کمپین بازاریابی
توسط ایوان تارور
بررسی شده توسط جولیوس مانزا
به روز شده در 1 دسامبر سال 2020
کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین های بازاریابی محصولات را از طریق انواع مختلف رسانه ها مانند تلویزیون ، رادیو ، چاپ و سیستم عامل های آنلاین تبلیغ می کنند. کمپین ها فقط به تبلیغات متکی نیستند و می توانند شامل نمایش ها ، کنفرانس ویدیویی و سایر روش های تعاملی باشند. مشاغل فعال در بازارهای بسیار رقابتی و صاحبان امتیاز ممکن است کمپین های بازاریابی مکرر را آغاز کرده و منابع قابل توجهی را برای تولید آگاهی و فروش برند اختصاص دهند.
غذاهای کلیدی

کمپین های بازاریابی محصولات را از طریق انواع مختلف رسانه ها مانند تلویزیون ، رادیو ، چاپ و سیستم عامل های آنلاین تبلیغ می کنند.
تعریف هدف یک کمپین معمولاً تعیین می کند که چه مقدار بازاریابی لازم است و چه رسانه هایی برای دستیابی به بخش خاصی از مصرف کنندگان موثرتر هستند.
شرکت هایی که به دلیل فشارهای منفی عمده فروش خود را از دست می دهند ، غالباً از کمپین های بازاریابی برای اصلاح تصویر خود استفاده می کنند.

درک کمپین های بازاریابی

کمپین های بازاریابی را می توان با اهداف متفاوتی طراحی کرد ، از جمله ایجاد تصویر نام تجاری ، معرفی کالای جدید ، افزایش فروش کالای موجود در بازار یا حتی کاهش تأثیر اخبار منفی. تعریف هدف یک کمپین معمولاً میزان نیاز به بازاریابی و موثرترین رسانه برای دستیابی به قشر خاصی از جمعیت را تعیین می کند.

مشاغل فعال در بازارهای کاملاً رقابتی ممکن است مبارزات مکرر بازاریابی را آغاز کرده و منابع قابل توجهی را برای تولید آگاهی و فروش برند اختصاص دهند.
انواع فعالیت های کمپین بازاریابی

روش های زیادی برای بازاریابی محصولات و خدمات به مشتریان وجود دارد ، از بروشورهای پستی گرفته تا هماهنگی حمله رعد اسا در شبکه های اجتماعی. شرکت های کوچک می توانند دعوت نامه های فروش ویژه را از طریق ایمیل ارسال کرده و به هر مشتری که دعوتنامه را ارائه می دهد یک محصول رایگان ارائه دهند. شرکت های بزرگتر می توانند از تبلیغات و آژانس های حرفه ای پولی برای جلب مخاطبان بیشتر استفاده کنند.

اندازه شرکت هر اندازه باشد ، مهم این است که کسی به مدیریت هجوم ترافیکی که یک کمپین بازاریابی ایجاد می کند اختصاص یابد. اگر از مشتریان می خواهید در لیست ایمیل خود ثبت نام کنند ، باید مطمئن شوید که لیست به خوبی مدیریت شده و مشتریان جدید پیام های استقبال کننده دریافت می کنند. اگر بازدید از وب سایت شما افزایش یابد ، باید محتوای خود را به طور مداوم به روز کنید تا این بازدید را به فروش سود آور تبدیل کنید.

شرکت هایی که به دلیل فشارهای منفی عمده فروش خود را از دست می دهند ، غالباً از کمپین های بازاریابی برای اصلاح تصویر خود استفاده می کنند. یک نمونه از این موارد Chipotle Mexican Grill است که پس از بیمار شدن ده ها مشتری در سال 2015 از مسائل ایمنی مواد غذایی مربوط به E. coli و نورو ویروس ، توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری مورد بررسی قرار گرفت. 1

فروش Chipotle در سه ماهه اول 2016 30٪ کاهش یافت و برای جلب مجدد علاقه مشتری ، این شرکت کوپن غذای رایگان را از طریق پست مستقیم و پیامک ارائه داد .2 Chipotle همچنین از فیلم آنلاین برای اعلام کمک 10 میلیون دلاری برای حمایت از کشاورزان محلی استفاده کرد. 3
نمونه هایی از کمپین های بازاریابی موفق

کمپین طولانی مدت اردک Aflac یکی از نمونه های کمپینی است که به طور قابل توجهی شناخت برند را بالا برد. میزان شناسایی برند این شرکت هنگام راه اندازی کمپین در سال 2000 فقط 12٪ بود و بیش از یک دهه تبلیغ باعث افزایش شناخت به 90٪ شد .4

Lay’s اولین کمپین “آیا با طعم ما را” در سال 2012 راه اندازی کرد و از مشتریان خواست تا طعم های جدید چیپس سیب زمینی را از طریق متن و رسانه های اجتماعی پیشنهاد دهند. فروش این شرکت 12 درصد افزایش یافت و تعداد طرفداران شبکه های اجتماعی آن سه برابر شد .5
منابع مقاله
شرایط مرتبط
بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی به دنبال انتشار اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات از شخصی به شخص دیگر از طریق دهان به دهان یا به اشتراک گذاری از طریق اینترنت یا ایمیل است.
بیشتر
بازاریابی موبایل
بازاریابی موبایل از چندین کانال توزیع برای تبلیغ محصولات و خدمات از طریق دستگاه های تلفن همراه ، مانند رایانه لوحی و تلفن های هوشمند استفاده می کند.
بیشتر
بودجه تبلیغاتی
بودجه تبلیغاتی پولی است که برای تبلیغ محصولات یا اعتقادات یک کسب و کار یا سازمان اختصاص می یابد.
بیشتر
تبلیغات چیست؟
تبلیغات محتوای مجله ، روزنامه یا وب سایت است که مانند محتوای آن نشریه به نظر می رسد و خوانده می شود اما در واقع یک تبلیغ پولی است.
بیشتر
اعتبار تبلیغاتی
بودجه تبلیغاتی یا بودجه تبلیغاتی بخشی از کل بودجه بازاریابی است که یک شرکت در مدت زمان مشخصی صرف تبلیغات می کند.
بیشتر
بازاریابی وابسته چگونه کار می کند
بازاریابی وابسته به شما امکان می دهد برای بازاریابی محصولات یا خدمات شرکت دیگری کمیسیون بدست آورید. نحوه عملکرد برنامه های بازاریابی وابسته را بیاموزید.
بیشتر

چندین م componentsلفه در برنامه ریزی ، اجرا و بهره مندی از یک کارزار بازاریابی عالی قرار دارند. اهداف و KPI: مشخص کنید که هدف نهایی کمپین شما چیست ، آن را کمی کنید و نحوه اندازه گیری این نتیجه را توضیح دهید. به عنوان مثال ، کمپین ایجاد محتوای شما ممکن است با ترافیک ارگانیک اندازه گیری شود ، زیرا هر پست منجر به ایجاد 1000 بازدید در ماه و 10 مخاطب جدید و اندازه گیری معیارها در Google Analytics و Looker می شود. کانال ها: محتوا و پیام های شما از کجا توزیع می شود؟ به عنوان مثال ، اگر یک کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی در حال اجرا هستید ، ممکن است به طور خاص رشد بیشتر کانال های مرتبط با مخاطبان خود را در اولویت قرار دهید و کانال هایی را که احتمالاً پیرو وفاداری آنها کم است را حذف کنید. بودجه: همه مبارزات بازاریابی به بودجه افزایشی احتیاج ندارند ، اما هنوز هم بسیاری از آنها نیاز دارند. در صورت لزوم ، عامل آژانس ، تبلیغات و هزینه های آزاد است و این اعداد را در هر تجزیه و تحلیل ROI برای کمپین خود در نظر بگیرید. قالب (های) محتوا: تعیین کنید چه نوع محتوایی را برای دامن زدن به کمپین ایجاد خواهید کرد. برای بازاریابان معمول است که چندین قالب محتوای مختلف را در یک کمپین خاص قرار دهند. به عنوان مثال ، یک کمپین مارک تجاری می تواند شامل تبلیغات ویدئویی ، بیانیه های مطبوعاتی و وبلاگ های مهمان باشد. تیم: افرادی که برای انجام کار به آنها اعتماد می کنید چه کسانی هستند؟ قبل از شروع کمپین خود ، مطمئن شوید که افرادی را در اختیار دارید که می توانند در زمینه نوشتن مطالب تبلیغاتی ، ساخت وب سایت ، طراحی ، برنامه ریزی بودجه ، ویدئو یا سایر عناصری که در این کمپین به کار می آورید به شما کمک کنند. طراحی: در آخر ، یک کمپین بازاریابی عالی از یک طرح قابل توجه برخوردار است. این که آیا یک طراحی وب سایت زیبا ، یک آرم در انتهای تبلیغات ویدیویی یا یک اینفوگرافی تعاملی است ، مطمئن شوید که طراحی شما برای اهداف کمپین حرفه ای و مناسب است. چگونه یک کمپین بازاریابی موفق ایجاد کنیم ایجاد یک کمپین کامل

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید