توسط برناردیتا کالزون در هوش تجاری، 6 مه 2021
وبلاگ گزارش BI توسط datapine.

فهرست مطالب

1) گزارش BI چیست؟

2) مزایای گزارش BI

3) یک گزارش BI با کیفیت بسازید

4) گزارش های BI: آینده یک شرکت پایدار

کلان داده ها نقش مهمی در تجزیه و تحلیل داده های آنلاین، اطلاعات تجاری و گزارش دهی هوشمند دارند. شرکت ها باید با ابهام داده ها سازگار شوند و بر اساس آن عمل کنند. صفحات گسترده دیگر راه حل های کافی را برای یک شرکت جدی که به دنبال تجزیه و تحلیل دقیق و استفاده از تمام اطلاعات کسب و کار جمع آوری شده است ارائه نمی دهد.

اینجاست که گزارش‌دهی هوش تجاری وارد عمل می‌شود – و در واقع، در توانمندسازی سازمان‌ها برای جمع‌آوری موثر داده‌ها و تبدیل بینش به عمل نقشی اساسی دارد.

بنابراین، گزارش BI چه چیزی در یک کسب و کار پیشرفت می کند؟ این امکان را برای ایجاد گزارش های هوشمند با کمک ابزارهای مدرن گزارش BI، و توسعه یک عمل گزارش گیری هوشمند جامع فراهم می کند. در نتیجه، BI می تواند به تکامل کلی و همچنین سودآوری یک شرکت، صرف نظر از جایگاه یا صنعت، کمک کند.

برای در نظر گرفتن مزایای افزایش کسب و کار BI، ما مزایای گزارش‌های هوش تجاری، ویژگی‌های اصلی BI و عملکردهای اساسی را که شرکت‌ها می‌توانند برای پیشی گرفتن از رقبا و در عین حال در صدر بازی‌های امروزی خود به کار گیرند، بررسی خواهیم کرد. بازار دیجیتال رقابتی فزاینده ما با چند نکته مهم در مورد نحوه ایجاد بهترین گزارش های BI و فراتر رفتن از اهداف تجاری خود پایان خواهیم داد.

بیایید با پرسیدن این سوال شروع کنیم “گزارش هوش تجاری چیست؟”
شانس شما: آیا می خواهید گزارش هوش تجاری خود را ایجاد کنید؟
آزمایشی رایگان 14 روزه ما را کاوش کنید و امروز از گزارش BI مدرن بهره ببرید!
گزارش BI چیست؟

گزارش‌دهی هوش تجاری یا گزارش‌دهی BI، فرآیند جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهای مختلف برای استخراج بینش مرتبط است. در نهایت، پیشنهادات و مشاهداتی را در مورد روندهای تجاری ارائه می دهد و به تصمیم گیرندگان قدرت می دهد تا اقدام کنند.
نمونه گزارش BI از داشبورد CFO مالی.

هوش تجاری و گزارش دهی آنلاین ارتباط نزدیکی با هم دارند. اگر داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنید، بدون توجه به صنعت یا بخشی که در آن فعالیت می‌کنید، باید آن‌ها را تجزیه و تحلیل و گزارش دهید.

در نتیجه، می‌توانید رویکرد استراتژیک‌تری برای تصمیم‌گیری‌های تجاری خود ایجاد کنید و بینش‌هایی را جمع‌آوری کنید که در غیر این صورت نادیده گرفته می‌شدند. اما بیایید با جزئیات بیشتری ببینیم که مزایای این نوع شیوه‌های گزارش‌دهی چیست و چگونه کسب‌وکارها، چه شرکت‌های کوچک و چه شرکت‌ها، می‌توانند نتایج سودآوری ایجاد کنند.
مزایای هوش تجاری و گزارش
مزایای گزارش هوش تجاری: 1. افزایش سرعت گردش کار، 2. پیاده سازی در هر صنعت یا بخش، 3. استفاده از داده های لحظه ای و تاریخی، 4. تحلیل مشتری و پیش بینی رفتار، 5. بهینه سازی و پیش بینی عملیاتی، 6. بهینه سازی هزینه، 7. تصمیم گیری استراتژیک آگاهانه، 8. فرآیندهای تدارکات ساده، 9. کیفیت داده های پیشرفته، 10. منابع انسانی و مدیریت عملکرد کارکنان

اگر یک شرکت به طور صحیح و استراتژیک به گزارشات خود بپردازد، مزایای زیادی دارد. هدف اصلی گزارش‌های BI ارائه داده‌های جامعی است که به راحتی قابل دسترسی، تفسیر و ارائه بینش عملی باشد.

بیایید ببینیم مزایای مهم چیست:
1. افزایش سرعت گردش کار

مدیران، کارمندان و سهامداران مهم اغلب می توانند با انتظار برای گزارش جامع BI از بخش فناوری اطلاعات یا توسعه دهندگان SQL گیر کنند. به خصوص اگر یک شرکت داده های خود را از منابع داده های مختلف متصل کند. این فرآیند ممکن است چند روز طول بکشد، که روند کار را کند می کند. نمی توان تصمیم گرفت، تجزیه و تحلیل نمی توان انجام داد و کل شرکت تحت تأثیر قرار می گیرد.

متمرکز کردن تمام منابع داده در یک مکان واحد، با اتصال دهنده های داده ای که می تواند یک نقطه دسترسی را برای همه کاربران غیر فنی در یک شرکت فراهم کند، یکی از مزایای اصلی یک شرکت است. دنیای مبتنی بر داده نیازی نیست که طاقت فرسا باشد، و با ابزارهای BI مناسب، کل فرآیند را می توان به راحتی با چند کلیک مدیریت کرد.
2. اجرا در هر صنعت یا بخش

ایجاد یک گزارش جامع BI می تواند یک کار دلهره آور برای هر بخش، کارمند یا مدیر باشد. اهداف نوشتن گزارش های موفق و هوشمند شامل کاهش هزینه و بهبود کارایی است. یک مثال گزارش تجاری می تواند بر امور مالی تمرکز کند، دیگری بر فروش، سومی بر بازاریابی. این بستگی به نیازهای خاص یک شرکت یا بخش دارد.

به عنوان مثال، گزارش فروش می تواند به عنوان یک کمک ناوبری عمل کند تا تیم فروش را در مسیر درست نگه دارد.
گزارش هوش تجاری برای عملکرد فروش در قالب داشبورد ساخته شده است.

**برای بزرگنمایی کلیک کنید**

همانطور که در مثال بالا مشاهده می شود، این داشبورد عملکرد فروش می تواند یک نمای کلی از اهداف فروش و بینش هایی در مورد اینکه آیا تیم در حال تکمیل اهداف فردی خود است به شما ارائه دهد. البته، م

هدف اصلی افزایش ارزش طول عمر مشتریان و در عین حال کاهش هزینه های کسب است. مثال دیگری را ببینیم.

تجزیه و تحلیل مالی را می توان با ویژگی های متعدد آن تحت کنترل نگه داشت که می تواند پیچیدگی ها را حذف کند و یک نمای کلی سالم و جامع از تمام اطلاعات مالی که یک شرکت مدیریت می کند ایجاد کند.
گزارش هوش تجاری که عملکرد مالی یک شرکت را نشان می دهد.

**برای بزرگنمایی کلیک کنید**

در مثال داشبورد مالی بالا، نمای کلی مالی بر میزان کارآمدی هزینه کلی سرمایه متمرکز است. ترازنامه یک نمای کلی از معیارهای اصلی ارائه می دهد که به راحتی می تواند روندها و نحوه مدیریت دارایی های شرکت را تعریف کند.

اینجا متوقف نمی شود نمونه دیگری از گزارش هوش تجاری را می توان برای لجستیک اعمال کرد، یکی از بخش هایی که می تواند بیشترین بهره را از هوش تجاری و تجزیه و تحلیل داشته باشد، بنابراین، به راحتی محموله ها، بازگشت ها، اندازه ها یا وزن ها را ردیابی کنید.

بهبود فرآیند استخدام با ابزارهای تجزیه و تحلیل منابع انسانی می تواند داده های پویا را زیر چتر گزارش BI قرار دهد، بازخوردها، مصاحبه ها، تجربه متقاضیان و تجزیه و تحلیل کارکنان را برای پردازش و استخراج راه حل ها آسان تر می کند. این تنها یک نمونه گزارش هوش تجاری است که می‌تواند با ایجاد KPIهای مناسب و توسعه استراتژی و اهداف تجاری با جزئیات بیشتری توسعه یابد.
3. استفاده از داده های بیدرنگ و تاریخی

با ابزارهای سنتی گزارش‌دهی، استفاده و درک حجم وسیعی از داده‌های جمع‌آوری‌شده دشوار است. ایجاد یک ارائه ساده از اطلاعات حجیم می تواند حتی با تجربه ترین مدیران را به چالش بکشد. گزارش‌دهی در هوش تجاری یک فرآیند یکپارچه است زیرا داده‌های تاریخی نیز در یک ابزار گزارش‌دهی آنلاین ارائه می‌شوند که می‌تواند تمام اطلاعات تجاری مورد نیاز را پردازش و تولید کند.

عامل مهم دیگری که باید در نظر گرفت امکان استفاده از داده های بلادرنگ است. میزان پیچیدگی‌ای که گزارش‌دهی در پروژه‌های BI می‌تواند به دست آورد را نمی‌توان با پروژه‌های سنتی مقایسه کرد. گزارشی که به صورت یک سند word نوشته شود، به اندازه تجزیه و تحلیل داده های بلادرنگ، با هشدارهای پیاده سازی شده که می تواند هر گونه ناهنجاری تجاری را پیش بینی کند، اطلاعات و مزایای مشابهی را ارائه نمی دهد و این نوع نرم افزار پشتیبانی در نتیجه باعث افزایش کارایی کسب و کار و کاهش هزینه ها می شود. ایجاد یک بخش کامل برای مدیریت و پیاده سازی این فرآیند بسیار مهم نیست – نرم افزارهای متعدد ارائه می توانند در این راه کمک کنند.
4. تجزیه و تحلیل مشتری و پیش بینی رفتار

هیچ شرکتی در دنیا وجود ندارد که روی مشتریان خود تمرکز نکند. آنها در نهایت کسانی هستند که درآمد را تامین می کنند و تعیین می کنند که آیا یک تجارت در بازار زنده می ماند یا خیر.

مشتریان همچنین نسبت به خرید و تصمیم گیری در مورد اینکه به کدام برند باید اعتماد کنند انتخابی تر شده اند. آنها برندهایی را ترجیح می دهند که «می توانند بین محصول ادراکی و نیازهای خود روانی طنین انداز شوند». اگر بتوانید نیازهای عاطفی آنها را برطرف کنید و رفتار آنها را پیش بینی کنید، خرید را تحریک خواهید کرد و یک تجربه روان برای مشتری ارائه خواهید کرد. گزارش‌های BI می‌توانند این منابع را ترکیب کرده و یک تجربه کاربر محرک ارائه دهند. نکته کلیدی، جمع آوری اطلاعات و تنظیم با نیازهای کاربر و اهداف تجاری است، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.
تجربه کاربری با جمع آوری اطلاعات، احترام به نیازهای کاربران و تطبیق با اهداف تجاری ترکیب می شود.

*منبع: newgenapps.com*

امروزه روش های متعددی وجود دارد که از طریق آنها مشتری می تواند با یک شرکت خاص تعامل داشته باشد. چت بات ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها، یا تعامل مستقیم؛ امکانات بی پایان هستند

افزایش این نوع تعامل، تعداد نقاط تماس ارتباطی و در نتیجه منابع داده را افزایش داده است. تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده می‌تواند یک دید کلی از مشتری ارائه دهد، ارزیابی کند که چرا یک استراتژی خاص کار کرده یا شکست خورده است، علت و معلول گزارش‌های خدمات مشتری را به هم مرتبط کند، و در نتیجه، عملیات تجاری را بهبود بخشد.
شانس شما: آیا می خواهید گزارش هوش تجاری خود را ایجاد کنید؟
آزمایشی رایگان 14 روزه ما را کاوش کنید و امروز از گزارش BI مدرن بهره ببرید!
5. بهینه سازی عملیاتی و پیش بینی

هر کسب و کار جدی از شاخص های کلیدی عملکرد برای سنجش و ارزیابی موفقیت استفاده می کند. مثال‌های بی‌شماری KPI برای انتخاب و اتخاذ در یک استراتژی وجود دارد، اما تنها ردیابی و تجزیه و تحلیل صحیح می‌تواند نتایج سودآوری به همراه داشته باشد. هوش تجاری و گزارش‌دهی فقط بر بخش ردیابی متمرکز نیست، بلکه شامل پیش‌بینی مبتنی بر تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده و هوش مصنوعی است که به راحتی می‌تواند به جلوگیری از تصمیم‌گیری پرهزینه و زمان‌بر تجاری کمک کند. بنابراین گزارش در هوش تجاری از زوایای متعدد برجسته می شود که می تواند بینشی ارائه دهد که در غیر این صورت نادیده گرفته می شود.
6. بهینه سازی هزینه

یکی دیگر از عوامل مهم بهینه سازی هزینه است. از آنجایی که هر کسب و کاری باید به طور جدی هزینه ها و ROI (بازده سرمایه گذاری) خود را در نظر بگیرد، اغلب هزینه ها و پس انداز به سختی اندازه گیری می شود. در مثال زیر، می توانید یک ماشین حساب تعاملی را ببینید که دارای پس انداز سالانه توسط investin است

g در یک نرم افزار گزارش کسب و کار.
ماشین حساب تعاملی پس انداز سالانه با سرمایه گذاری در یک نرم افزار گزارش کسب و کار.

به وضوح می توانید ببینید که در این مثال، پس انداز از 75000 یورو در سال فراتر می رود – داده های واضحی که می توانند به راحتی توسط مشاغل کوچک و شرکت های بزرگ تنها با چند کلیک محاسبه شوند.
7. تصمیم گیری استراتژیک آگاهانه

چه مدیر عامل باشید، چه مدیر اجرایی یا مدیریت یک تیم کوچک، با داشتن قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. به‌عنوان فردی با سابقه شرکت، باید استراتژی‌های مهمی را تدوین کنید و انتخاب‌های مهمی داشته باشید که تأثیر قابل‌توجهی بر کسب‌وکار داشته باشد. طبیعتاً تصمیمات و ابتکارات با این بزرگی را نباید ساده انگاشت. اینجاست که ابزارهای هوش تجاری گزارش‌دهی وارد می‌شوند.

در مورد تصمیم گیری ارشد یا تدوین استراتژی، استفاده از داده های دیجیتال به نفع خود برای راهنمایی شما در این فرآیند ضروری است. داشبوردهای گزارش BI بصری، بصری هستند و داده های مرتبط زیادی را ارائه می دهند و به شما امکان می دهند روندها را شناسایی کنید، نقاط قوت یا ضعف بالقوه را شناسایی کنید و بینش های پیشگامانه را به راحتی کشف کنید.

چه بخواهید بودجه خود را ساده کنید، یک کمپین بازاریابی هدفمند ترتیب دهید، یک فرآیند داخلی را بهبود بخشید، یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، استفاده از BI به شما توانایی تصمیم گیری سریع و آگاهانه و تعیین نقاط عطف یا معیارهای عملی را می دهد. اطلاعات

ماهیت قابل سفارشی سازی مدفوع های تحلیلی داده مدرن به این معنی است که می توان داشبوردهایی را ایجاد کرد که دقیقاً با نیازها، اهداف و ترجیحات شما مطابقت داشته باشد و روند تصمیم گیری ارشد را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مزایای ابزارهای BI، راهنمای کامل ما برای گزارش دهی داشبورد اجرایی را بررسی کنید.
8. فرآیندهای تدارکات ساده

یکی از مزایای کلیدی گزارش‌های مبتنی بر BI این است که اگر در قالبی قابل هضم مرتب شوند، به الگوهای منطقی و بینش‌هایی دسترسی پیدا می‌کنند که به شما امکان می‌دهد بخش‌های کلیدی کسب‌وکارتان را کارآمدتر کنید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که با گردش مالی بالایی از کالاها یا خدمات سروکار دارید. و اگر اینطور باشد، به احتمال زیاد شما نوعی از بخش تدارکات دارید.

فرآیندهای تدارکات شما برای موفقیت کلی و پایداری کسب و کار شما حیاتی است، زیرا عملکرد آن در تمام جنبه های اصلی سازمان فیلتر می شود. گزارش‌دهی هوش تجاری به شما کمک می‌کند استراتژی تدارکات خود را با ارائه تجسم‌های واضح بر اساس تمام عملکردهای کلیدی در بخش ساده کنید.
این نمونه گزارش هوش تجاری نمای کلی از ضروری ترین معیارهای بخش تدارکات را ارائه می دهد.

**برای بزرگنمایی کلیک کنید**

داشبورد تدارکات ما در بالا نه تنها از نظر بصری متعادل است، بلکه یک عکس فوری واضح از هر معیار حیاتی که برای بهبود فرآیندهای تدارکات خود در یک نگاه نیاز دارید ارائه می دهد.

این داشبورد ارزشمند BI با کار با سه KPI اصلی – میزان انطباق، تعداد تامین‌کنندگان و زمان چرخه سفارش خرید – بر بهبود روابط تامین‌کننده، کاهش هزینه‌های غیرضروری و ساده‌سازی چرخه تدارکات، در میان مجموعه‌ای از ابتکارات اضافی متمرکز است.

کار با داشبوردهای تعاملی به شما این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های بخش تدارکات خود را با اطمینان خلاصه کنید، که به نوبه خود به شما کمک می‌کند ضمن ایجاد آگاهی از برند، موفقیت خود را تسریع کنید. در عصر دیجیتال، آگاهی از برند برای رشد مستمر سازمان شما بسیار ارزشمند است.

یکی دیگر از مزایای غیرقابل انکار BI در عصر مدرن.
9. افزایش کیفیت داده ها

یکی از واضح‌ترین و قدرتمندترین مزایای هوش داده برای تجارت، این واقعیت است که کاربر را قادر می‌سازد تا آخرین قطره از داده‌های خود را فشرده کند.

در یک چشم‌انداز کسب‌وکار دیجیتالی که داده‌های جدید با سرعتی سریع ایجاد می‌شوند، درک اینکه کدام بینش و معیار ارزش واقعی دارند، یک میدان مین است. با این همه اطلاعات و زمان کم، تجزیه و تحلیل داده های هوشمند می تواند یک شاهکار غیرممکن به نظر برسد.

ما در طول این پست به این موضوع پرداخته‌ایم، اما افزایش کیفیت داده‌ها آنقدر مزیت قدرتمندی است که ارزش کاوش در آن را دارد. برای قرار دادن این مفهوم در یک دیدگاه عملی، مهم است که ویژگی‌ها و عملکردهای اصلی داشبوردهای BI مدرن را در نظر بگیرید:

دسترسی غیرمحدود به داده: به طور معمول، داشبوردهای اطلاعاتی پیشرفته در طیف وسیعی از دستگاه‌های تلفن همراه برای دسترسی غیرمحدود 24 ساعته به روندها، معیارها و بینش‌های ضروری در دسترس هستند. این امر امکان اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده های آگاهانه را در هر زمان و هر مکان ممکن می سازد و بهره وری را در فرآیند افزایش می دهد.
خلوص: از آنجایی که ابزارهای مدرن BI با استفاده از KPIهای بسیار بصری و متمرکز کار می کنند، می توانید مسئولیت داده های خود را بر عهده بگیرید و اطمینان حاصل کنید که معیارهایی که به شما ارائه می شود 100٪ با موفقیت مداوم کسب و کار شما مرتبط است. این ابزارهای بصری به عنوان سیستم‌های مدیریت و فیلتر کردن داده‌های فوق‌العاده مؤثر عمل می‌کنند. در نتیجه، تصمیمات شما دقیق خواهد بود و دیگر هرگز وقت خود را بر روی داده های اضافی تلف نخواهید کرد.
شمول سازمانی: ac

عملکرد یکپارچه و قابل دسترسی ابزارهای BI به این معنی است که برای بهره‌مندی از مزایای هوش داده‌ها، لازم نیست ذهن فنی داشته باشید. از آنجایی که امکان سفارشی کردن هر داشبورد بر اساس نیازهای خاص کاربر به آسانی و استخراج بینش معنادار از انبوهی از KPIهای پویا وجود دارد، همه افراد در سازمان می توانند عملکرد مستقیم خود را با تجزیه و تحلیل داده ها بهبود بخشند – چیزی که به نفع کل سازمان خواهد بود. داشبوردهای امروزی جامع هستند و ارزش کلی داده های سازمان شما را بهبود می بخشند.
قابلیت‌های داستان‌سرایی داده: اگر بتوانید یک داستان الهام‌بخش و مرتبط با داده‌های خود بگویید، می‌توانید اطلاعات حیاتی را به گونه‌ای ارائه دهید که با مخاطبان شما، چه کارمندان یا ذینفعان خارجی، طنین‌انداز شود. داشبوردهای هوشمند، داستان سرایی داده را به طور گسترده ای در دسترس قرار می دهند. در اینجا چند نمونه عملی داستان سرایی داده آورده شده است که قدرت روایت سازی داشبوردهای BI را اثبات می کند.

10. منابع انسانی و مدیریت عملکرد کارکنان

در پایان، اما مطمئناً نه کم اهمیت ترین، در جمع بندی نهایی مزایای BI، ما در نظر داریم که چگونه گزارش های BI-محور می توانند به مدیریت عملکرد کمک کنند.

با به دست آوردن دسترسی متمرکز به KPIهای مبتنی بر عملکرد، شناسایی روندهای بهره وری، مقایسه معیارهای مربوطه و افزایش عملکرد فردی آسان است. با انجام این کار، می توانید موفقیت کسب و کار خود را تا حد زیادی تسریع بخشید. برای درک این موضوع، ما به منابع انسانی و مدیریت عملکرد کارکنان نگاه می کنیم.

از بسیاری جهات، کارمندان شما رگ حیات کل سازمان شما هستند. اگر استعدادهای درون سازمان شما آسیب ببیند، کسب و کار شما نیز دچار مشکل خواهد شد. درگیر و با انگیزه نگه داشتن کارکنان شما حیاتی است.

به کنار نقش یا بخش، اگر کارمندان شما روی کار خود، یکدیگر و ماموریت اصلی شرکت سرمایه گذاری کنند، کسب و کار شما به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. اما نرم افزار هوش تجاری گزارش چگونه می تواند به تعامل و انگیزه کارکنان کمک کند؟

با دستیابی به داده‌های بصری پویا بر اساس عملکرد فردی و جمعی کارکنان، می‌توانید آموزش و همچنین پشتیبانی را در صورت نیاز به کارکنان خود ارائه دهید، در حالی که تابلوهای رهبر را پیاده‌سازی می‌کنید تا همه را تشویق کنید تا به بهترین شکل ممکن کار کنند.

ارائه پشتیبانی و فرصت‌های رشد مناسب به کارمندان، نشان دادن اهمیت دادن و ارائه مشوق‌ها به شما کمک می‌کند انگیزه خود را به طور تصاعدی افزایش دهید.
عملکرد کارکنان با فرآیندهای گزارش دهی هوش تجاری به تصویر کشیده شده است.

**برای بزرگنمایی کلیک کنید**

به عنوان یکی از وظایف اصلی بخش منابع انسانی مدرن، داشتن بینش برای مدیریت استعدادهای داخلی در اختیار شما بسیار مهم است. داشبورد کارمندان مبتنی بر منابع انسانی ما فرصتی را برای بررسی شاخص‌های کلیدی عملکرد، از جمله نرخ حضور، بهره‌وری، هزینه‌های آموزشی و ساعات اضافه کاری انباشته ارائه می‌دهد – همه بینش‌های ارزشمندی برای طرح‌های مدیریت عملکرد پایدار.

توانایی تعامل با داده‌های متمرکز کارمندان به شما قدرت می‌دهد تا استراتژی‌هایی ایجاد کنید که عملکرد، رضایت کارکنان و انسجام درونی را افزایش می‌دهد، به گونه‌ای که به شما مزیت بسیار مهمی در رقابت بدهد.

بهبود ارتباطات داخلی نقش اساسی در عملکرد و انگیزه کارکنان دارد. با راهنمای قطعی ما برای داشبوردهای اداری آشنا شوید که چگونه داشبوردهای صفحه بزرگ می توانند به بهبود انسجام بخش کمک کنند.
شانس شما: آیا می خواهید گزارش هوش تجاری خود را ایجاد کنید؟
آزمایشی رایگان 14 روزه ما را کاوش کنید و امروز از گزارش BI مدرن بهره ببرید!
نحوه دستیابی به گزارش BI با کیفیت
نحوه دستیابی به یک گزارش BI با کیفیت: 1. ذینفعان خود را تعریف کنید، 2. معیارهای مناسب را انتخاب کنید، 3. از تجسم ها استفاده کنید، 4. داده های خود را پایش کنید، 5. یک فرهنگ مبتنی بر داده را اجرا کنید، 6. مایل به یادگیری و یادگیری باشید. سازگار شدن.
1. ذینفعان خود را تعریف کنید

اولین قدم برای ایجاد یک گزارش BI با کیفیت، پاسخ به این سوال است: گزارش خود را به چه کسی خطاب می کنم؟ برای این منظور، باید با فهرست کردن همه ذینفعانی که نیاز به استفاده از گزارش دارند، شروع کنید و بر اساس نیازها و مهارت های فنی آنها، فقط اطلاعاتی را که برای آنها مرتبط است، درج کنید. هنگام استفاده از گزارش های BI خود به عنوان ابزاری برای بحث، دقت بسیار مهم است. اگر شاخص های کلیدی عملکرد را بیش از آنچه مورد نیاز است وارد کنید، خطر هدر دادن زمان و منابع، یا حتی رسیدن به نتایج اشتباه برای در نظر گرفتن معیارهای غیر ضروری در فرآیند تحلیل را دارید.

جدا از اطلاعات صحیح، باید نوع گزارش BI را نیز در نظر بگیرید که برای هر ذینفع مفیدتر است. شاید برخی از گزارش‌های عملکرد با داده‌های زنده که می‌توانند روزانه بررسی کنند و برخی دیگر از گزارش‌های ماهانه با معیارهای دقیق‌تر بهره ببرند. به این ترتیب شما همچنین می توانید برنامه گزارش BI خود را از قبل برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که همه به موقع به آنچه نیاز دارند می رسند. برای این منظور ابزارهای گزارش دهی خودکار مانند datapine شامل ویژگی هایی است که می توانید به راحتی گزارش های خود را برنامه ریزی کنید. در اینجا یک ویدیو برای نشان دادن آن برای شما وجود دارد:

2. معیارهای مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که مخاطب خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب می رسد

KPIها را برای گزارش BI خود با کمک ابزار KPI درست کنید. هر کسب و کار متفاوت است، بنابراین آنچه ممکن است برای برخی کارآمد باشد، ممکن است برای دیگران کاملاً متفاوت باشد. برخی از جنبه هایی که باید برای انتخاب معیارهای مناسب برای گزارش های BI خود در نظر بگیرید عبارتند از:

اهداف کسب و کار شما بلند مدت هستند یا کوتاه مدت؟
مخاطبان شما چه نوع نقشی در تصمیم گیری دارند؟
در زمینه تجزیه و تحلیل شما، چه معیارهایی به شما کمک می کند تا یک داستان داده جامع بگویید و به شما امکان می دهد اقدامات مناسب را انجام دهید؟

اگرچه امکان استفاده از منابع بسیاری برای ایجاد گزارش‌های خود مزیتی است که نباید از گزارش BI نادیده بگیرید، از دست دادن زمان با اطلاعات نامربوط آسان است. تمرکز بر اهداف کسب و کارتان به شما کمک می کند از ترکیبی از معیارهای بصری برای پیگیری دقیق پیشرفت خود بهره مند شوید. مهم است که در نظر داشته باشید که اگر فرصتی پنهان می بینید یا می تواند زمینه ای را برای بحث در مورد معیارهای اصلی شما فراهم کند، می توانید هر از چند گاهی سعی کنید KPI های دیگر را در گزارش های خود بگنجانید.
3. از تجسم داده ها استفاده کنید

همانطور که در مورد قبلی به شما گفتیم، انتخاب نحوه تجسم داده های خود در گزارش BI شما به اندازه انتخاب معیارهای مناسب مهم است. با توجه به اینکه انسان اطلاعات بصری را 60000 برابر سریعتر از متن پردازش می کند، نمی توان پتانسیل استفاده از تجسم های قدرتمند را برای داستان سرایی داده نادیده گرفت.

مانند هر فرآیند دیگری، انتخاب تجسم داده‌های شما جنبه‌هایی دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر در حال تولید یک گزارش مشتری هستید، می توانید آن را با رنگ ها و لوگوی برند خود شخصی سازی کنید تا حرفه ای تر به نظر برسید. همچنین باید فضا را در نظر بگیرید. گاهی اوقات برای تجزیه و تحلیل بزرگتر، ممکن است با اضافه کردن معیارهای بیش از حد بر روی آنها، گزارش های خود را به هم ریخته و رمزگشایی آنها دشوار کنید. به همین دلیل، همیشه باید به ابزارهای BI با ویژگی هایی مانند فیلتر کردن داده ها اعتماد کنید. به این ترتیب می توانید تمام اطلاعات را در یک صفحه نمایش دهید و بسته به بحث با نمودارها بازی کنید. در نهایت، با کمک ابزار داشبورد BI، باید تصاویر خود را برای دستگاه‌های مختلف مانند دسک‌تاپ، تبلت یا موبایل سازگار کنید تا گزارش‌های شما برای همه قابل دسترس‌تر باشد.

گردش کار کسب و کار شما را می توان با استفاده از گزارش های BI در قالب داده های بصری تعاملی و بلادرنگ به طور قابل توجهی افزایش داد. هر اطلاعات را می توان در یک داشبورد زنده جمع آوری کرد، که در نهایت گردش کار سریع، واضح، ساده و موثر را تضمین می کند. این نوع گزارش BI بصری، به راحتی قابل دسترسی و در جمع آوری بینش ثابت می شود.
4. داده های خود را نظارت کنید

استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، ارزش نهایی است که می‌توانید به گزارش BI اضافه کنید. همانطور که بارها و بارها بیان کرده ایم، مدیریت حجم زیادی از داده ها کار آسانی نیست. وقت گیر است و برای تشخیص هر گونه ناهنجاری که ممکن است بر کسب و کار تأثیر بگذارد نیاز به نظارت مداوم دارد. برای مقابله با این مشکل، datapine هشدارهای داده هوشمند را با استفاده از شبکه های عصبی ایجاد کرده است تا هرگونه تغییر مرتبط در داده های شما را پیدا کند و فوراً یک اعلان برای شما ارسال کند تا بتوانید سریع با آن مقابله کنید.

این نوع فناوری جدای از کشف ناهنجاری ها، قابلیت تشخیص الگو نیز دارد. تنها با چند کلیک، یک روند یا یک KPI خاص را تعیین می کنید و ابزار از داده های تاریخی برای پیش بینی مقادیر و روندهای آینده استفاده می کند. افزودن این نوع فناوری به تلاش‌های گزارش‌دهی BI به شما امکان می‌دهد تا بر آنچه کسب‌وکارتان را هدایت می‌کند کنترل داشته باشید و همچنین در زمان نظارت دستی صرفه‌جویی کنید. در تصویر زیر می توانید نحوه عملکرد هشدارهای داده از datapine را مشاهده کنید.
مثالی در مورد نحوه استفاده از هشدارهای هوشمند از datapine برای گزارش های با کیفیت BI.

**برای بزرگنمایی کلیک کنید**
5. فرهنگ داده محور را در کسب و کار خود پیاده کنید

یکی از نکات نهایی برای موفقیت در گزارشات هوش تجاری این است که آنها را یک قدم جلوتر ببرید. ما قبلاً به قدرتی که یک گزارش BI می تواند از نظر همکاری تیمی ارائه دهد اشاره کرده ایم. اکنون می خواهیم به شما بگوییم که چگونه داشتن یک فرهنگ دائمی مبتنی بر داده در شرکت شما موفقیت بلندمدت آن را تضمین می کند. در اینجا ما سه نکته را توضیح می‌دهیم تا همه افراد شرکت شما بتوانند از گزارش‌های BI برای تصمیم‌گیری بر اساس حقایق مبتنی بر شهود ساده استفاده کنند.

تیم خود را توانمند کنید: یکی از مهم ترین جنبه هایی که باید در هنگام استفاده از داده ها برای تصمیم گیری در نظر بگیرید، این است که همه افراد سازمان خود را برای انجام همین کار توانمند کنید. به کارمندان خود بیاموزید که برای پیاده سازی داده ها در فرآیندهای کاری خود نیازی به متخصص بودن ندارند. می توانید با تشویق آنها به پاسخ دادن به سؤالاتی مانند چرایی اتفاق، چگونه اتفاق افتادن آن و بهترین راه برای حرکت به جلو، شروع کنید.
روی سواد داده سرمایه گذاری کنید: پس از ایجاد انگیزه در تیم خود و آشنایی آنها با قدرت تجزیه و تحلیل داده ها، باید نحوه انجام آن را به آنها آموزش دهید. سواد داده توانایی تجزیه و تحلیل، خواندن و تصمیم گیری با داده ها است. داشتن توانایی ارتباط داده ها، درک نتایج و قرار دادن اطلاعات در زمینه برای جلوگیری از نتیجه گیری های گمراه کننده. با سرمایه گذاری در این شما می توانید

مطمئن شوید که همه افراد در تجارت شما به زبان داده صحبت می کنند.
ارتقای دسترسی: هنگامی که همه افراد در سازمان شما از اهمیت داده‌ها به‌روز هستند، باید فناوری را پیاده‌سازی کنید که کاربرپسند و برای همه در دسترس باشد. ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها مانند datapine یک رابط کاربری آسان با ویژگی‌های تعاملی ارائه می‌کنند که برای ایجاد گزارش‌های قدرتمند BI به مهارت‌های پیشرفته نیاز ندارد.

6. مایل به یادگیری و سازگاری باشید

آخرین نکته ما در مورد چگونگی دستیابی به گزارش های با کیفیت BI این است که هرگز یادگیری را متوقف نکنید. حتی اگر گزارش BI عالی برای استراتژی کسب و کار خود ایجاد کرده باشید، ممکن است فردا یا یک هفته دیگر مرتبط نباشد. به همین دلیل، شما باید همیشه با تغییرات سازگار باشید، فرآیندهای خود را دائماً زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید که مشکلات را سریع پیدا کرده و آماده مقابله با آنها هستید.

با تولید داده های بیشتر و بیشتری هر ساله، صنعت هوش تجاری هرگز از تکامل باز نمی ایستد. به همین دلیل است که یکی دیگر از بخش‌های مهم فرآیند گزارش‌دهی شما باید تمایل به انطباق با فناوری‌های جدید باشد که به شما اطمینان می‌دهد که حداکثر ارزش را از داده‌های خود استخراج می‌کنید و از رقبای خود فراتر می‌روید.
شانس شما: آیا می خواهید گزارش هوش تجاری خود را ایجاد کنید؟
آزمایشی رایگان 14 روزه ما را کاوش کنید و امروز از گزارش BI مدرن بهره ببرید!
گزارشگری در هوش تجاری: آینده یک شرکت پایدار

جمع‌آوری داده‌ها در دنیای دیجیتالی امروزی مهم است، اما اگر یک کسب‌وکار بخواهد در مواجهه با تغییرات دائمی از موفقیت پایدار برخوردار شود، تجزیه و تحلیل آن‌ها با ظرفیت بهینه‌اش بسیار مهم‌تر است.

گزارش‌دهی و هوش تجاری نقش مهمی در به دست آوردن ارقام اساسی برای توضیح تصمیمات و ارائه داده‌ها به گونه‌ای ایفا می‌کند که مزایای مستقیمی را برای کسب‌وکار ارائه می‌کند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هیچ صنعتی وجود ندارد که در حال حاضر تحت تأثیر اهمیت داده ها و تجزیه و تحلیل قرار نگیرد. ما فقط سطح را با مزایای برتر خود خراشیده ایم که هر شرکتی می تواند از آنها استفاده کند و نتایج تجاری مثبتی به همراه داشته باشد.

در راهنمای دیگری، به این موضوع پرداختیم که آینده هوش تجاری در سال‌های آینده چگونه خواهد بود. در این دنیای جدید جسورانه از هوشمندی داده، مشاغل با هر اندازه می‌توانند از ابزارهای BI برای تبدیل بینش به عمل استفاده کنند و خود را جلوتر از گروه پیش ببرند و در زمینه خود پیشرو شوند.

تشخیص مسائل تجاری، با راه حل های BI که گزارش های دقیق هوش تجاری را ارائه می دهد، تنها می تواند فضایی را برای توسعه آینده، کاهش هزینه و تجزیه و تحلیل جامع وضعیت استراتژیک و عملیاتی یک شرکت ایجاد کند.

به طور خلاصه، در اینجا مهمترین مزایای گزارش هوش تجاری آورده شده است:

افزایش سرعت گردش کار
اجرا در هر صنعت یا بخش
استفاده از داده های لحظه ای و تاریخی
تجزیه و تحلیل مشتری و پیش بینی رفتار
بهینه سازی و پیش بینی عملیاتی
بهینه سازی هزینه
تصمیم گیری استراتژیک آگاهانه
فرآیندهای تدارکات ساده
کیفیت داده های پیشرفته
منابع انسانی و مدیریت عملکرد کارکنان

و بهترین روش ها برای دستیابی به گزارش BI با کیفیت:

ذینفعان خود را تعریف کنید
معیارهای مناسب را انتخاب کنید
از تجسم داده ها استفاده کنید
داده های خود را نظارت کنید
فرهنگ داده محور را در کسب و کار خود پیاده کنید
مایل به یادگیری و سازگاری باشید

“اگر مایل به گوش دادن به آن باشید، داده ها صحبت خواهند کرد.” – جیم برگسون

در طول این راهنما، مقدمه‌ای عملی بر مفهوم هوش تجاری ارائه کرده‌ایم، نقش گزارش‌دهی BI را در محیط کسب‌وکار مدرن در نظر گرفته‌ایم، و مزایای انکارناپذیر استفاده از ابزارهای مناسب برای بهبود تلاش‌های تجزیه و تحلیل داده‌های شما را بررسی کرده‌ایم. فرآیندها و استراتژی ها

با کار با ابزارهای مناسب برای کار، کل سازمان خود را قدرتمندتر، کارآمدتر و البته باهوش تر می کنید. فرقی نمی‌کند در نرم‌افزار SaaS تخصص داشته باشید، خرده‌فروش لباس هستید، لوازم الکترونیکی می‌فروشید، ارائه‌دهنده اپلیکیشن موبایل هستید – یا هر چیز دیگری – اگر امروز از هوش در تجارت استفاده کنید، از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد. فردایی روشن تر

تقدیم به شما: اگر مشتاق هستید ابتکارات تجزیه و تحلیل داده داخلی خود را بهبود ببخشید، نرم افزار پیشرفته گزارش BI ما را برای یک دوره آزمایشی 14 روزه، کاملا رایگان امتحان کنید.

منبع:

datapine.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید