4 گام اصلی و اساسی برای تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی

تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی می تواند به حل مسائل پیچیده مالیاتی کمک کند.

همه‌گیری کووید 19 نرخ پذیرش فناوری را تسریع کرده است . در جایی که کسب‌وکارها به آرامی راه خود را به سمت تجزیه و تحلیل داده‌های مالیاتی و سایر سیستم‌های مبتنی بر ابر می‌رفتند، اکنون شاهد هستیم که سازمان‌های بیشتری به سرعت هوش تجاری و تجزیه و تحلیل را در زیرساخت‌های خود وارد می‌کنند تا با وضعیت موجود سازگار شوند.

با این حال، با تکنولوژی جدید فرصت های جدیدی به وجود می آید. مالیات بر شرکت ها به عنوان یک بار سنگین برای سازمان ها تلقی می شد، نه از نظر هزینه، بلکه زمان و تلاش لازم برای رعایت قانون. اما سیستم های تجزیه و تحلیل در حال تغییر روشی است که بتواند به کسب و کارها در انجام امور مالیاتی و رعایت آنها کمک کند.

سازمان ها با تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی چه کاری می توانند انجام دهند؟

تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی داده ها را از منابع مختلف جمع آوری می کند تا به سؤالات مربوط به مسائل پیچیده پاسخ دهد. این اطلاعات از منابع مختلفی مانند ارائه ها، گزارش ها و پرونده های بازگردانده می آید. این سطح از بینش حسابداران یا اعضای بخش مالیات را با درک عمیق تری از وضعیت مالیاتی یک سازمان، چیزی که قبلاً نداشتند، فراهم می کند، و فرصت های جدیدی را برای حسابداران باز می کند.

تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی

تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی

1.تجسم داده در تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی می تواند چندین عملیات را انجام دهد که درک داده های مالیاتی را آسان تر می کند. برخی از پلتفرم‌های تحلیلی می‌توانند یافته‌های داده را در قالب بصری ارائه دهند.

تجسم داده ها مفید است زیرا ارزیابی یافته های داده ها را بسیار آسان می کند. تحلیلگران می‌توانند سریع‌تر به نتیجه‌گیری برسند، اما حتی بهتر از آن، می‌توان از یافته‌های بصری برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مختلف با جزئیات بیشتر استفاده کرد، چیزی که در سایر فناوری‌های انطباق مالیاتی دیده نشده است.

این بدان معناست که تحلیلگران داده های مالیاتی می توانند سناریوهای مختلف را بررسی کنند. به عنوان مثال، تحلیلگران می توانند فرضیات یک متغیر را تغییر دهند تا دریابند که چگونه تغییرات بر سناریوهای مختلف تأثیر می گذارد. علاوه بر این، تجسم داده ها ، یافتن شکاف در اطلاعات را آسان تر می کند و منجر به تجزیه و تحلیل جامع تر می شود.

2.ساده سازی زیرساخت داده های مالیاتی

یکی از عواملی که قطعاً به کارایی داده های مالیاتی آسیب می زند، نحوه ذخیره سازی داده ها است. هنگامی که داده های ارزشمند در قالب های مختلف ذخیره می شوند، انجام یک تجزیه و تحلیل کامل بسیار دشوار است. تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی به سازمان ها کمک کرده است تا عملکرد خود را برای بهتر شدن تغییر دهند.

داده های اضافی، مقررات مالیاتی را به یک عملکرد مبتنی بر بینش تبدیل کرده است. به زودی، به جای اینکه «چه کاری باید انجام دهم»، این سؤال مطرح می‌شود که «چه چیزی باید بدانم» که نحوه رسیدگی به وظایف مالیاتی در آینده را تغییر می‌دهد.

3.توابع تجزیه و تحلیل را گسترش دهید

تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی چندین فرصت جدید را برای سازمان ها باز می کند. به عنوان مثال، تحلیلگران مالیاتی اکنون می‌توانند حوزه‌های کلیدی که مالیات را هدایت می‌کنند، درک کنند، چیزی که ممکن است انجام آن با حقایق و ارقام پنهان در منابع مختلف دشوار باشد. علاوه بر این، سطح اضافی تجزیه و تحلیل روندهای عمیق تر و روشن تر را نشان می دهد که به پیش بینی درآمد، فروش و تأثیر مالیات کمک می کند.

سازمان در موقعیت بهتری برای پیش‌بینی روندهای آتی (به ویژه با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده) قرار می‌گیرد و پیش‌بینی عملکردهای خاصی مانند خرید و فروش دارایی‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند. حتی امکان پیش نمایش اقلام مالیاتی و شناسایی خطاهای احتمالی وجود دارد.

با تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی، گسترش دامنه منابع داده برای گنجاندن داده های بدون ساختار و ادغام آنها به طور معناداری در تجزیه و تحلیل بسیار آسان تر می شود، چیزی که بدون تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی غیرممکن بود.

کارکردهای فنی تجزیه و تحلیل مالیاتی، نحوه درک سازمان ها از تعهدات مالیاتی را تغییر می دهد، و راه را برای عصر جدیدی از تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی در مورد انطباق هموار می کند. به عنوان مثال، کسب و کارها می توانند مالیات های پرداخت شده را در برابر متغیرهای مختلف مانند درآمد کتاب در یک زمان مشخص مقایسه کنند، که امکان تحلیل عمیق تری را فراهم می کند که قبلاً امکان پذیر نبود.

در این رابطه، انطباق مالیاتی دیگر الزامی نیست، بلکه فرصتی برای شناسایی روندهای رو به رشد در کسب و کار است. با چشم انداز فرصت های رو به رشد، تصورات پیرامون رعایت مالیات در طول زمان تغییر خواهد کرد.

4.پیاده سازی تجزیه و تحلیل داده ها

پلت‌فرم‌های تجزیه و تحلیل داده‌های مالیاتی در حال تغییر نحوه نگرش سازمان‌ها به امور مالیاتی و انطباق است. با این حال، برای استفاده مؤثر، باید در تمام مراحل پردازش داده یکپارچه شود تا واقعاً مؤثر باشد. برای اجرای چنین وظیفه ای، سازمان ها باید با یک متخصص تجزیه و تحلیل کار کنند که بتواند فناوری را به درستی در زیرساخت شبکه ادغام کند.

منبع: seleritysas.com

هوش تجاری کیسان آماده است تا به سازمان ها کمک کند تا تجزیه و تحلیل مالیاتی را در سیستم های خود نصب کنند. دانش ما در مورد پلتفرم های تجزیه و تحلیل می تواند به سازمان ها کمک کند تا نرم افزارهای تجزیه و تحلیل را به درستی نصب، مدیریت و میزبانی کنند تا اطمینان حاصل شود که پلت فرم های تجزیه و تحلیل داده های مالیاتی به درستی در زیرساخت داده شما گنجانده شده است.

نوشتهٔ پیشین
SQL چیست؟ و 9 کاربرد اصلی آن
نوشتهٔ بعدی
معرفی 9 دستور SQL در SQL SERVER
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست