ابزارهای برتر داده کاوی در سال 2018

امروزه داده‌کاوی فرآیندی است که برای مدیریت کسب‌وکار بسیار مهم است.بهترین ابزارهای داده کاوی به شما اجازه می‌دهد که الگوها را در مجموعه داده‌های بزرگ پیدا کنید. داده‌ها را می‌توان برای توسعه محصولات، خدمات،  بهبود محتوای سایت و همچنین برخی از کارهای بازاریابی دیگر استفاده کرد.

بهترین ابزارهای استخراج داده برای کسب و کار شما
استخراج داده‌ها به شدت وابسته به یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، سیستم های پایگاه داده، تجزیه‌وتحلیل و الگوریتم‌ها است. تکنیک‌های مورد استفاده عبارتند از طبقه‌بندی، انجمن، خوشه بندی، رگرسیون و تشخیص آنومالی.
بر اساس نوع داده‌ای که کاربر نیاز دارد، تعداد زیادی نرم‌افزار آنلاین وجود دارد که می‌تواند به پروژه شما کمک کند.
اجازه دهید برخی از بهترین ابزارهای داده‌کاوی برای شرکت شما را بررسی کنیم.

1-Rapid Miner داده کاوی

این نرم‌افزار دارای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی می‌باشد، می‌تواند برای پروژه‌های تجاری، علم‌وتحقیق دانشگاه، آموزش و غیره مورد استفاده قرار گیرد. کاربران می‌توانند با استفاده از این ابزار از تکنیک‌های مختلف داده‌کاوی استفاده کنند.
اگر چه این یک نرم‌افزار جدید نیست،  هنوز هم به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته شده است و در مورد قیمت گذاری خیلی انعطاف پذیر است.

2-Orange داده کاوی

این ابزار داده‌کاوی از بهترین نرم‌افزارهای متن بازی است که برای مصورسازی داده روی  وب موجود است

این نرم‌افزار به پردازش متن و یادگیری ماشین اختصاص دارد. همچنین دارای برخی از ویژگی‌های پیشرفته برای تجزیه‌وتحلیل است.

 Orange نرم‌افزار ساده‌ای است اما می‌تواند کارهای زیادی را برای شرکت شما انجام دهد.

3-GraphLab Creat داده کاوی

این نرم افزار،  بهینه سازی مدل، رگرسیون،  مصورسازی یادگیری ماشین،  تشخیص آنومالی، ساختار داده‌های مقیاس پذیر، تجزیه‌وتحلیل تصویر، یادگیری داده‌ها را ارائه می‌دهد. این ابزار اجازه می‌دهد تا شما در مورد مجموعه داده‌ها بیشتر بدانید و الگوهای مختلف را با استفاده از تکنیک‌های مختلف پیدا کنید. با این کار، می‌توانید برنامه‌های پیش بینی کننده بسازید.

چنین ابزاری برای شرکت‌ها شگفت انگیز است؛ زیرا دوره‌های برنامه­ریزی آن‌ها را کاهش می‌دهد و توسعه­ی پروژه‌ها را تسریع می‌بخشد.

4-R Studio

R یکی از ابزارهای داده‌کاوی رایگان در این لیست است.

بسیاری از شرکت‌ها با محاسبات آماری و گرافیک در حال مبارزه هستند. این ابزار به شما این امکان را  می‌دهد که یاد بگیرید که این ابزار همه چیزهایی است که شما نیاز دارید تا دانش خود را در مورد موضوع افزایش دهید. محیط نرم افزار R اجازه می‌دهد تا شما محاسبات گرافیکی مختلف انجام دهید. این ابزار برای مدل‌های خطی و غیر خطی، طبقه بندی، خوشه بندی و غیره مناسب است.

شما می توانید با پزبان‌های اسکریپتی مختلف به آن دسترسی پیدا کنید.

5-Weka

هنگامی که از طریق منوی وکا جستجو می‌کنید،  به سرعت متوجه می‌شوید که این نرم‌افزار بر اساس چندین الگوریتم یادگیری ماشین استوار است. برخی از ویژگی‌های Weka شامل پردازش، طبقه بندی، رگرسیون، ارتباط، انتخاب ویژگی، آزمایش‌های مختلف و غیره می باشد.

Weka   از  Explorerاستفاده می‌کنند، همچنین می‌تواند از طریق رابط جریان دانش (Flow Interface ) نیز دسترسی پیدا کند.

6-KNIME

 KNIME پلتفرمی است که بر سه چیز تمرکز دارد: ادغام، تجزیه‌وتحلیل و گزارش دهی.

با استفاده از این ابزار داده‌کاوی، کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. بیش از 1000 تجزیه‌وتحلیل مختلف وجود دارد که می‌توانید با آن انجام دهید. این ابزار برای تحلیل خود از منابع مختلف استفاده می‌کند. اگر تصمیم به اضافه کردن آن به لیست نرم‌افزاری خود داشته باشید قطعا ارزش آن را دارد.

7-OpenNN

این نرم افزار عمدتا بر روی پیاده سازی شبکه های عصبی تمرکز دارد. این پلتفرم در  C ++ ساخته شده و بنابر گفته‌ی سازندگان آن، مزیت اصلی آن کارایی بالا است. با توجه به مدیریت حافظه و سرعت پردازش بالا، به راحتی می‌تواند نرم‌افزار های رقیب را مغلوب کند.

 شما می‌توانید آن را از OpenNN.net دانلود کنید.

8-Apache UIMA

UIMA  به معنای “برنامه مدیریت اطلاعات بدون ساختار” است. به عبارت دیگر، مانند بسیاری دیگر از ابزارهای داده‎کاوی، این ابزار یک الگو را در مجموعه داده‌های بزرگ دنبال می‌کند با آپاچی می‌توانید برنامه‌ها را به اجزای اصلی تقسیم کنید. همچنین می‌تواند این اجزا را به خدمات شبکه متصل کند.

اگرچه این ابزار نسبتا قدیمی است اما به طور مرتب به روز می‌شود که بدین معنی است که شما بهترین محصول را خواهید گرفت.

9-CLUTO

همانطور که از نامش بر می‌آید، CLUTO بر خوشه بندی به عنوان تکنیک داده‌کاوی تمرکز دارد.از مجموعه داده‌های مختلف صرف نظر از اندازه آن‌ها برای تجزیه‌وتحلیل خوشه‌ها استفاده می‌کند.CLUTO شامل هر دو برنامه مستقل و همچنین کتابخانه‌ای است که مورد استفاده قرار می‌گیرد که بر مبنای آن برنامه‌های کاربردی می‌توانند به الگوریتم های خوشه بندی دسترسی داشته باشند.این ابزار از چندین روش برای خوشه بندی به طور صحیح  و کارآمد خلاصه می‌کند.

10-Anaconda

یک پلت فرم کامل داده‌کاوی است که با پایتون ساخته شده است. مانند بسیاری از این برنامه‌ها، مواردی از قبیل ساده سازی جریان‌های کاری از نقطه اولیه تا استقرار وجود دارد. همچنین به شما اجازه می‌دهد که منابع خود را به منظور به دست آوردن بهترین نتایج و الگوها، ادغام کنید.

Anaconda برای تیم های بزرگ ساخته شد. شما می‌توانید نتایج و پروژه‌های خود را با کل شرکت به اشتراک بگذارید.

11-Shogun

این ابزار می‌تواند توسط هر کسی استفاده شود. این نرم افزار بر اساس الگوریتم های مختلفی است که ما را قادر به یافتن الگوهای مختلف می‌کند. Shogun در C ++  ساخته شده است و از سایر زبان‌های برنامه نویسی نیز پشتیبانی می‌کند.

شاید یکی از بهترین موارد در مورد این ابزار رایگان بودن آن می‌باشد.

12-TraMineR

TraMineR یک نرم افزار داده‌کاوی است که برای موارد مختلفی استفاده می‌شود، با این ابزار شما می‌توانید داده‌ها را تحلیل و مستندسازی کنید.

13-ROSETTA

شما می‌توانید از آن برای مرور و پیش پردازش اطلاعات در فازهای اولیه داده‌کاوی، برای اعتبارسنجی و تجزیه و تحلیل قواعد و الگوهای القا شده استفاده کنید

ROSETTA   برای یک برنامه خاص ساخته نشده‌است و با هدف ابزار عام منظوره ساخته شد.

نوشتهٔ پیشین
7 نکته کلیدی پیاده سازی انبار داده (قسمت 2)
نوشتهٔ بعدی
طراحی انباره داده و لایه های مختلف معماری انباره داده
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست