اگر وب سایت تجاری را اداره می کنید ، احتمالاً شنیده اید که باید از HTTP به HTTPS تغییر وضعیت دهید. اما آیا تفاوت بیشتری نسبت به “ث” های اضافی وجود دارد؟

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار ، حتی کوچکترین تفاوت در یک محصول ، استراتژی بازاریابی یا هر چیز دیگری که مربوط به کسب و کار شماست می توانید تفاوت بزرگی ایجاد کنید.

اما آیا تغییر به HTTPS تأثیر قابل توجهی بر وب سایت و تجارت شما خواهد داشت؟

به هر حال ، برخی از کاربران متوجه تفاوت نمی شوند.

در اینجا ، ما تفاوت بین HTTP و HTTPS و اینکه آیا شما باید تغییر دهید را مورد بحث قرار می دهیم.
HTTPS در مقابل HTTP: تفاوت چیست؟

HTTP و HTTPS پروتکل هایی هستند که نحوه انتقال اطلاعات از طریق اینترنت را کنترل می کنند. برای درک تفاوت بین HTTP و HTTPS ، بیایید هر یک را جداگانه و نحوه کار آن را بررسی کنیم.
HTTP چیست؟

HTTP مخفف Hypertext Transfer Protocol است ، یک پروتکل لایه برنامه که توسط تیم برنرز لی ایجاد شده است. این پروتکل قوانین استاندارد ارتباط بین سرورهای وب و سرویس گیرندگان (مرورگرها) را ارائه می دهد.

مهمترین مشکل HTTP استفاده از متن ساختار یافته با فرمت است ، بنابراین داده ها رمزگذاری نمی شوند.

در نتیجه ، داده های منتقل شده بین دو سیستم می تواند توسط مجرمان سایبری رهگیری شود.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما از وب سایتی استفاده می کنید که از HTTP استفاده می کند و وب سایت شما را ملزم می کند که برای ورود به سیستم اطلاعات کاربری ایجاد کنید. از آنجا که داده های به اشتراک گذاشته شده بین سرورها و مرورگر شما رمزگذاری نشده است ، هکرها می توانند به راحتی اطلاعات کاربری شما را رهگیری و رمزگشایی کنند.
مشاوره با نیل پاتل

ببینید چگونه آژانس من می تواند حجم زیادی از ترافیک را به وب سایت شما هدایت کند

SEO – باز کردن حجم عظیمی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.

رزرو تماس

به همین دلیل موتورهای جستجو مانند Google اکنون با استفاده از HTTP نماد قفل باز را در آدرس های وب نمایش می دهند. آنها همچنین پیامی را نشان می دهند که نشان می دهد وب سایتی که قصد بازدید از آن را دارید ناامن است.

یکی دیگر از اشکالات HTTP این است که فقط می تواند به یک درخواست در یک زمان رسیدگی کند.
چه زمانی باید از https در مقابل http استفاده کنید

یک سند کامل از اسناد فرعی مختلف بازسازی می شود. برای بارگیری یک صفحه وب ، چندین درخواست نیاز است. البته ، این بدان معناست که سرعت بارگذاری می تواند برای وب سایت ها و صفحات بزرگ تأثیر منفی بگذارد.
HTTPS چیست؟

HTTPS یک نسخه پیشرفته از HTTP است که از SSL یا TLS برای رمزگذاری اطلاعات منتقل شده بین سرور و سرویس گیرنده استفاده می کند.

SSL مخفف لایه سوکت های امن است ، در حالی که TLS مخفف امنیت لایه حمل و نقل است. هر دو فناوری یک اتصال رمزگذاری شده ایمن بین یک سرور وب و مرورگر وب که با آن ارتباط برقرار می کند ایجاد می کنند.

لایه امنیتی اضافه شده باعث می شود پروتکل انتقال متن امن (HTTPS) جایگزین بهتری بین دو پروتکل باشد. این امر به ویژه در مورد وب سایت هایی که داده های حساس را مدیریت می کنند ، مانند وب سایت های تجارت الکترونیک یا هر سایت دیگری که کاربران را ملزم به ورود به سیستم با استفاده از اعتبار خود می کند ، صادق است.

به طور خلاصه ، HTTPS نسخه امن تری از HTTP است.
https vs http – نمونه ای از NeilPatel https

این ایمنی ارائه شده توسط HTTPS باعث می شود اطلاعات کاربران در سه لایه ایمن باشد:

رمزگذاری: این امر کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که فعالیت کاربر قابل ردیابی یا سرقت اطلاعات آنها نیست.
یکپارچگی داده ها: HTTPS از انتقال فایل بین سرور وب و وب سایت و بالعکس جلوگیری می کند.
احراز هویت: HTTPS وب سایت ها را تأیید می کند. احراز هویت به ایجاد اعتماد با کاربران کمک می کند.

همانطور که مشاهده می کنید ، تفاوت بین HTTP و HTTPS بسیار زیاد است.
HTTPS در مقابل HTTP: کدام برای SEO بهتر است؟

من فوراً به این پاسخ می دهم: HTTPS برای SEO بهتر است. در اینجا دلیل آن است.
HTTPS برای امنیت سایت بهتر است

امنیت یکی از بزرگترین مواردی است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی وب سایت ها به آن توجه می کنند.

به همین دلیل است که گوگل اعلام کرد HTTPS یکی از سیگنال های رتبه بندی است که در الگوریتم خود استفاده می کند.

این یکی از مهمترین مزایای HTTPS نسبت به HTTP در مورد SEO است.
داده های ارجاع HTTPS واضح تر است

علاوه بر عامل امنیتی ، یکی دیگر از مزایای SEO که با HTTPS به دست می آورید و با HTTP به دست نمی آورید ، درک بهتر داده های ارجاع است. اگر وب سایت شما هنوز از طریق HTTP کار می کند و داده های خود را در Google Analytics (GA) بررسی می کنید ، ترافیکی که از منابع ارجاع عبور می کند می تواند به عنوان ترافیک “مستقیم” ظاهر شود.

با استفاده از HTTPS ، تصویر واضح تری از محل ترافیک خود دریافت می کنید. در نتیجه ، شما موقعیت بهتری برای ایجاد استراتژی های موثرتر SEO دارید.
استفاده از HTTPS Builds Authority

از آنجا که مرورگرهایی مانند Chrome به کاربران اطلاع می دهند که وب سایتی که از آن بازدید می کنند از HTTP استفاده می کند و بنابراین ایمن نیست ، و بسیاری از بازدیدکنندگان بلافاصله آن را ترک می کنند. این نرخ پرش بالا بر SEO شما تأثیر منفی می گذارد زیرا این نشان دهنده تجربه بد کاربر (UX) است. UX بسیار مهم است زیرا گوگل می گوید تجربه صفحه یکی از عوامل مهم رتبه بندی آنها است.

از سوی دیگر ، وقتی بازدیدکنندگان از وب سایتی که از HTTPS استفاده می کند ، بازدید می کنند

موتورهای earch به کاربران نشان می دهند که بازدید از وب سایت امن است. این علائم ایمنی مصرف کنندگان را تشویق می کند تا با آن وب سایت تعامل بیشتری داشته باشند.
ضریب سرعت

یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی موتورهای جستجو سرعت بارگذاری را برای وب سایت ها و صفحات در نظر می گیرند. سرعت یکی از زمینه هایی است که در آن HTTP واقعا نقاط ضعف خود را نشان داد. این به این دلیل است که HTTP فقط یک درخواست برجسته در هر اتصال TCP را مجاز می کند. در نتیجه ، سرعت بارگذاری با افزایش منابع وب سایت ها و صفحات کاهش می یابد.

از طرف دیگر ، HTTPS سریعتر از HTTP است. زمان بارگذاری آن کوتاهتر است و باعث می شود موتورهای جستجو اغلب وب سایت هایی را که از HTTPS استفاده می کنند بهتر از وب سایت هایی که هنوز از HTTP استفاده می کنند رتبه بندی کنند.

کدام یک برای SEO بین HTTP و HTTPS بهتر است؟ من مطمئن هستم که از نکات بالا مشاهده کرده اید که HTTPS برنده است.
HTTP/2 چگونه وارد می شود؟

از زمان معرفی آن در اوایل دهه 90 ، HTTP تغییرات کمی را دریافت کرده است. آخرین پیشرفت عمده در سال 1997 رخ داد و HTTP 1.1 نام گرفت.

در سالهای اینترنت ، این یک ابدیت قبل بود.

فناوری اینترنت به سرعت پیشرفت کرده است و پروتکل های قدیمی دیگر آن را قطع نمی کنند. این امر به ویژه در عصر محتوای پویا و صفحات چندرسانه ای با منابع زیاد صادق است.

روندهایی مانند این ، HTTP را مستلزم یک بازنگری بسیار ضروری و دیرکرد می کند.

HTTP/2 را وارد کنید.
HTTP/2 چیست؟

HTTP/2 پیشرفتی نسبت به HTTP دارد زیرا از مالتی پلکس استفاده می کند. Multiplexing به این معنی است که خط ارتباط یکبار باز می شود و اجازه می دهد چندین فایل به طور همزمان ارسال شود.

در همین حال ، HTTP فقط به یک فایل در هر زمان اجازه می دهد تا از طریق اتصال TCP (خط) ارسال شود. این خط باید بعد از ارسال هر فایل بسته شود و در نتیجه سرعت کندتری ایجاد شود.

پیشرفت دیگر HTTP/2 این است که از پروتکل های باینری به جای پروتکل های متنی استفاده شده توسط HTTP استفاده می کند. پروتکل های دودویی از پهنای باند کمتری استفاده می کنند و کمتر مستعد خطا هستند. آنها همچنین عناصری مانند فضای سفید ، حروف بزرگ و انتهای خط را بسیار بهتر اداره می کنند.

سایر پیشرفتهای قابل توجه عبارتند از:

فشرده سازی هدر: فشرده سازی هدر باعث کاهش سربار ناشی از مکانیسم شروع کند TCP می شود.
فشار سرور: سرورهای HTTP/2 منابعی را که احتمالاً در حافظه پنهان مرورگر درخواست می شوند ، فشار می دهند. در نتیجه مرورگرها می توانند محتوا را بدون ارسال درخواست اضافی نمایش دهند.
افزایش امنیت: مانند HTTPS ، HTTP/2 از رمزگذاری برای بهبود امنیت کاربر و برنامه استفاده می کند.

پیشرفت های HTTP/2 عمدتا منجر به بهبود کارایی ، امنیت و سرعت می شود و آن را به یک پروتکل جایگزین مناسب تبدیل می کند. همچنین HTTP/2 را نسبت به نسخه قبلی خود SEO بیشتر دوست دارد.

چرا این موضوع در بحث HTTPS در مقابل HTTP اهمیت دارد؟

HTTP/2 فقط از طریق اتصال HTTPS در دسترس است.

و اگر سیستم شما (یا سیستم مشتری شما) از HTTP/2 پشتیبانی نمی کند ، همیشه می توانید از شبکه تحویل محتوا (CDN) برای پیاده سازی آن استفاده کنید.
آیا می توانید از HTTP و HTTPS استفاده کنید؟

در عمل ، می توانید از HTTP و HTTPS استفاده کنید. می توانید برخی منابع را از طریق اتصال امن HTTPS و برخی دیگر از طریق اتصال HTTP خود بارگیری کنید.

استفاده از هر دو پروتکل برای ارائه محتوا “محتوای مختلط” نامیده می شود ، زیرا محتوای HTTP و HTTPS در یک صفحه نمایش داده می شود. از آنجا که درخواست اولیه از طریق HTTPS منتقل می شود ، ارتباط ایمن است.

با این حال ، بارگیری برخی صفحات از طریق HTTP امنیت را تضعیف می کند و شما را در برابر حملات وسط آسیب پذیر می کند. این موارد زمانی اتفاق می افتد که یک عامل مخرب نقطه ضعفی پیدا کرده و از آن برای شنود و در نهایت استفاده از وب سایت یا داده های کاربر شما سوء استفاده می کند.

معمولاً مرورگرها به بازدیدکنندگان که در حال ارائه محتوای مختلط هستند هشدار می دهند. اما در بیشتر موارد دیر خواهد بود. درخواست های ناامن قبلاً اتفاق افتاده بود.

بنابراین ، در حالی که ممکن است از HTTP و HTTPS با هم استفاده کنید ، اکثر مرورگرها شروع به مسدود کردن وب سایت هایی با محتوای مختلط می کنند. با حمایت گوگل از اینترنت تمام HTTPS ، بهتر است که به طور کامل به HTTPS بروید.
نحوه تبدیل HTTP به HTTPS
گرافیک http to https که نماد قفل شده روی لپ تاپ را نشان می دهد

اکنون که اهمیت تغییر به HTTPS را مشاهده کرده اید ، بیایید سریع به چگونگی تغییر از HTTP به HTTPS نگاه کنیم. حتی اگر از لحاظ تکنیکی نیز مطلع نیستید ، این فرایند بسیار ساده است. اقدامات لازم که باید انجام دهید عبارتند از:

برای تبدیل آماده شوید

تبدیل از HTTP به HTTPS یک حرکت مهم است. با برنامه ریزی زمانی که وب سایت شما زیاد شلوغ نیست ، آن را به اندازه کافی آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم شما می دانند چه اتفاقی می افتد ، زیرا ممکن است هنگام تعویض زمان خرابی وجود داشته باشد.
خرید و نصب گواهینامه SSL

پس از آماده شدن برای تبدیل ، مرحله بعدی خرید گواهی SSL است. در بیشتر موارد ، می توانید یکی را از میزبان وب سایت خود خریداری کنید. آنها حتی می توانند آن را برای شما نصب و پیکربندی کنند.

شما باید گواهی SSL مناسب را بیابید زیرا همه آنها یکسان نیستند. آنها به سه نوع اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از:
– دامنه معتبر (DV SSL)
– سازمان معتبر (OV SSL)
– اعتبارسنجی گسترده (EV SSL)
سطح رمزگذاری برای هر سه نوع SSL یکسان است. با این حال ، بزرگترین تفاوت بین آنها مراحل بررسی و تأیید برای به دست آوردن th است

گواهینامه الکترونیکی

DV SSL ساده ترین راه برای دریافت است و بیشتر توسط وب سایت های کوچک استفاده می شود. SSL های OV در سخت گیری فرایند بررسی قرار دارند و EV SSL ها سخت ترین الزامات را دارند.

پس از خرید گواهینامه SSL خود ، میزبان وب شما باید آن را برای شما نصب و پیکربندی کند. در غیر اینصورت می توانید کلیدها را از فروشنده تولید کرده و در کنترل پنل میزبان وب سایت خود جایگذاری کنید. به طور معمول هنوز می توانید با پشتیبانی تماس بگیرید و از آنها بخواهید در پیکربندی همه چیز به شما کمک کنند.
HTTPS را فعال کنید

پیچیدگی مهاجرت شما تا حد زیادی به اندازه وب سایت شما بستگی دارد. اگر وب سایت شما بزرگ است ، ممکن است بخواهید این کار را به صورت مرحله ای انجام دهید ، با زیر دامنه های خاص با محتوای بسیار مهم شروع کنید.

هنگامی که HTTPS به درستی نصب شده و به درستی اجرا می شود ، می توانید به نسخه HTTPS صفحات خود دسترسی پیدا کنید.

اما همچنان باید بررسی کنید که آیا گواهی SSL شما به درستی نصب شده است یا خیر.

همچنین می خواهید تمام پیوندهای داخلی وب سایت خود را پیکربندی کرده و آنها را از HTTP به HTTPS تغییر دهید.
راه اندازی 301 تغییر مسیر از HTTP به HTTPS

اگر از CMS استفاده می کنید ، می توانید ترافیک را به طور خودکار از سرورها به پروتکل جدید HTTPS خود هدایت کنید. اگر از CMS استفاده نمی کنید ، باید تغییر مسیرهای دستی 301 را انجام دهید.
301 تغییرمسیر به موتورهای جستجو اجازه می دهد سایت شما تغییر کند و آنها باید سایت شما را تحت پروتکل های جدید فهرست بندی کنند.

هنگامی که سایت خود را با موفقیت از HTTP به HTTPS منتقل کردید ، مطمئن شوید که سایت جدید را به کنسول جستجوی Google اضافه کرده و آن را تأیید کنید.
HTTP در مقابل HTTP: سوالات متداول
چرا HTTP امن نیست؟

HTTP ایمن نیست زیرا داده های یک صفحه وب هنگام انتقال رمزگذاری نمی شود. این به بازیگران بد فرصت می دهد تا داده ها را رهگیری کنند.
آیا HTTPS واقعا امن است؟

آره. HTTPS از HTTP امن تر است زیرا سرور ایمن است و داده های شما را رمزگذاری می کند. همچنین می توانید گواهی امنیتی یک وب سایت را بررسی کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید.
آیا HTTPS هک می شود؟

آره. اگرچه HTTPS یک لایه امنیتی اضافی به یک وب سایت اضافه می کند ، اما برای هکرها خطاناپذیر نیست.
آیا در صورت استفاده از HTTPS به VPN احتیاج دارم؟

لازم نیست اما استفاده از هر دو امن تر است. اگر می خواهید مطمئن شوید که دسترسی به اینترنت شما امن و خصوصی است ، از HTTPS و VPN استفاده کنید. HTTPS به شما رمزگذاری سرتاسری می دهد و یک VPN داده ها را از رایانه شما روی سرور VPN رمزگذاری می کند.
نتیجه گیری HTTPS در مقابل HTTP

امیدوارم که بحث HTTPS در مقابل HTTP حل شود.

اگر یک وب سایت تجاری را اداره می کنید ، تبدیل وب سایت شما به HTTPS باید بخشی از استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما باشد.

یک وب سایت ناامن نه تنها می تواند منجر به از دست دادن ترافیک شود ، بلکه از دست دادن ضریب اعتماد نیز می تواند به معنای درآمد شما باشد.

پیش بروید و به HTTPS بروید. ارزش سرمایه گذاری دارد

منبع:

neilpatel.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید