معرفی و شناخت کامل نرم افزار پاور بی آی (Power BI)

اکسل تنها یک صفحه گسترده نیست. قابلیت های بی نظیر هوش تجاری از نسخه 2010 به خوبی به اکسل اضافه شده و تبدیل به یک مزیت رقابتی خیلی خوب برای کاربران حرفه ای تر اکسل شده اند. هوش تجاری سلف سرویس رفته رفته با وجود پاور بی آی  (Power BI) که محصول خارق العاده از مایکروسافت است تبدیل به هوش تجاری هدایتگر و جامع می گردد. ویدئوی زیر کمک می کند به خوبی با امکانات و ابزار های هوش تجاری مایکروسافت که با اکسل نیز همراهی خواهند کرد آشنا شوید.

پاوربی آی (Power BI) چیست؟

Power‌ BI مجموعه‌ای از ابزارهای تجزیه‌و‌تحلیل کسب‌و‌کار است که سبب می‌شود افراد درون‌سازمان دید مناسبی نسبت به سازمان پیدا کنند. از این طریق به صدها منبع‌داده، ساده‌سازی و آماده‌سازی داده‌ها و تجزیه‌و‌تحلیل درایوها دست پیدا می‌کنید. گزارشات زیبایی تهیه خواهید کرد و سپس آن‌ها را در کل سازمان انتشار خواهید داد. از این طریق وب و تمامی دستگاه‌های موبایل از این داده‌ها و اطلاعات استفاده می‌کنند. هر شخصی به راحتی می‌تواند یک داشبورد شخصی با مشخصات منحصر به‌فرد برای کسب‌و‌کار خود ایجاد کند. این داشبورد، قابلیت گستردگی در سراسر شرکت را خواهد‌داشت و البته می تواند با امنیت لازم ایجاد گردد.

Power BI دکستاپ

اگر شما یک تحلیلگر داده ای هستید که گزارش و تجزیه و تحلیل خود را به سازمان خود ارائه می کند، Power BI  به شما اجازه می دهد با آنچه که از طریق آن می سازید مولد و خلاق باشید. Power BI دکستاپ، ابزاری قدرتمند برای ارائه گزارشات است. داده‌ها را از پایگاه‌داده مختلف، فایل‌ها و خدمات‌وب با ابزارهای بصری ترکیب کنید تا به شما کمک کند. در این صورت به طور خودکار، کیفیت داده‌ها و قالب‌بندی را درک می‌کنید.

با بیش از 20‌تصویر داخلی ساخته‌شده و مجموعه‌ای از بصری‌سازی، گزارش‌های خیره‌کننده‌ای ایجاد کنید . بدین‌شکل پیام شما را به طور موثر منتقل می‌نماید. با سرویس Power‌BI، گزارشات عمومی به‌صورت امن به سازمان‌ شما منتشر‌شده و تنظیم مجدد اطلاعات به‌طور خودکار صورت خواهد‌گرفت. بنابراین هر کس آخرین اطلاعات را خواهد داشت.

Power BI می تواند تمامی داده های سازمان را، چه در فضای ابری و چه در محل، به صورت یکجا جمع آوری کند. با استفاده از Power‌BI، شما می‌توانید پایگاه‌های‌داده SQL Server، مدل خدمات تجزیه و تحلیل و بسیاری از منابع داده‌ای دیگر را به داشبورد خود در Power‌BI متصل کنید. اگر شما قبلا پورتال‌ها یا برنامه‌ها را گزارش کرده‌اید، گزارش‌های Power‌BI و داشبورد را برای تجربه‌ی یکپارچه‌سازی داده‌ها یکجا داشته‌باشید.

ویژگی های اصلی پاور بی آی:

  • کل سازمان خود را در یک داشبورد مانیتور می کنید.
  • گزارش های محاوره ای و جامع می سازید.
  • اتصال آسان هوش تجاری به نرم افزار ها انجام می شود.
  • اشتراک گذاری (Publish) داشبورد ها روی وب و Cloud

Power BI یک سرویس ابری هوش تجاری است. اما کاربری طراحی آن دسکتاپ است. یعنی یک نرم افزار تحت سیستم عامل ویندوز در مقابل شما قرار دارد.

مزایای استفاده از پاور بی آی :

  • پشتیبانی از راه اندازی ترکیبی: این ویژگی اتصالات داخلی، به کاربران اجازه می دهد که از ابزارهای قدرت، برای اتصال با تعدادی زیادی از منابع داده ای مختلف شرکت های مایکروسافت، Salesforce  و دیگر فروشندگان، بهره ببرند.
  • دید سریع: این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا زیرمجموعه‌ای از داده‌ها را ایجاد کنند. تا به‌طور خودکار به تجزیه و تحلیل آن اطلاعات بپردازند.
  • یکپارچه‌سازی Cortana: این ویژگی به‌ویژه در دستگاه‌های تلفن‌همراه به محبوبیت زیادی رسیده و به کاربران این اجازه را می دهد با استفاده از زبان‌طبیعی و دسترسی به نتایج با استفاده ازCortana، دستیار دیجیتال مایکروسافت، به صورت صوری به داده های پرسشی دست یابند.
  • سفارشی سازی: این ویژگی به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا ظاهر پیش فرض و ابزار گزارش دهی را تغییر دهند و ابزارهای جدید را به پلت فرم وارد کنند.
  •  API ها برای یکپارچه سازی: این ویژگی به توسعه دهندگان این قابلیت را می دهد که از طریق کد و API ها داشبورد Power BI را در سایر محصولات نرم افزاری جاسازی نمایند.

استفاده از محتوای ارائه شده با ذکر منبع بلامانع است.

هوش تجاری کیسان

منبع: Microsoft

نوشتهٔ پیشین
10 گام برای کاهش پیچیدگی مدیریت داده ها
نوشتهٔ بعدی
رابطه هوش تجاری و هوش مصنوعی

5 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست