6 علت شکست پروژه های هوش تجاری

امروزه پروژه های هوش تجاری به یکی از اجزای کلیدی در تمام شرکتهای بزرگ موفق تبدیل شده است. البته در شرکت های مختلف اقدامات ابتدایی برای استقرار هوش تجاری به درجات متفاوتی از موفقیت منجر شده اند. در صورت اجرای صحیح، هوش تجاری به یکی از فاکتورهای کلیدی در رقابت اصلی سازمان تبدیل می شود، ولی در صورت اجرای غلط به یکی از اشتباهات گران در سازمان منجر می شود. پروژه های هوش تجاری

پروژه های هوش تجاری

پروژه های هوش تجاری

1.درک ضعیف از مفهوم هوش تجاری

راهکار هوش تجاری اغلب به عنوان یک راهکار معجزه گر شناخته می شود. هنگامی که یک کسب و کار به سمت پروژه های هوش تجاری گام بر می دارد، بدون داشتن درک عمیقی از نیازمندی ها و خصوصا توانایی های خود، توقعات بالایی از این پروژه خواهند داشت. که این خود باعث شکست BI خواهد شد.

2.کمبود حمایت مدیران در پروژه های هوش تجاری

بعضا به دلایل غیر قابل پیش بینی و وجود مشکلات، پروژه های هوشمند سازی کسب و کار در زمان پیش بینی شده به انجام نمی رسند. در این مورد حمایت های قدرتمند مدیران کلیدی برای اتمام موفقیت آمیز پروژه بسیار حیاتی خواهد بود.

هوش تجاری کیسان

3.تجمیع داده ضعیف

اینجا بایستی درس بزرگی را به سازمان ها در خصوص سیستم هوش تجاری یا هر پروژه نرم افزاری دیگری یاد آوری کنیم. همه چیز با داده شروع می شود. اگر داده ای شما تمیز نبوده یا احیانا معتبر نیستند، نه تنها ممکن است پروژه هوش کسب و کار شما با شکست مواجه شود. بلکه این شکست در سراسر سازمان ممکن است تصمیمات کلیدی را تحت تاثیر قرار داده و نسبت به پروژه های نرم افزاری ایجاد بدبینی نماید.

4.شرح نیاز مندی های ناقص

در صورتی که سازمان درک درستی از کاربران نهایی سیستم و همچنین نیازمندی های آنان نداشته باشد و این نیاز مندی ها را به درستی به تیم طراحی و پیاده سازی راهکار هوش تجاری منتقل نکند، پروژه با شکست مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: فرآیند مهم و پویای هوش تجاری

5.شناسایی و تحلیل نواقص بعد از شناسایی نیازمندی ها

نکته دیگری که بسیار در اجتناب از مشکلات بزرگ کارساز خواهد بود، تحلیل نقاط ضعیف و ناکارامدی ها می باشد. نکته مهم دیگر این است که سعی بر جمع آوری تمامی داده های در دسترس، تجزیه و تحلیل را بسیار دشوار خواهد ساخت و باید از این حالت اجتناب گردد.

6.استفاده از ابزار های نرم افزاری ناخوشایند یا ناشناخته هوش تجاری

  • فرض کنید تمامی موارد مطرح شده در بالا را به درستی انجام داده اید.
  • درک درستی از هوش تجاری دارید.
  • دارای حمایت مطمئنی از طرف مدیران هستید.
  • داده های تمیزی دارید و تمامی نیاز های کاربران نهایی سیستم را جمع آوری نموده اید.

با این حال، در صورتی که ابزار مناسبی انتخاب نکنید. یا کاربران علاقه ای به آن نداشته و احساس کنند پیچیده است. پروژه هوش کسب و کار شما در آخرین سطح با شکست مواجه خواهد شد.

هوش تجاری کیسان

نوشتهٔ پیشین
شناخت داشبورد کلیک ویو QlikView
نوشتهٔ بعدی
هوش‌تجاری (bi) چیست‌؟
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست