چطور SSIS Package را به Web Service متصل کنیم؟

در SQL 2005, Web Service Task  در SQL Server Integration معرفی شد. این ابزار امکان اتصال به یک Web Service  و نیز امکان اجرا کردن هر یک از Web Method ها یی که ما بتوانیم به وسیله  Web Service به نمایش بگذاریم را فراهم میکند.ssis

به عبارت دیگر ابزار Web Service به ما این امکان را می دهد که دیتای خاصی را از Web Service بخوانیم و یا دیتایی را به آن ارسال کنیم. ابزار Web Service به وسیله  فایل Web Service Definition  (WSDL) کار می کند. و سرویس, متد, و مجموعه پارامترهای هر متد را در صورت وجود به نمایش می گذارد.

نتایج خروجی در فرم XML ارائه می شود.

ssis

ssis

اکنون مراحل کار  با Web Service Task را مرحله به مرحله پیش می رویم.

1.در مرحله اول یک Package جدید به نام Web_Service_Task  ایجاد می کنیم.

2. سپس از قسمت (Common) SSIS Toolbox ابزار Web Service را به قسمت Control Flow , Drag & Drop می کنیم.

3 . Double-Clicking بر روی Web Service Task و در پنجره باز شده در مقابل HTTP Connection گزینه New Connection را انتخاب می کنیم.

4 . پس از انتخاب گزینه New Connection به صورت خودکار پنجره HTTP Connection Manager Editor باز می شود , که لازم است در قسمت Server Setting , URL سرور مورد نظر را وارد کنیم.

گذشته از این ممکن است نیاز باشد که در این مرحله تنظیمات Time-Out و Chunk Size را نیز به تناسب نیاز  انجام بدهید و یا در حالت پیش فرض نگاه دارید.

همچنین در صورتی که نیاز به انجام تنظیمات Proxy Setting و مشخص کردن Proxy URL و Authentication برای اتصال به اینترنت از محیط کار خود دارید میتوانید از گزینه Use Credential استفاده کنید و یا به  Proxy رفته و تنظیمات مورد نیاز را انجام بدهید.

5 . انتخاب دکمه Test Connection جهت تایید برقراری ارتباط.

ssis

6 .  در این مرحله نیاز به انتخاب یک WSDL فایل می باشد, برای این منظور لازم است ابتدا یک فایل خالی با پسوند WSDL ایجاد کنید.

7 . سپس با کلیک بر روی گزینه OverWriteWSDLFile آن را بر روی گزینه True قرار می دهیم.

8 . گزینه Download WSDL Button را انتخاب می کنیم که در این صورت فایل WSDL از HTTP Connection ,Download می شود.

9 . در این مرحله در صورت چک کردن فایل WSDL که ایجاد کرده اید میتوانید فایل WSDL شامل چندین XML Code را مشاهده کنید که افزایش سایز آن نیز حاکی از وجود چندین کد در این فایل می باشد.

 

10 . در قسمت Input در مقابل گزینه Service نام سرویس مربوط به WSDL را تعیین می کنیم, انتخاب Method بستگی به نیاز شما دارد, در قسمت Web Method Documentation نیز می توانید توضیحات کوتاهی را درباره متد مورد نظر مشاهده کنید.

11 . سپس در قسمت Output  شما باید نوع خروجی را مشخص کنید: File Connection  و یا Variable

در مقابل گزینه Output ,New Connection را انتخاب می کنیم. سپس در پنجره File Connection Manager Editor Usage Type  و نام فایل مورد نظر را انتخاب می کنیم. من در این قسمت گزینه Create File را انتخاب کرده و در قسمت Browse مسیر فایل SWDL را تعیین می کنم و نام Output.XML را بر روی فایل قرار می دهم. در صورتی که از قبل میدانیم نتایج WSDLفایل در XML ذخیره می شود از ابتدا یک فایل XML ایجاد کرده و نام فایل را Out.XML قرار می دهیم.

این تمام آن چیزیست که برای پیکره بندی Web Service Task نیاز دارید.ssis

حال با اجرا کردن Package  ایجاد شده در مدت چند ثانیه دیتا از اینترنت انتقال پیدا خواهد کرد.(این سرعت پاسخگویی به سرعت اینترنت و قدرت پاسخگویی Website مربوطه بستگی فراوان دارد.)

نوشتهٔ پیشین
کاربرد هوش تجاری (BI)در تحلیل تکنیکال صنعت داروسازی
نوشتهٔ بعدی
ترکیب کردن و سامان بخشیدن به دیتا در Power BI Desktop
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست