما زیبا نباشند. اگر به نظر نمی رسد که روی کاربران و به طور کلی بر روی کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد، آنها را تغییر دهید تا بیشتر برای سئو بهتر کلمات کلیدی باشند. اگر مجبورید ساختار URL خود را تغییر دهید، حتماً از نوع هدایت مناسب استفاده کنید. این یک اشتباه رایج است که کسب و کارها هنگام طراحی مجدد وب سایت های خود مرتکب می شوند.

طرح و علامت گذاری

سرانجام، هنگامی که از تمام عناصر استاندارد صفحه مراقبت شد. می توانید یک گام فراتر رفته و به Google (و سایر موتورهای جستجو، که طرحواره را نیز می شناسند) کمک کنید تا صفحه شما را درک کند.

نشانه گذاری طرح باعث نمی شود صفحه شما در نتایج جستجو بالاتر نشان داده شود (در حال حاضر عامل رتبه بندی نیست). این به فهرست شما املاک و مستغلات اضافی در نتایج جستجو می‌دهد، همان روش پسوند تبلیغات برای تبلیغات Google Ads شما (که قبلاً با نام AdWords شناخته می شد) است.

در برخی از نتایج جستجو، اگر شخص دیگری از طرحواره استفاده نمی کند، با توجه به اینکه سایت شما مواردی مانند رتبه بندی را نشان می دهد در حالی که دیگران استفاده نمی کنند، می توانید از مزیت خوبی برای نرخ کلیک برخوردار شوید. در سایر نتایج جستجو، جایی که همه از طرحواره استفاده می کنند، داشتن بررسی ممکن است جدول باشد و شما ممکن است با حذف آنها به CTR Google خود آسیب برسانید.

انواع مختلفی از نشانه گذاری وجود دارد که می توانید در سایت خود قرار دهید به احتمال زیاد در مورد کسب و کار شما اعمال نخواهد شد، اما احتمالاً حداقل یک شکل از نشانه گذاری، حداقل در برخی از صفحات سایت شما اعمال می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید