تاثیر داده کاوی در موسیقی

داده کلمه ای که به خوبی توسط دکتر سعید صیاد  از دانشگاه تورنتو تعریف شده است. داده  رابه طور معمول نتایج اندازه گیری (عددی) و یا شمارش (قطعی) می  داند. به همین ترتیب، معدن را به عنوان “زمینه چند رشته ای از جمله فن آوری پایگاه داده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، شبکه های عصبی، آمار، تشخیص الگو، سیستم های مبتنی بر دانش، کسب دانش، بازیابی اطلاعات، محاسبات با کارایی بالا تعریف می کند.. “

داده

داده

اساسا، هدف داده کاوی یافتن الگوهای داده و استخراج اطلاعات مفید برای به دست آوردن بینش کامل از حجم زیادی از داده ها است.

ارزش برنامه های کاربردی داده کاوی در سازمان هایی است که اغلب با مقدار زیادی اطلاعات برای تصمیم گیری مواجه هستند. در صنعت موسیقی نیز  صادق است که در حال حاضر مقدار زیادی اطلاعات که می تواند با استفاده از تکنیک های داده کاوی استخراج شود در این حوزه وجود دارد.

تجزیه و تحلیل داده های موسیقی برای شناسایی الگوها و تبدیل چنین داده ها به شناخت اتمسفر بازار است که دراصل در قلب تجربه کاربر در صنعت موسیقی است. تکنیک های داده کاوی همراه با سیستم عامل های محاسباتی با کارایی بالا می توانند نقش مهمی در تبدیل مجموعه های موسیقی پیچیده به دانش عملی داشته باشند.

روزانه 250 هزار برابر صفحات کتاب های موجود در کتابخانه ملی اطلاعات در زمینه موسیقی تولید می شود بدیهی است که همه این اطلاعاتذ برای موسیقی مفید نیست اما با استفاده از نرم افزار های تحلیلی اطلاعات مفید را استخراج کرد.

با این حال، سوال میلیون دلاری این است:

آیا واقعا اطلاعات موسیقی در رسانه ها و صنایع سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد؟ هنرمندان، نوازندگان، آهنگسازان، تولیدکنندگان، پخش کنندگان، مدیران و حتی شرکتهای ضبط موسیقی با چالش جدیدی در برابر تهدیدات رسانه های دیجیتال مواجه می شوند.

پرسش اساسی:داده

آیا راهی بهتر است؟ کارشناسان حقوقی معتقدند هنگامی که محتوای موسیقی یا تولید به سیستم عامل های رسانه ای منتشر می شود، از طریق قوانین و مقررات ده محافظت می شود، اما در شرایط دیگر مانند زمانی که محتوای موسیقی در سیستم عامل های منبع باز و یا کانال های توزیع رایگان وجود دارد همانطور که در یوتیوب و یا هر سیستم عامل دیگر ، اطلاعات آن ممکن است محافظت نشده باشد.

برای پیدا کردن یک تعادل مناسب و تبدیل شدن به مولد، باید از انقلاب دیجیتالی که به وسیله منبع باز، ابر، داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل داده غافل نشد- دسترسی به داده های موسیقی – غلبه بر چالش های دشوار و باز کردن فرصت های جدید در صنعت موسیقی.

این امر هنرمندان، نوازندگان، آهنگسازان، تولید کنندگان و حتی شرکت های ضبط را قادر می سازد تا به طور موثرتر و کارآمدتر از رسانه های صنفی و صنایع سرگرمی استفاده کنند و به سود کلانی دست یابند.

بنابراین این چالش جدیدی را به وجود می آورد – چهارمین انقلاب صنعتی به دلیل انفجار داده ها و پیشرفت فن آوری های جدید در صنعت موسیقی. موسس و مدیر اجرایی انجمن جهانی اقتصاد (WEF)، کلاوسوواب، اصطلاح چهارم انقلاب صنعتی را به عنوان یک «انقلاب تکنولوژیک که اساسا ما را در زندگی، کار و ارتباط با یکدیگر تغییر می دهد» تعریف می کند.

طبق داده موسیقی Science Data، داده های EMI وعده داده اند که تحلیلی و بینش را در صنعت موسیقی به طور اساسی تغییر دهند و درک کنند که چگونه هنرمندان و طرفدارانشان در همه جا به دوستداران موسیقی متصل می شوند. این ثروت از اطلاعات موسیقی EMI فرصتی برای رویکرد نوآورانه برای تحقیق موسیقی و بینش ایجاد می کند.

موسیقی دانشیار امیدوار است روشهای نوآورانه ای برای تفکر در صنعت ارائه دهد.که باعث می شود مزایای زیادی برای هنرمندان و طرفداران موسیقی به ارمغان بیاورد.

مجموعه داده های EMI به عنوان ” ثروتمندترین و بزرگترین مجموعه موسیقی شناخته شده” شناخته شده است.

یک مجموعه داده عظیم، منحصر به فرد، غنی و با کیفیت بالا که حاوی منافع، نگرش، رفتار، آشنایی.از موسیقی است که توسط طرفداران موسیقی در سراسر جهان بیان شده است.

“این ابتکار، با توجه به Science Data ، از اطلاعات به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده.برای به دست آوردن بینش جدید از داده های موسیقی بر اساس جمعیت شناسی شنوندگان.، و تجربه داده های گذشته موجود در مجموعه داده ها رسانه ای منتشر می شود،.از طریق قوانین و مقررات حفاظت شده محافظت می شود، اما در شرایط دیگر مانند زمانی که محتوای موسیقی.یا تولید در سیستم عامل های منبع باز و یا کانال های توزیع رایگان وجود دارد همانطور که.در یوتیوب و یا هر سیستم عامل دیگر رسانه های اجتماعی، اطلاعات آن ممکن است محافظت نشده باشد.

با این حال، این سوال مطرح می شود:داده

آیا هنرمندان صنعت موسیقی می توانند در سیستم دیجیتال جدیدی که به وسیله منبع باز، ابر،.داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل داده شده اند، زندگی مناسبی را به دست آورند؟ دنیای موسیقی امروز در مورد تجزیه و تحلیل است و تعجب آور نبود.که در سال 2015 Spotify و اپل هر دو.شرکت های تحقیق موسیقی مانند The Echo Nest و Semetric را به دست آوردند.

سوالات در مورد آینده صنعت موسیقی در عصر دیجیتال در ذهن بسیاری.از بازیگران این حوزه نقش رسانه ها و صنایع سرگرمی است.

تحول دیجیتال در ارتباط ارائه امکانات بی پایان برای جریان و دانلود موسیقی و در عین حال توانمند سازی طرفداران موسیقی.با کنترل بیشتر و راحتی از لحاظ عملکرد،.زمان و جایی که آنها موسیقی مورد علاقه خود را پخش می کنند، بیشتر است.

به طور مشابه، نگرانی ها در مورد مدل های جدید کسب و کار.مبتنی بر داده ها در صنعت موسیقی وجود دارد. این به این دلیل است که همه هنرمندان و نوازندگان دسترسی مجانی به سیستم عامل های دیجیتال رسانه های دولتی را ندارند.تا بتوانند دسترسی آسان به اطلاعات را به دست آورند.

بعضی از هنرمندان به سهولت از مزایای سیستم عامل های دیجیتال انقلابی جدید.برای تکیه بر وعده های بیشتر در فضای موسیقی دیجیتال استفاده می کنند.

دیگر این راز نیست که انقلاب دیجیتال فرصتی بی نظیر برای موسیقیدانان برای انتشار محصولات خود.و برای مصرف کنندگان برای گسترش چشم اندازهای موسیقی یا ترجیحات خود می دهد. پتانسیل منافع تجاری برای هنرمندان و نوازندگان امیدوار کننده است.به دلیل تعادل مناسب در مورد نحوه پرداخت آنها به استعداد خود در اکوسیستم دیجیتال. علاوه بر این، دولت ها بایستی چارچوب های سیاستی، مقررات و استانداردهای قانونی وضع کنند.تا اطمینان حاصل شود که هنرمندان و نوازندگان از فعالیت تجاری از رسانه ها و صنایع سرگرمی محافظت می شوند.

نوشتهٔ پیشین
CRM یا بهبود ارتباط با مشتری در سازمان‌ها چگونه کار میکند؟
نوشتهٔ بعدی
data mining چیست؟
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست