معیارهای اصلی شرکت‌ها برای استخدام کارمندان چیست؟

استخدام، از منظر متقاضی کار، از زمان درخواست شغل تا لحظه پذیرفتن پیشنهاد شغلی، شامل چند مرحله است که طی مراحل مختلفی در فرآیند جذب و استخدام طی می‎گردد. در اینجا اطلاعات مربوط به تمام مراحل فرآیند استخدام، از جمله درخواست شغل، مصاحبه، آزمایش استخدام، بررسی پیشینه و پیشنهادات شغلی، همراه با نکات و مشاوره برای هر یک از آنها وجود دارد.

برنامه‌های شغلی

اولین قدم در فرایند استخدام، البته، درخواست شغل و جلب درخواست شما برای مشاغل مورد علاقه شماست. بسته به سازمان و شغل مورد نظر، شما می‌توانید بصورت آنلاین اقدام کنید، یک رزومه و نامه  از طریق ایمیل ارسال کنید یا شخصاً درخواست دهید.

در اینجا یک راهنمایی گام به گام برای درخواست شغل، از جمله نحوه درخواست شغل آنلاین، نحوه پر کردن درخواست شغلی، نحوه نوشتن نامه‌های درخواست شغل و نکات و توصیه‌هایی برای درخواست شغل آورده شده است.

پس از ارسال درخواست شما‌، بسیاری از کارفرمایان از سیستم‌های ردیابی متقاضی برای پردازش درخواست‌های شغلی و مدیریت فرایند استخدام استفاده می‌کنند.

سیستم‌های ردیابی متقاضی

سیستم‌های ردیابی متقاضی روشی خودکار برای مدیریت کل فرآیند استخدام، از دریافت برنامه‌ها تا استخدام کارمندان، برای شرکت‌ها فراهم می‌کند. این سیستم‌های رایانه‌ای همچنین برنامه‌ها را برای کمک به کارفرمایان در تعیین اینکه با کدام متقاضیان برای یک کار مصاحبه می‌کنند، نمایش می‌دهند.اگر متقاضی کار آنلاین هستید، به احتمال زیاد شرکت از سیستم ردیابی متقاضی استفاده می‌کند. برای اینکه بیشترین فرصت را به خودتان بدهید، بهتر است از کلمات کلیدی در رزومه خود استفاده کنید.

ارزیابی استعدادهای درخشان

برخی از شرکت‌ها متقاضیان را برای استخدام آزمایش می‌کنند تا مشخص کنند که آیا این داوطلب برای شغل‌هایی که استخدام می‌کنند مناسب است یا خیر. شرکت‌هایی که آزمون‌های قبل از استخدام (ارزیابی استعداد) را انجام می‌دهند متقاضیانی را می‌پذیرند که با معیارهای استخدام آنها مطابقت داشته باشد.

بسیاری از شرکت‌ها، مصاحبه‌های غربالگری و پس از آن مصاحبه‌های حضوری، مصاحبه‌های دوم و حتی مصاحبه‌های سوم، دارند. در اینجا اطلاعات مربوط به هر مرحله از فرآیند مصاحبه، همراه با مشاوره در مورد بهترین روش برای مدیریت هر نوع مصاحبه هنگام پیشرفت نردبان مصاحبه به سمت پیشنهاد شغلی، آورده شده است.

نکته

حتی اگر ممکن است کار زیادی به نظر برسد، به خصوص هنگامی که به چندین مصاحبه رفته‌اید، پیگیری بعد از هر مرحله از روند مصاحبه مهم است. در واقع، مهمترین کاری که می‌توانید انجام دهید پیگیری و تکرار علاقه خود به این موقعیت و تشکر از مصاحبه‌گر است که وقت خود را برای ملاقات با شما اختصاص داده است. خواه یک ایمیل باشد یا یک تماس تلفنی، تکرار علاقه خود به موقعیت و شرکت همیشه ایده خوبی است.

آزمایش دارو

انواع مختلفی از آزمایشات دارویی وجود دارد که ممکن است از داوطلبان استخدام خواسته شود آنها را انجام دهند. انواع آزمایش‌های دارویی که وجود دارو یا الکل را نشان می‌دهد شامل صفحه نمایش داروی ادرار، آزمایش داروی مو یا الکل، صفحه داروی بزاق و صفحه داروی عرق است.

بررسی سابقه

شما ممکن است مشروط به یک پیشنهاد کار با چک سوابق و / یا یک چک اعتبار دریافت کنید. یا، ممکن است قبل از اینکه شرکتی پیشنهاد کار بدهد، بررسی پیشینه انجام شود. آنچه شرکت در حین بررسی سابقه یاد می‌گیرد، می‌تواند منجر به عدم پیشنهاد کار یا پس گرفتن پیشنهاد شغلی شود.

چک‌های اعتباری
امتیاز عالی

شرکت‌ها بیشتر در حال انجام چک اعتباری متقاضیان کار هستند و سپس هنگام تصمیم‌گیری در مورد استخدام، از این اطلاعات اعتباری به عنوان بخشی از روند استفاده می‌کنند. گزارش اعتبار اشتغال شامل اطلاعات شناسایی، از جمله نام، آدرس، آدرس‌های قبلی و شماره تأمین اجتماعی است. همچنین یک چک اعتباری بدهی را که شما درگیر سابقه پرداخت خود شده‌اید، از جمله پرداخت دیرکرد، نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید که برخی از شهرها و شهرداری‌های محلی استفاده از گزارش‌های اعتباری را تنظیم کرده و محدودیت‌هایی را برای نحوه استفاده از اطلاعات توسط کارفرمایان ایجاد کرده‌اند.

در برهه‌ای از جستجوی شغل شما، یک کارفرمای بالقوه درخواست مراجعه می‌کند. به طور معمول، این زمانی خواهد بود که شرکت به عنوان استخدام بالقوه به شما علاقه جدی داشته باشد. مهم است که آماده باشید تا لیستی از منابع استخدام را که می‌توانند مهارت‌ها و صلاحیت‌های شما را برای شغل مورد نظر خود تأیید کنند، ارائه دهید.

پیشنهادات شغلی

هنگامی که از طریق فرآیند استخدام چالش برانگیز موفق شدید، مرحله آخر پیشنهاد شغل خواهد بود. قبل از پذیرش، ارزیابی بسته جبران خسارت و مزایا، بررسی اینکه آیا می‌خواهید پیشنهادی معوقه بدهید یا از طریق مذاکره درمورد حقوق کار می‌کنید، مهم است و سپس پیشنهاد کار را قبول یا رد کنید.

تکمیل مدارک

آخرین مرحله در فرایند استخدام، تکمیل مدارکی است که باید به عنوان کارمند شرکت وارد کار شوید. فرم‌هایی که باید تکمیل کنید شامل واجد شرایط بودن فرم‌های کار، فرم‌های نگهداری مالیات و مدارک خاص شرکت است.

طول مراحل استخدام

روند استخدام چه مدت طول می‌کشد؟ از زمان مراجعه تا زمانی که پیشنهاد کاری می‌گیرید یا می‌فهمید شغل خود را پیدا نمی‌کنید، چقدر زمان می‌برد؟ متفاوت است ممکن است بلافاصله با شما تماس گرفته شود، تقریباً بلافاصله مصاحبه کنید و سریع پیشنهاد کاری بگیرید. در سایر موارد، روند استخدام می‌تواند طولانی و زمانبر باشد.

نوشتهٔ پیشین
8 مهارت کلیدی که یک تحلیلگر BI باید داشته باشد!!
نوشتهٔ بعدی
اهمیت هدف گذاری در بازاریابی چیست؟ و 6 دلیل مهم بودن هدف گذاری در بازاریابی
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست