نقش اصلی هوش تجاری (BI) این است که با بهبود دسترسی به داده ها ، و سپس استفاده از این داده ها برای ایجاد بینش در مورد فرایندهای تجاری ، تمام قسمت های شرکت را بهبود بخشد. بنابراین ، برای فعالیت در هوش تجاری به چه مهارت هایی نیاز دارید؟ و چه مشاغلی حتی در این فالید وجود دارد؟ در این مقاله همه مواردی که باید بدانید از این که چرا می خواهید در BI ، نقش BI ، مهارت هایی که برای چنین نقش هایی باید داشته باشید ، برخی از حقوق پارکینگ و روند یافتن شغل در BI ، بدانید.

اول از همه ، ما باید به اطلاعات هوش تجاری در عمق بیشتری بپردازیم. BI یک فرایند مبتنی بر فناوری است که برای تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه اطلاعات عملی قابل استفاده است. داده های BI می توانند شامل اطلاعات تاریخی موجود در انبار داده ها و همچنین داده های جدید جمع آوری شده از سیستم های در حال اجرا باشند. این فرایند به مدیران ، مدیران و سایر کاربران نهایی شرکت کمک می کند تا با آگاهی بیشتری تصمیمات تجاری را اتخاذ کنند. روند BI می تواند به تصمیمات استراتژیک کمک کند که باعث بهبود بهره وری ، افزایش درآمد و سرعت رشد می شود.

معماری هوش تجاری خود شامل طیف گسترده ای از ابزارها ، برنامه ها و روش ها است – همه اینها سازمان ها را قادر می سازد داده ها را از سیستم های داخلی و منابع خارجی جمع آوری کنند ، آنها را برای تجزیه و تحلیل آماده کنند ، پرس و جو کنند و داده ها را بسازند و گزارش ها ، داشبوردها را ایجاد کنند. و تجسم داده ها سپس نتایج تحلیلی در اختیار تصمیم گیرندگان شرکتی و همچنین کارگران عملیاتی قرار دارد.

داشتن مشاغلی که روی هوش تجاری تمرکز دارند می تواند منافع شرکت را از جمله تسریع و بهبود تصمیم گیری ، بهینه سازی فرایندهای داخلی کسب و کار ، افزایش کارایی عملیاتی ، شناسایی مشکلات احتمالی تجاری ، شناسایی روند بازار و کسب مزیت های رقابتی نسبت به رقبای تجاری به همراه داشته باشد.

اصطلاح “هوش تجاری” خود شبیه “تیزهوشی تجارت” است که شخصی را توصیف می کند که سیستم های یک تجارت را درک می کند. با این حال BI خود بیشتر به تحلیل های تجاری نگاه می کند. علاوه بر این ، افرادی که در BI هستند نیاز به ترکیبی قوی در صورت کسب و کار و مهارت های IT دارند.

چرا می خواهید شغلی در BI داشته باشید؟

جدا از هر دلیل شخصی یا مبتنی بر حقوق و دستمزد ، ممکن است بخواهید به هوش تجاری وارد شوید ، مسیر شغلی دلایل دیگری نیز برای پیگیری آن فراهم می کند. به عنوان مثال ، برخی از نقش ها در هوش تجاری ، مانند نقش تحلیلگر BI ، در حال جدایی بیشتر هستند ، زیرا سازمان های بیشتری می آموزند که چگونه از تمام داده هایی که می توانند در هر سناریوی خاص جمع کنند ، استفاده کنند. مشکل این است که به اندازه کافی متخصص ماهر BI وجود ندارد که بتواند تقاضا را برآورده کند. اگر به BI علاقه مند هستید ، این می تواند به نفع شما باشد ، زیرا شرکت ها همیشه در جستجوی متخصصان خبره واجد شرایط هستند.

اگر به س yesالات زیر پاسخ مثبت دهید ، ممکن است این حرفه ایده آل باشد.

آیا شما عاشق استخراج ، درگیری ، سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده های پیچیده برای کشف داستانی برای کمک به مدیریت شرکت در تصمیم گیری های تجاری بهتر ، سریعتر و آگاهانه هستید؟
آیا شما مشتاقانه منتظرید تا داده ها ، معیارها ، معیارها و بینش های کارمندان را برای موفقیت در نقش هایشان فراهم کند؟
آیا می دانید که همیشه می توان فرایندها را بهبود بخشید ، برای اتوماسیون ، بهینه سازی و بهبود مستمر تلاش می کنید؟
آیا در عین تمرکز روی تصویر بزرگ ، انعطاف پذیر ، خلاق و جزئی گرا هستید؟

با توجه به اینکه BI ریشه در استراتژی تجارت و علوم کامپیوتر دارد ، انعطاف پذیری زیادی نیز برای شما فراهم می کند. این رشته خود با مناطق مختلفی برای تمرکز متنوع است. اگر می خواهید زمینه ها را تغییر دهید ، پیدا کردن تمرکز فعلی شما مناسب شما نیست ، بلند شدن و جابجایی حوزه های تخصصی تلاش زیادی نخواهد کرد. اگر متوجه شدید که یک نقش برنامه نویسی رایانه ای بیش از حد منزوی است ، می توانید به چیزی رو در رو – یا معکوس – بروید.

علاوه بر این ، انتخاب های زیادی در جهت جهت یافتن کار در هوش تجاری در دسترس است. بینشی که می توانید از داده ها بگیرید – و آنچه می توانید با این بینش انجام دهید – به این معنی است که انواع مختلفی از سازمان ها از BI استفاده می کنند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید در بخش مراقبت های بهداشتی به موضوعی بپردازید ، می توانید از طریق تجزیه و تحلیل مراقبت های بهداشتی به یک بیمارستان کمک کنید تا بتواند به طور موثر کار کند.

اگر می خواهید در یک محیط منزوی تر کار کنید و یک فرو رفتن عمیق در بینش فنی داشته باشید ، می توانید موقعیت های متمرکز بر کدگذاری را در نظر بگیرید.

همچنین نیاز به موقعیت های هوش تجاری در سازمان های کوچک و بزرگ وجود دارد. بنابراین ، اگر فرهنگ راه اندازی یک سازمان کوچک یا سفت و سخت بودن یک سازمان از قبل برجسته را ترجیح می دهید ، باید این گزینه را پیش روی خود داشته باشید.

نقش ها و مسئولیت های هوش تجاری

از آنجا که هوش تجاری نقش بسیار گسترده و متنوعی است ، بسیاری از نقش های مختلف BI وجود دارد که هرکدام وظایف مسئولیت های مختلف خود را دارند. برخی از مثالها شامل تحلیلگر BI ، توسعه دهنده BI ، مشاور BI و موتور BI است

وهم آور هر نقش در فرآیند هوش تجاری نقش خاصی دارد.

تحلیل گران هوش تجاری. آنها به طور كلی مسئول تجزیه و تحلیل داده های سازمان هستند. این تحلیلگران معمولاً برای یافتن داده های مربوط به بخشهای مختلف و فرایندهای توسعه ، باید در مجموعه داده های بزرگ فرو روند. تحلیلگران BI باید در تصمیم گیری بر اساس استنباط های داده محور و تفکر استراتژیک برای کشف بینش جدید مهارت داشته باشند.

توسعه دهندگان BI. اینها مهندسانی هستند که وظیفه توسعه ، استقرار و نگهداری نرم افزار هوش تجاری را بر عهده دارند – ابزاری که در کارشان به تحلیلگران BI کمک می کنند. بعنوان مثال ، برخی از این ابزارها می توانند شامل ابزارهای تجسم داده مانند داشبوردهای تعاملی و ابزارهای نظارت بر داده ها باشند. توسعه دهندگان BI باید در توسعه سیستم عامل های نرم افزاری و همچنین اجرای درخواست های داده محور در صورت درخواست مهارت داشته باشند – همچنین مدیریت تصمیم گیری داده محور نیز نامیده می شود.

مشاوران BI. مشاوران BI به یک سازمان کمک می کنند تا استراتژی های جدیدی را برای مدیریت داده های خود بیاموزد. به این ترتیب ، شما به بهبود نرم افزار موجود شرکت یا پیاده سازی سیستم های جدید کمک می کنید تا سازمان بتواند کارایی بیشتری داشته باشد. این مشاوران ممکن است اهداف مختلفی از قبیل نظارت بر بهبود فرایندهای داخلی ، ارائه تخصص در توسعه طراحی ، پیاده سازی ابزارها و سیستم های BI یا تهیه طرح ها و گزارشات بین منابع لایه داده و ابزارهای جستجوی موقت داشته باشند. مشاوران BI باید در کارهای مختلف مهارت داشته باشند ، مانند ارائه گزارش برای معیارهای عملکرد ، ارائه نرم افزار مقرون به صرفه ، مقایسه پیشرفت عملیاتی با توسعه پروژه ، کمک به برنامه ریزی بودجه و ایجاد جدول زمانی.

مهندسین BI. مهندسان BI مسئول چرخه عمر کامل انبارهای داده و محیط های گزارشگر BI هستند. مهندسان از پیاده سازی ، تولید و مدیریت عملکرد آن سیستم ها پشتیبانی می کنند. مهندسان BI همچنین ممکن است نرم افزارهای گزارشگری و تحلیلی را طراحی کنند. اساساً ، آنها ضمن حفظ اجرای استراتژیک آن ابزارها و فرایندها ، به تنظیم و تنظیم دقیق ابزارها و فرآیندهای مبتنی بر BI کمک می کنند. یک مهندس BI باید بتواند با تحلیلگران BI ، توسعه دهندگان و سایر بخش ها و همچنین با مشتری همکاری کند.

از این چهار موقعیت می توانید ببینید که نقش ها و مسئولیت ها در یک محیط BI چگونه ممکن است متفاوت باشد. نقش های فنی بیشتر ، مانند توسعه دهندگان BI ، به طور مستقل در موضوعات خاص کار می کنند ، در حالی که سایر نقش ها ، مانند مهندسان BI یا مشاوران ، نیاز به کار با دیگران دارند.

عناوین مشترک BI عبارتند از:

  • مدیر BI
  • تحلیلگر کسب و کار
  • توسعه دهنده داده های بزرگ
  • مدیر هوش تجاری
  • توسعه دهنده برنامه های پایگاه داده
  • تحلیلگر داده
  • توسعه دهنده انبار داده
  • مهندس انبار داده
مهارت های هوش تجاری

مهارت های مورد نیاز برای یک نقش BI ممکن است در هر موقعیت تغییر کند ، زیرا موقعیت های مختلف نیاز به مجموعه مهارت های خاص دارند. با این حال ، برخی از مهارت های نرم و سخت کلی که باید داشته باشید عبارتند از:

  • استعداد در تجزیه و تحلیل داده ها
  • حل مسئله
  • ارتباطات
  • دانش در مورد SQL
  • دانش خاص صنعت ، مانند مراقبت های بهداشتی

تجزیه و تحلیل داده ها به مهارت های مورد نیاز برای مدیریت پایگاه داده ، نوشتن پرس و جو داده و تفکر انتقادی برای تعیین نحوه جمع آوری داده ها اشاره دارد. همچنین باید بدانید که چگونه داده های جمع آوری شده را طبقه بندی کنید. برای حل مسئله ، باید بتوانید زمینه های مسئله را شناسایی کنید ، عواملی را که ممکن است در بروز مشکلات نقش داشته باشند تعیین کنید و راه حل ها و برآورد هزینه ها را تهیه کنید.

از آنجا که مهارتهای مورد نیاز برای هر موقعیت متفاوت است ، ما به عنوان نمونه مهارتهای علوم داده مورد نیاز برای تحلیلگر BI را مرور خواهیم کرد. یک تحلیلگر BI باید مهارت های زیر را داشته باشد:

  • دانش انبارهای داده
  • مدل سازی داده ها
  • تحلیل داده ها
  • داده کاوی
  • زبان های برنامه نویسی مانند پایتون و C #
  • مهارت های ارتباطی و تفکر انتقادی
  • مدیریت و گزارش پایگاه داده

مهارت های مختلف هوش تجاری در هر منطقه از BI که ممکن است در آن قرار داشته باشید مورد نیاز است. لیست کوچکی از برخی از این مهارت های فنی بیشتر شامل موارد زیر است:

  • C و C ++
  • ایجاد گزارش های مبتنی بر داده
  • حاکمیت داده ها
  • تجسم داده ها
  • اشکال زدایی
  • ارزیابی نرم افزار BI
  • نظارت بر کیفیت داده ها
  • مهارت در سیستم عامل های مایکروسافت ، مانند Excel و Power BI
  • تحلیل آماری
حقوق و دستمزد BI

حقوق برای موقعیت های BI بسته به زمان و مکان متفاوت است. علاوه بر این ، به طور کلی برآورد حقوق و دستمزد در مورد برخی از وب سایت های معروف تر که متوسط ​​حقوق را گزارش می دهند ، می باشد. در واقع ، به عنوان مثال ، تخمین می زند که متوسط ​​حقوق برای افرادی که در BI زندگی می کنند از 43،557 دلار در سال تا 112،466 دلار در سال باشد. PayScale به طور متوسط ​​68336 دلار در سال تخمین می زند ، در حالی که Glassdoor سالانه 76402 دلار تخمین می زند.

حقوق شما همچنین به نوع موقعیت BI شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، چهار نقش که قبلاً ذکر شد به طور متوسط:

از کجا می توان شغل BI پیدا کرد

یک راه خوب برای شروع کار در یافتن کار BI این است که از LinkedIn استفاده کنید و با برخی از متخصصان BI تماس بگیرید تا از آنها بپرسید آیا می توانند توصیه های اولیه ای ارائه دهند. اگر از قبل شخصی را در این صنعت می شناسید ، برای شروع کار بسیار راحت تر خواهید بود. می توانید به دنبال مشاغل موجود در اینترنت در وب سایت هایی مانند Indeed ، Glassdoor ، LinkedIn ، Dice ، AngelList یا Monster باشید. همچنین ، شما همیشه می توانید به یک مدیر استخدام مراجعه کنید تا به روند جستجو کمک کند.

هنگام نوشتن رزومه خود ، باید بر مهمترین مهارتهای خود ، ابزارهایی که می دانید چگونه از آنها استفاده می کنید ، شغل فعلی ، گواهینامه ها ، پروژه های جانبی و سوابق تحصیلی خود تمرکز کنید. هیچ نمونه کلی رزومه BI وجود ندارد ، اما شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا ماهرانه و منحصر به فرد به نظر برسید

در نامه نامه شما باید بر مهارتهای تحلیلی که در مشاغل گذشته خود استفاده کرده اید تأکید شود. ارائه مثالهایی از مسائل گذشته که توانستید بر آنها غلبه کنید نیز ایده خوبی است. اطمینان حاصل کنید که مهارت ها و الزاماتی را که ممکن است آگهی استخدام اصلی ایجاد کرده باشد ، ذکر کنید. دانش اضافی در مورد BI – مانند اینکه چگونه یادگیری ماشین در فرایند BI کمک می کند – نیز در صورت داشتن ، به شما کمک می کند.

همچنین می توانید یک گواهینامه تحلیلگر BI بدست آورید ، که ممکن است به روند کار کمک کند. به عنوان مثال ، مجوز Certified Business Intelligence Professional (CBIP) ، که توسط Transforming Data with Intelligence (TWDI) ارائه شده است ، تنها معدود گواهینامه های حرفه ای موجود برای تحلیل گران BI است. گواهینامه نشان می دهد که شما مفاهیم ، تکنیک ها و ابزارهای BI را می دانید. این گواهینامه بسته به نمره نیز دارای سطوح مختلف است. سطح تمرین کننده به نمرات در 50٪ یا بالاتر و سطح تسلط به نمرات بالاتر از 70٪ در هر سه آزمون اعطا می شود. همچنین می توانید در ابزارهای رایج BI یا زبانهایی مانند R ، Hadoop و Python گواهی بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید