تست MMPI-3

تست MMPI-3 که توسط انتشارات دانشگاه مینه سوتا منتشر.شده است، اولین ویرایش کامل این سیاهه در بیش از 30 سال گذشته است.سیاهه شخصیت چند وجهی مینه سوتا (MMPI) که تقریباً 80 سال پیش معرفی شد، همچنان یکی از پرکاربردترین آزمون های روانشناسی در جهان است. این آزمون شرکت کنندگان را ملزم می کند به مجموعه ای از سوالات درست و نادرست پاسخ دهند.

در طول دهه‌ها، MMPI  تحت سه بازنگری عمده.قرار گرفته است ، اما از بسیاری جهات کاملاً مشابه آزمون اصلی.باقی مانده است که توسط دو عضو هیئت علمی دانشگاه مینه‌سوتا، استارک هاتاوی، روانشناس بالینی و جی سی مک کینلی، رئیس بخش عصب روانپزشکی دانشگاه ایجاد.شده است.

در پاییز گذشته، انتشارات دانشگاه مینه‌سوتا، MMPI-3 را منتشر کرد که اولین نسخه کامل این آزمون در بیش از 30 سال است. هدف از این کار، به‌روزرسانی محتوای MMPI به منظور اطمینان از دقت و اثربخشی برای جمعیت مدرن و همگام شدن با پیشرفت‌های حوزه روان‌شناسی بود.

این به روز رسانی یک پروژه بزرگ و چند ساله است: تیم تحقیقاتی راه هایی را برای اضافه کردن و بازنویسی سوالات آزمون مورد بحث قرار دادند و سپس اقدام.به جمع آوری داده های نمونه از بیش از 16000 نفر در زمینه سلامت روان، مراقبت های پزشکی، پزشکی قانونی و امنیت عمومی به علاوه 8000 دانشجوی کالج کردند. 3400 نفر دیگر نیز به منظور ایجاد هنجارهای جدید برای تست MMPI-3 مورد آزمایش قرار گرفتند.

 

چرا هاتاوی و مک کینلی MMPI را ایجاد کردند؟ 

 

بن پورات، که در اواخر دهه 1980 روی اولین نسخه اصلی (معروف به  MMPI-2) کار کرده است، اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه این آزمون دارد.او توضیح داد که هاتاوی، که در آن زمان یک روانشناس نسبتاً جدید در میان کارکنان.بود، با مک کینلی، یکی از اعضای ثابت هیئت علمی دانشگاه همکاری.کرد: «آن‌ها می‌خواستند یک پرسشنامه روان‌شناختی ایجاد کنند که بتوانند به بیماران در بیمارستان بدهند تا نشانه‌ای مستقیم از تشخیص.آن‌ها دریافت کنند.»

بن پورات گفت که مجموعه سوالات MMPI، ابزاری برای جمع آوری اطلاعات به شیوه ای نسبتاً سریع.و ساده بود. در طول آزمون، به آزمودنی‌ها مجموعه‌ای از گزاره‌ها.ارائه می‌شود (تا 567 مورد در اولین بازبینی) و از آنها خواسته می‌شود که درست یا نادرست بودن گزاره‌ها را در.مورد خودشان نشان دهند. سپس پاسخ ها با مجموعه ای که از یک گروه کنترل. که از افراد بدون تشخیص های روانپزشکی جمع آوری شده اند، اندازه گیری می شوند. بن پورات گفت: این آزمایش به گونه ای طراحی شده است که ابزاری نسبتاً سریع و ساده برای تشخیص های روانپزشکی باشد.

 

هدف از بازنگری 1989 چه بود؟ 

 

هدف اصلی “به روز رسانی گروه هنجاری و جمع آوری یک نمونه جدید بود که نماینده جمعیت در سراسر ایالات متحده باشد.”  بن پورات گفت: در پایان، MMPI-2، در حالی که تغییر.قابل توجهی نسبت به نسخه اول داشت، همچنان بسیاری از عناصر کلیدی نسخه قبلی خود را.حفظ کرده بود. پرسشنامه جدید در حالی که تعداد محدودی آیتم های تازه را معرفی می کرد، بر همان مقیاس های بالینی اولیه تکیه داشت زیرا آن‌ها می‌خواستند.بتوانند از کدهای مشابه استفاده کرده و بر یافته‌های بالینی یکسانی تکیه کنند.

 

بازبینی بعدی آزمون با فاصله کمتر از 20 سال انجام شد. اما چرا؟ 

 

بن‌پورات گفت، همانطور که متخصصان با MMPI-2 آشنا شدند، مشخص شد که اتکای.آن‌ها به مقیاس‌های بالینی اصلی این آزمون، نیاز مبرم به یک بازسازی اساسی را.برجسته می‌کند.

یکی از مشکلات این بود که نمرات مقیاس با یکدیگر همبستگی زیادی داشتند. به عنوان مثال، مقیاس‌هایی که برای.شناسایی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و مبتلایان به اختلال اضطرابی ایجاد شده‌بود، ارتباط زیادی با یکدیگر داشتند، بیش از این که این اختلالات در واقع همزمان اتفاق.بیفتند. این نگرانی وجود داشت که این شباهت‌ها در بدترین سناریو منجر به تشخیص اشتباه یا درمان نامناسب.شود.

بن پورات گفت: «زمانی که ما در حال توسعه آن مقیاس‌های بالینی بازسازی‌شده بودیم، برای ما روشن شد که کل ابزار از بازسازی سود می‌برد. این درک منجر به به‌روزرسانی اصلی بعدی آزمون شد که MMPI-2-RF نام داشت، او افزود: RF مخفف «شکل بازسازی‌شده» بود.

MMPI-2-RF در سال 2008 منتشر.شد.بن پورات گفت: «این یک فرآیند تکاملی بود نه انقلابی. »

تست MMPI-3
تست MMPI-3

تغییرات آخرین نسخه (تست MMPI-3)

 

نیکرسون گفت که تغییرات در تست MMPI-3 حول محور “اشتیاقی برای این است که این آزمون پرکاربرد همچنان دقیق.و موثر باشد.” جمع‌آوری داده‌های معتبر.تجربی جدید برای MMPI-3 بخش مهمی برای ابزار MMPI بود تا به‌روز بماند و همچنان استانداردی برای ارزیابی در سراسر جهان باشد.

بن پورات گفت که نسخه جدید این آزمایش بر پایه MMPI-2-RF ساخته شده است، در حالی که هنجارهای.بیش از سه.دهه ای را که در دهه 1980 جمع آوری شده بود به روز می کند. او افزود که جهان تغییر کرده است، و برای مرتبط ماندن، آزمون باید این تغییرات را منعکس کند.

بهترین راه برای نشان دادن اهمیت این تغییرات این واقعیت است که حتی یک عضو نمونه استاندارد MMPI-2 تا به حال در مورد اینترنت.نشنیده بود. اکنون تصور آن غیرممکن است، اما در آن زمان واقعیت داشت.»

 

برگزاری MMPI-3:

برای انجام سنجش MMPI-3 وارد سایت empathyfy.com شوید و پس از ثبت نام در سایت در این سنجش شرکت کنید.

 

منبع:

minnpost

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید